Week 24 en 25: Miami, strand en inpakken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 24 en 25: Miami, strand en inpakken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 24 en 25: Miami, strand en inpakken

16 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik heb weer even te lang niet van me laten horen, maar we zijn gewoon veel te druk bezig de afgelopen dagen. ’s Avonds veel weg, gezellige dingen doen met andere mensen en overdag ook lekker weg (naar het strand ofzo). Dus het komt er niet echt van. Vandaag dan eindelijk tijd gevonden tussen al het spullen pakken en opruimen door. Het is wel een errug lang verhaal geworden. Wilde eerst tot en met afgelopen zondag doen, dat zou iets schelen. Maar nu doe ik het gewoon zo, dan kan ik er volgende week nog één verslag van de laatste week opzetten. Plus anders moet ik van de week nóg een verhaal posten en daar heb ik natuurlijk helemaal geen tijd voor.

Maandag 5 mei
We gingen vandaag oppassen op de dames Huisman want John en Sonja moesten werken maar de meiden hadden studiedag. We waren daar al rond 7 uur en hebben daar rustig ontbeten, even de meiden aangekleed, fruit eten en ik moest natuurlijk even de haren vlechten.

Om 10 uur gingen we naar Kunuku. Een resort waar ze ook een zwembad met glijbaan hebben. Je moet dan van te voren bellen omdat er maar een beperkt aantal mensen naar binnen mogen omdat er natuurlijk ook gewoon gasten zijn. Normaal is het super druk, nu waren wij de enige gasten van buitenaf. Nou de meiden vonden het geweldig. Ik ben wel 40 keer van de glijbaan geweest denk ik, in alle mogelijk combinaties. Alleen, met Meike, met Zoë, met Meike en Zoë, voorop, achterop. En natuurlijk ook lekker hard met bikinibroekje tussen de billen (dat moest namelijk van de meiden). Super leuke dag gehad.

Daarna richting huize Huisman om gezellig met zijn allen te eten. Nog even een koppie thee gedronken en toen richting huis. Koffers ingepakt, spullen verzameld en uitgezocht, in huis dingen opruimen enzo voor Miami. Poepoe wat een gedoe.

Dinsdag 6 mei
Vandaag naar Miami! Vroeg op, om half 8 werden we door Sonja opgehaald die bracht ons weg. 8 uur op vliegveld, 10 uur vliegen. Alles op tijd gelukkig. Vlucht prima verlopen.

Op de luchthaven duurde alles mega lang, terwijl het heel rustig was. Nadine moest aan het eind nog met haar koffer door de controle omdat ze een appel bij zich had (wel gewoon aangegeven). Dus toen moest ik vast doorlopen, en verderop wachten. Mama even gesmst. Na een kwartier ofzo kwam Nadine weer naar buiten. Daarna gingen we geld pinnen, deed van onze 4 passen alleen mijn creditcard het. Gelukkig in ieder geval nog 1 die het deed maar echt handig is het niet. Nadines pincode van haar creditcard klopte niet en de pinpassen doen het allebei niet, vreemd want we hebben ze wel geactiveerd voor Noord Amerika. In ieder geval met mijn creditcard wat geld kunnen opnemen en toen op zoektocht naar de taxi.

Ongeveer 10 minuutjes in de taxi richting hotel. Daar even ingecheckt, koffer op de kamer en toen in de lobby zitten voor wifi om even met thuis te contacten over de betaalpassen. Daarna gingen we naar Bayside Marketplace, dit bleek op loopafstand, dus dat was heel mooi. Was al bang dat we alles met de taxi zouden moeten doen, duur grapje dan. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen, daar even rondgekeken en gegeten. We dachten: we bestellen lekker ijsthee. Nou dat nemen ze hier dus letterlijk. Heleboel suiker toegevoegd, maar het mocht niet baten. Drinken krijg je trouwens ook overal in halve liters, dus dat schoot ook niet op. Daarna besloten we een boottripje te maken, langs alle kleine eilandjes daar. O.a. langs huizen van Ricky Martin, Naomi Campbell, Julio Iglesias, P.Diddy (Diddy, Puff Daddy, Diddy-dirty-money, oftewel Sean Combs) , Gloria Estefan, Meneer van de Parker ballpoint, huis van de Adams family, huis van een of andere (mega rijke) arts, bekende honkbakspelers, Liz Taylor (cadeautje van Micheal Jackson). Was erg leuk, we zaten heerlijk achterop bovenop de boot. Hebben we dat ook weer gezien en hebben we vandaag toch nog iets leuks gedaan. Daarna naar het hotel gelopen. Op onze kamer hebben we ongeveer 1,5 uur uit het raam zitten staren naar de lichtjes buiten en een beetje kletsen. Was echt super ontspannend, wat ik ook al was van het bootje varen. Toen nog even naar de lobby voor internet check. Nadine had indertussen met d'r pinpas geld uit het automaat kunnen halen dus dat gaat ook goed en met d’r creditcard kan ze gewoon betalen zolang het niet met pincode hoeft. Daarna douchen en naar (een overheerlijk) bed.

Woensdag 7 mei
Vannacht heerlijk geslapen. Om 7 uur werd ik wakker, half 8 er uit. Eventjes aangekleed toen naar beneden om te eten. Ze hadden toast, drinken, appels en vieze muffins. Na ontbijt naar boven, even chillen op bed en toen klaarmaken en richting Bayside Market. Vanaf daar met watertaxi naar South Beach. Onderweg kwamen we roeiers tegen, bestuurder van de taxi vertelde dat die waarschijnlijk vanuit Europa ofzo kwamen roeien. Lopend naar Lincoln road, een winkelstraat. Wat een pokke end. Eerst even eten, daarna winkelen. Veel kleding gezien, een beetje gepast, niks gekocht. Toen op zoek naar de Apple winkel, konden we niet vinden. Bleek later dat we er al 2x langs gelopen waren. Binnen was t meeega druk. Uiteindelijk telefoon gekocht en alles werd meteen geïnstalleerd zodat we alles van onze oude iPhone ook op de nieuwe iPhone hebben. Vroegen nog hoeveel man er aan het werk was, zon 70 man personeel, vandaag. En als je dan bedenkt dat er in Alkmaar altijd ongeveer 5 man aan het werk is en 2 klanten in de winkel staan. Nog even gedronken bij Starbucks (geen koffie) toen kregen we ineens een tekening in onze handen geduwd. Had iemand ons stiekem getekend. Super grappig, We hebben hem 5 dollar gegeven. Daarna weer terug naar de watertaxi. We hadden allebei blaren en zere voeten dus wilde niet lopen. Uiteindelijk de bus gepakt, daarna nog 3 min lopen. Hebben we dat ook eens gedaan. Toen naar de watertaxi die kwam meteen. Wel nog even een half uurtje wachten, we kregen nog wat drinken van de bestuurder. Hij ging op het water vet hard dus dat was wel grappig.

Toen in Bayside aangekomen nog even rondgelopen daar en uiteindelijk daar wel geslaagd voor kleren, 2 jurkjes en 2 shirtjes. Nog even een hoesje voor de telefoon en daarna eten. Bij mambo, een Mexicaans restaurant. Toen lopend naar huis, hopend dat we niet werden beroofd van onze nieuwe aanwinsten. In het hotel nog even internetten in de lobby en toen douchen en naar bed

Donderdag 8 mei.
Vanochtend weer om 8 uur ontbeten. Daarna naar de kamer en nog even gerelaxt, om 9 uur moesten we klaar staan. We werden opgehaald voor de Everglades tour. Eerst langs verschillende hotels om mensen op te halen, toen door naar de everglades. Daar gingen we in een airboat door de everglades varen. Het was heel grappig, af en toe was het net alsof je over een stuk gras voer maar blijkbaar zat daar allemaal water onder. Het is enorm droog en heet geweest waardoor het water op z’n diepst nog maar 30 cm diep is. Nog een paar dagen en ze kunnen niet meer varen.

Onderweg niet zo heel veel krokodillen gezien omdat ze dus naar dieper water zijn vertrokken, dat was wel jammer. 2 kleintjes, 1 grote die we in de verte zagen oversteken en aan het eind nog een middelgrote die lag te chillen bij een boom. Ook een paar schilpadden gezien.

Na het boottochtje kregen we een show te zien. Die man vertelde over krokodillen en liet wat dingen zien. Niet heel bijzonder en ook gelukkig niet zielig. Een van de krokodillen had een keer zijn kaak gebroken en nu zit er daardoor een gat is. Hij stak zo z’n vinger van onderaf door de kaak heen in de bek. Daarna mochten we op de foto met een krokodil van 2 jaar oud, 'Snappy'. Daarna even het stuk Park door waar ze krokodillen hebben achter hekken. Of ze die hebben gevangen of dat die daar om een andere reden zitten weet ik niet. Daarna even souvenir winkel in, ijsje gegeten en toen weer terug in de bus.

We werden als eerste afgezet. We ware rond half 2 op de kamer en hebben gewoon even 2 uurtjes gelegen, gelezen, lekker niks gedaan. Er was ook niet zo veel in de buurt wat we nog konden doen. Rond een uur of 4 weer richting Bayside market, daar wat gegeten, toen wat souvenirs gekocht en weer richting hotel. Lekker douchen en weer even op bed chillen en vroeg slapen!

Vrijdag 9 mei
Vandaag laatste dagje Miami. We gingen weer om 8 uur ontbijten, zodat het nog een beetje rustig is. Na het ontbijten ging in douchen en hebben we gewoon gechilld op de kamer. Toen rustig aan alles spullen ingepakt en om 11 uur moesten we al uitchecken. Omdat we om 3 uur vlogen en niet precies wisten hoe lang van tevoren we er moesten zijn, zijn we meteen maar richting vliegveld gegaan want om onze koffers nou voor 1 uur nog op te slaan is ook niet heel logisch. Kunnen we toch niet veel doen in die tijd. Om kwart voor twaalf waren we op het vliegveld.

Meteen even onze koffers ingecheckt. Hier moet je je koffer dus wegen bij de balie en wordt ie daarna niet op een band gezet maar moet je hem bij een mannetje afgeven die hem dan voor je wegbrengt op een kar met nog meer koffers. Daarna meteen ook maar door de douane. Je hoeft hier ook niks uit je koffer te halen. Gewoon hoppakee de hele tas in het bakkie en op de band. Na de douane nog maar even wat gegeten. Broodje was mega vies, dus daarna onszelf nog maar even getrakteerd op wat lekkers. Toen richting gate en daar nog een uurtje gewacht. Nadine en ik hadden verschillende zitplaatsen gekregen in het vliegtuig, terwijl we toch van tevoren onze plekken hadden uitgekozen. Staat dan weer in de kleine lettertjes dat dat kan veranderen. Niet heel handig.

Eenmaal in het vliegtuig kwam er een vrouw die naast me zou zitten en die had ons al zien zitten in de gate dus die vroeg: is dat je vriendin, willen jullie naast elkaar zitten? Dus dat was heel lief. Bij vertrek stonden we ineens stil. Kregen we de melding dat er een technische fout was dus daar moesten ze even naar kijken. Altijd fijn zo’n aankondiging. Maar later was het verholpen en konden we opstijgen. De vlucht ging verder prima.

Aan het eind hadden we nog steeds geen kaartje gehad van immigratie dus toen nog maar even om gevraagd toen we het vliegtuig uit gingen. Het was echt mega rustig. Iedereen vloog namelijk door naar Venezuela. We moesten nog even het formuliertje invullen, toen naar de douane. Konden allebei zo bij een balie staan. Even onze papieren laten zien dat we de terugvlucht hadden geboekt enzo en toen mochten we naar binnen. Koffer lag ook meteen op de band dus koffer gepakt, door de scan en we stonden buiten. Binnen 10 minuten waren van in het vliegtuig weer buiten. Toen even wachten op Sonja, die kwam ons ophalen.

Thuis meteen koffers uitgepakt, was in de machine gegooid en toen gaan eten. Daarna lekker rustig avondje op de bank.

Zaterdag 10 mei
Vanochtend rustig aan gedaan, had niet zo veel geslapen vannacht. Begin van de middag gingen we naar het strand. Eerst een tosti eten bij Cabana, daarna liggen. Het was heel erg rustig. We kregen ook nog een paar gigantische stortbuien, maar vanaf kwart over 4 was het weer mooi weer.

Er waren ook mensen die we kennen van uitgaan, dus daar nog even mee gepraat en gezeten. Om 7 uur gingen we naar huis. Eerst even boodschappen doen, daarna meteen door naar huis, snel omkleden en toen naar John en Sonja want we gingen op de meiden passen. Die lagen al in bed. Nog even wat gegeten daar uit de vriezer, want we hadden nog niks gehad. Om 12 uur kwamen ze thuis, ik was echt bek af. Toen naar huis en snel slapen.

Zondag 11 mei
Vanochtend vroeg eruit. We waren om 8 uur bij Sonja, want we gingen met zijn 5en ontbijten: Sonja, Nadine, de meiden en ik. John moest werken. We gingen bij Cabana ontbijten. Super lekker gegeten. Je kunt gewoon onbeperkt eten halen. Ze hadden ook echt van alles dus dat was echt heel lekker.

Daarna lekker op het strand gelegen tot een uur of 4. Lekker gezond, gezwommen met de meiden en ook nog getennist. Daarna weer naar huis, douchen en eten. We gingen ’s avonds weer uit, naar Wet and Wild. Het was erg gezellig. Hoop mensen de we kennen dus daar hebben we weer gezellig mee gekletst en gedanst. Om een uur of 1 gingen we naar huis.

Maandag 12 mei
Vanochtend uitgeslapen. Om 13 uur gingen we naar de dierentuin. Die is gesloten, maar een collega stagiair is daar vrijwilliger en we mochten naar binnen. We gingen samen met nog twee stagiairs van het Sea Aquarium. Ze hebben niet zo veel dieren daar. Ze hebben verschillende soorten apen, slangen, vogels (waaronder flamingo’s), een soort kinderboerderijtje, één poema en één leeuw. Nadine en ik hebben ons het best vermaakt op de kinderboerderij. Onwijs de slappe lach gehad om al die geiten die door elkaar aan het mekkeren waren. Was verder wel leuk om een keer gezien te hebben. Het is best oud allemaal daar en daarom is het park ook dicht. Ze zijn bezig met opknappen. Ook nog even met de eigenaar gesproken en die zei ook al dat ze hard bezig zijn alles op te knappen en de verblijven beter te maken maar dat kost gewoon heel veel geld en dat hebben ze niet echt. Dus dat gaat langzaamaan. Maar ze zorgen wel gewoon goed voor de dieren.

Daarna lekker door naar het friethuis, heerlijk.

Dinsdag 13 mei
Vandaag lekker dagje naar Blauwbaai/Bluebay om te relaxen op het strand. ’s Avonds filmpje gekeken.

Woensdag 14 mei
Vanochtend om kwart voor 7 m’n bed uit want ik moest weer ouderwets om 8 uur op stage zijn. Maar dit keer om nog een keertje met dolfijnen te gaan zwemmen. Ik had nog een gratis swim vanwege mijn stage van 5 maanden. Er waren maar 7 personen en groepjes zijn max 6 personen dus nu hadden we een groepje van 4 en een groepje van 3. Nadine mocht mee om te kijken en foto’s te maken. Het was heel leuk om toch nog een keer te doen, al had ik dus van te voren helemaal geen zin.. (weet ik, moeilijk te begrijpen maar toch was het zo). Foto’s waren niet zo super leuk en ik sprak een van de fotografen en moest dan wel betalen, wel met korting maar dan nog. Dus niet gedaan, Nadine heeft wat leuke foto’s en ook heb ik natuurlijk al foto’s.

Nog even tegen wat mensen gedag gezegd maar de meeste waren er niet vandaag. Daarna door naar Punda om nog wat laatste souvenirs te kopen. Toen thuis wat eten en alvast een hoop dingen uitzoeken, opruimen en inpakken want vrijdag moeten we de sleutel inleveren. Waarschijnlijk gaan we morgenavond al naar John en Sonja omdat we dan kunnen zorgen dat alles al klaar is, de sleuteloverdracht is namelijk al om 8 uur ’s ochtends.

Rond een uur of 3 toch nog maar even naar het strand. Daar tot een uur of 7 geweest en toen naar huis. Daar nog even bankgehangen. Toen gedoucht, klaar gemaakt en richting Cabana. Feestje was niks mis mee maar ik was helemaal gaar. Heb de hele avond stilgestaan, nou dat gebeurt niet vaak. Om half 2 lagen we in bed.

Donderdag 15 mei
Vandaag verhuizen! Geen probleem voor deze twee (inmiddels) professionals. Dus alles opruimen, inpakken, uitzoeken, weggooien, weggeven, schoonmaken en veel zweten. Men daar krijg je het wel warm van. Nouja hier op Curaçao krijg je het al warm als je je tanden staat te poetsen.

We hebben alles zorgvuldig uitgezocht: Onze eigen koffers en tassen, tas voor Sonja, tas met spullen die John en Sonja eventueel voor ons mee kunnen nemen als ze naar Nederland komen, spullen om aan de oppas van John en Sonja kunnen geven voor de kerk, nog een doos met allemaal borden en bestek e.d. die nog werd opgehaald vandaag, spullen om weg te gooien.. Dus nu zijn we weer helemaal op orde.

Koffers zijn nog helemaal niet vol, dus dat is top. Kunnen we nog even shoppen ;)

Vanavond nog even hier eten en dan richting John en Sonja om daar nog een weekje te logeren. De week is alweer aardig vol gepland dus dat zal wel voorbij vliegen, helaas..

• 16 Mei 2014 - 08:26

Pap:

Hoi, jullie lijken het wel drukker te hebben dan toen jullie nog aan het werk waren. nu de laatste loodjes nog, maar daar wegen ze niet zwaar. behalve dan misschien het afscheid nemen.
    Groetjes en tot volgende week!!

• 16 Mei 2014 - 10:39

Marit:

Heerlijk verhaal weer en super leuke foto's!

Vooral die 'selfie' met "the goat", hahaha, ik ging helemaal stuk!

Wat je vader zegt: t afscheid zal nog wel even zwaar vallen, maar wij zorgen er voor dat jij hier weer goed wordt opgevangen hoor!

Geniet ze nog ff en veel liefs!

xxx

• 16 Mei 2014 - 16:53

Mam:

Hee Mies!

Wat een heerlijk verhaal weer!! Eindelijk al je belevenissen van Miami kunnen lezen, en mooie foto's heb je er ook gemaak! Die panorama skyline is ook heel mooi, en wat een leuk lichtjes uitzicht had je vanaf je bed.

Jullie zijn inderdaad wel lekker druk bezig geweest zo te lezen! Het had wel een samenvatting van een maand kunnen zijn in plaats van nog geen 2 weken...
    Ik wist niet eens dat ze een kleine dierentuin hadden daar, wat grappig dat jullie naar binnen mochten terwijl hij gesloten is. Altijd handig die connecties :)
    En ook leuk weer die dolfijnen foto's! Toch weer heel anders dan toen met ons, leuk ook die foto waar je met de dolfijnen op je rug drijft.

Maar nu weer terug bij waar jullie ook begonnen zijn, bij Sonja en John in het opa en oma huisje.
    Lekker genieten nog daar van de laatste week! Over een week zijn jullie alweer thuis....
    Maar zoals Marit zei, je wordt hier weer goed opgevangen hoor!!
    Ik heb mooi weer besteld voor jullie zodat de overgang niet té groot is, maar kreeg helaas geen garantie dat ze ook konden leveren... en anders neem ik in elk geval een jas mee naar Schiphol!

Nou geniet nog lekker in jullie 2e thuis daar, doe ze allemaal de groetjes van ons en alvast sterkte met afscheid nemen donderdag!!

xxx mam

• 16 Mei 2014 - 20:41

Koos Schoonhoven:

Hoi Mies,
    Wat een gezellig verhaal! Je maakt er echt nog een leuke tijd van, die laatste paar weken. Geïnteresseerd heb ik vooral je verhaal over jullie verblijf in Miami gelezen. Je was er niet zo lang, maar in de 5 dagen heb je toch veel gezien. Je hebt je tijd goed benut! Was je al van plan om een nieuwe Ipod te kopen daar? Ik hoorde van je moeder dat ze daar veel goedkoper zijn dan hier, dus dan is het wijs om het te doen.
    Jammer dat de krokodillen in de Everglades zich bijna niet lieten zien, omdat ze naar diep water waren vertrokken. Maar evengoed toch weer een leuke ervaring erbij. Gelukkig was er nog die voorstelling met die belegen krokodil en heb je ook nog een jonkie in je armen gehad. Ik heb met veel plezier naar je foto's gekeken. Er zijn er weer een heleboel waar jij leuk op staat! Fijn voor ons hier in Holland om te zien dat je het goed maakt daar! Het straalt van je af!
    Mies, nog één weekje vanaf nu en dan zien we elkaar weer. Dat zal een blij weerzien zijn! Oma en ik komen ook naar Schiphol om je binnen te zwaaien. Tenminste, als jij dat ook goed vindt natuurlijk. Zonder tegenbericht gaan we daar maar van uit.
    We krijgen dus nog één berichtje van je te lezen. Het vervolg kunnen we dan weer uit je mond horen.
    Mies, veel plezier nog tijdens de laatste dagen daar. Fijn dat jullie die nog weer bij John en Sonja mogen doorbrengen. Doe ze de groeten van me, en ook Nadine natuurlijk.
    En voor jou weer een kusje van je OPA (volgende week kan dat gelukkig weer écht!)

• 16 Mei 2014 - 22:05

E. Schoonhoven-Bouman:

Lieve Mies,
    Wat een verhaal weer! Wat maak jij veel mee! Miami is wel een heel bijzondere stad, zo te zien. Jullie hebben daar in ieder geval een paar leuke en spannende dagen beleefd. Vooral ook met jullie pinpassen en met de krokodillen en ook al die drukte. Wat zal het weer saai voor jullie zijn wanneer jullie weer in Nederland komen........ Als ik het goed begrijp, zijn jullie de laatste week in het Opa- en Omahuisje bij Sonja en John. Wat geweldig dat jullie daar altijd weer op terug kunnen vallen! En gezellig ook! Mies, geniet deze laatste week nog met volle teugen! Doe voorzichtig en doe de groeten aan alle bekenden! Bedank ze namens mij maar voor hun goede zorgen!!!!!
    Een heel goede terugreis gewenst en tot volgende week vrijdag!!!!!!! Dikke zoen, Oma