Week 22: Laatste week stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 22: Laatste week stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 22: Laatste week stage

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Deze week mijn allerlaatste stage week. Toch best wel heel gek. Aan de ene kant super lekker om even vakantie te hebben, aan de andere kant heel vreemd dat daar nu niet meer 5 dagen in de week rond loop. Gelukkig kom ik er nog een aantal keer dus hoef ik nog niet helemaal afscheid te nemen.

Zondag 20 april
Vandaag weer stage na 2 dagen lekker vrij te hebben gehad. Ik heb vandaag ongeveer 5 uur lang achter mijn laptop gezeten, ben nu bijna klaar met mijn opdracht. Morgen nog wat laatste foto’s toevoegen, nog even doorlezen en dan naar mama sturen, kan zij het ook nog even doorlezen.

Na het eten gingen we eerst even de was naar John en Sonja brengen want (ik durf het eigenlijk niet eens meer te zeggen) onze wasmachine doet het niet.. Dit keer niet de machine zelf, maar het stopcontact is doorgebrand. Dat was het al en hebben we ook al tegen de huisbaas gezegd toen maar zij heeft alleen een nieuwe verloopstekker ertussen gezet. Nu maar weer wachten op reactie van de huisbaas.

Daarna ’s avonds door naar Wet and Wild waar we een super gezellige avond hebben gehad. Gezellig staan kletsen met wat nieuwe mensen dus dat was erg gezellig.

Maandag 21 april
Vandaag weer stage. Ik heb mijn opdracht nu zo goed als afgerond. Alleen mama gaat hem nog even checken op spelling en dan kan ik hem morgen inleveren.

De nieuwe tourguide die we hebben is een heel aardige man, maar iets te enthousiast. Hij wil alles zelf doen en als ik zeg dat iets niet hoeft of dat iets op een bepaalde manier moet dan weet hij het allemaal al of hij gaat er gewoon keihard tegen in. Laten we zeggen dat hij mij niet helemaal ligt. Nou prima hoor, ik hoef toch nog maar 4 dagen te werken. Dus ik zeg er wel wat van maar als hij niet wil luisteren is het niet mijn probleem.

Dinsdag 22 april
Vandaag over een maand vliegen we al! Jeetje de tijd gaat hard. Maar aan de andere kant hebben we van de 6 maanden er nog 1 hele maand te gaan. Tijd om heel veel te genieten nog even hier. Ik ben bang dat het voorbij zal vliegen! We willen namelijk helemaal niet meer naar huis..

Na vandaag nog maar 3 dagen stage. Ik heb wel gemerkt dat ik niet de enige ben die me stoort aan de nieuwe collega, maar goed ik hoefde vandaag niet echt iets met hem samen te doen en ik hoef toch nog maar 3 dagen.

Aan het eind van de dag een taart besteld. Zondag is mijn laatste dag, maar zondag zijn 2 van de 4 vaste medewerkers er niet, dus dan liever donderdag want dan is iedereen er en daarna ben ik ook 2 dagen vrij.

Na het eten thuis even gebeachtennist. We dachten, laten we even gaan sporten. Nadeel dat het best snel donker wordt hier dus op gegeven moment konden we ook de bal niet meer zien. Ook heb ik de laatste aanpassingen gedaan in mijn opdracht nadat mama hem had nagekeken. Dus die kan worden ingeleverd!

Woensdag 23 april
Vandaag weer een stage dagje. Ik heb besloten samen met nog twee andere meiden van stage mijn swim te gaan doen. Ik heb er nog 1 gratis en het is natuurlijk altijd leuke om niet alleen in een vreemde groep te gaan. Dus nu is het plan 17 mei, alleen kunnen we pas 3 mei boeken.

Na werk taart ophalen die ik gister had besteld, morgen trakteren. Na het eten even naar John en Sonja om papieren op te halen voor mijn stagebeoordeling. Kreeg ook meteen een potje aarde mee. John en Zoë hadden een zaadje geplant maar zij gaan op vakantie dus nu zijn wij er verantwoordelijk voor dit zaadje te laten groeien.. Nou top.

’s Avonds hadden we geen water, dus dat was nogal vervelend. Was net rond de tijd dat we naar bed wilde gaan dus nog maar eventjes langer gewacht en rond tien uur hadden we weer water en konden we weer douchen en schoon te bed.

Donderdag 24 april
Vandaag mijn op één na laatste stage dagje. Ik had vandaag mijn taart meegenomen want er moet natuurlijk getrakteerd worden.

Vanmorgen was er een beetje gedoe want er is altijd wat gezeur met dat iedereen teveel achter zit en te weinig op het veld is. En elke keer lijkt het alsof wij als stagiaires de schuld krijgen terwijl wij ons altijd als eerste aan de afspraken houden en ja als dan vaste tourguides dat niet doen, dan doen wij op gegeven moment ook gewoon met hun mee. Gister waren er dus weer nieuwe afspraken gemaakt aan het eind van de middag toen wij al weg waren dus wij wisten er niet van maar werden er wel op aangesproken.. Later werd er wel gezegd dat dat niet zo handig was en dat het voor iedereen gold en niet alleen voor ons, alleen waren wij (kristy en ik) wel de enige die ons er ook meteen aan hielden. Maar goed dit gebeurt elke keer en ik hoef nog maar 2 dagen dus ik maak me er niet te druk om.

Later gewoon een gezellige dag gehad, iedereen heeft lekker taart gehad: tourguides, aquaristen, schoonmaaksters, zeeleeuwencrew. De rest van de bedrijven zie ik nooit en als ik daar allemaal heen ga kan ik wel 20 taarten meenemen. Kelly vertelde dat ik een hele goede stagiaire was geweest en dat het lang geleden was dat hij zo’n goede stagiaire had gezien (terwijl ik toch heul erg vaak het idee heb dat ik uit mijn neus sta te eten, maar blijkbaar doe ik dat als niemand kijkt). Dus dat was goed om te horen.

Eind van de middag kreeg ik van Lahya mijn beoordeling. Alles was goed of zeer goed, geen voldoende, zwak of onvoldoende dus dat was super fijn. Even geteld: 7x zeer goed en 4x goed. Nou top toch. En ze zei dat als ze een cijfer had moeten geven ik toch minimaal een 8,5 zou hebben gehad. Ze zei verder nog dat ze me een hele goede stagiaire vond: zelfstandig, makkelijk (als ze iets vragen of willen veranderen o.i.d. vind ik dat altijd prima), ik ben neutraal (er zijn daar altijd ruzies, roddels whatever en ik kies dus nooit een kant, ik weet dat er ruzie is maar ik ga gewoon net zo goed met de een als met de ander), als ik een keer geen zin heb laat ik dat niet merken aan de mensen, zodra ik dan naar buiten loop zie je dat niet meer zei ze, echte HBO houding, leer snel. Dus alleen maar hele goede commentaren.

Wel heel raar om te beseffen dat ik nog maar 1 dagje moet! Ik kreeg ook van trainer Junior een kus van Roxette de dolfijn. Ik zei dat ik nog maar 1 dag moest en hij ging net dolfijnen eten geven dus hij zei dat ik even mijn camera moest pakken en dat ik wel een kusje kon krijgen. Nou super.

Na stage lekker naar huis, eten, tennissen, nog een keer taartje eten, douchen en naar bed.

Vrijdag 25 april
Vandaag lekker vrij. Ik ging eerst Nadine wegbrengen en toen weer naar huis. Op de terugweg even bij John en Sonja langs om de pomp van het zwembad aan te zetten want zij zijn op vakantie naar Aruba. Thuis even 3 wassen weg gewassen, wat opgeruimd, stageplan afgemaakt en foto’s op mijn computer gezet.

Rond half 1 ging ik naar John en Sonja om de pomp uit te zetten. Toen ik daar aan kwam stond er een auto voor de deur met een (donkere) jongen er in. Ik vond het een beetje vreemd dus ben snel naar binnen gegaan om de pomp uit te zetten en daardoor kon ook het raam van het huisje weer dicht. Stopcontact zit namelijk daarbinnen. Ik vertrouwde die jongen buiten niet helemaal dus ben zo snel mogelijk weer terug gegaan. Ik vond het ook veiliger om weg te gaan met alles gewoon op slot en op het alarm, dan daar in m’n eentje binnen te gaan zitten. Toen ik weg wilde rijden stond er naast het huis nog een auto met daarin ook een jongen die niks zat te doen. Vond het maar vreemd dus heb als een echte detective foto’s gemaakt van de auto’s en toen snel weg gegaan. Sonja zei later dat het waarschijnlijk bouwvakkers waren van aan de overkant en ’s middags waren ze weg dus waarschijnlijk kan het geen kwaad.

Ben daarna doorgereden naar stage, moest even langs om m’n opdracht daar op de computer te zetten, konden ze het even bekijken. Daarna door naar het strand en met Nadine en Jalissa (collega van Nadine) een tosti gegeten bij Cabana. Zij waren daar al met werk en waren om 13 uur klaar. Toen hebben Nadine en ik de rest van de middag bij Lions Dive gelegen heerlijk zonnen. Helemaal top.

Daarna naar huis en ik moest een beetje tijd rekken want Nadine’s collega’s hadden een verassingsetentje gepland bij De Tropen. Nouja geen probleem op zich om Nadine daar te krijgen, maar het was pas om half 8 terwijl we meestal rond een uur of 5 al gaan (en ik ook degene ben die vroeg wil eten). Dus eerst Nadine maar overgehaald om naar huis te gaan na het strand, te douchen enzo. Nou we kwamen daar aan en Nadine zag het nog steeds niet. Dus ik liep door naar de grote tafel en pas toen we daar aan kwamen zag ze het. Ze had het niet verwacht en kon niet geloven dat ze er weer ingetrapt was. Maar het was heel gezellig.

Daarna door naar Bermuda. Daar kwam een zanger die wij erg leuk vinden (Charlie Black!) en via een stagiaire bij mij op stage hadden we kaarten kunnen krijgen voor 25 gulden i.p.v. 45 gulden. Dus om 11 uur waren we bij bermuda. Super gezellige avond gehad. We kwamen ook weer de mensen van zondag tegen dus weer gezellig met ze staan praten. Is ook gewoon gezellig omdat je dan niet altijd alleen maar met zijn tweeën bent. En je wordt ook niet de hele tijd lastig gevallen omdat met een groep bent. Top avond gehad. Om 4 uur lag ik in bed.

Zaterdag 26 april
Vandaag Koningsdag in Nederland. Facebook wordt overspoeld met foto’s en berichtjes van iedereen die leuke dingen gaat doen en alles is oranje. Nou niet hier, wij vieren het pas woensdag! Vraag me niet waarom, maar dit jaar doen ze het gewoon op de 30e.

’s Ochtends hebben we lekker rustig aan gedaan, beetje uitgeslapen. Daarna zijn we begin van de middag naar Serena’s gegaan waar ze chichi’s verkopen, om mee te nemen als souvenir naar Nederland. Daarna door naar Punda om verder te gaan op souvenirjacht. We hebben wel nog 3,5 week, maar ik kan het maar beter in huis hebben, dan hoef ik me daar ook niet druk om te maken. Best goed geslaagd uiteindelijk al ben ik nog niet klaar.

Zondag 27 april
Vandaag mijn allerlaatste stagedag. En.. ik had me verslapen. Dus ik dacht neeeeeeee niet nu te laat komen. Ik zou eigenlijk vijf voor half 8 weg gaan, maar op dat moment werd ik wakker. Ik heb me in 10 minuten klaar gemaakt en eten meegenomen om daar te ontbijten. Het was gelukkig rustig onderweg want het is weekend dus ik was nog hartstikke op tijd. Wekker op m’n telefoon stond op de verkeerde dag, lekker handig.

Op stage ging de dag super snel voorbij. Ineens was het al 3 uur. Ik heb vandaag eigenlijk alles nog wel een keer gedaan, behalve aquariumtour. Eerst de zeeleeuwen, toen flamingo’s, roggen, nog een keer flamingo’s en aan het eind nog de haaien. Heb tussendoor nog wat souvenirs gekocht in de shop, dus daarmee ben ik ook wat verder.

De afgelopen weken (zelfs maanden) hadden ze het er al over dat wanneer ik weg zou gaan, ze vis over me heen zouden gaan gooien. Dit deden ze eerst heel vaak bij stagiaires, alleen bij alle stagiaires die weg zijn gegaan in de tijd dat ik er was, hadden ze niks bij gedaan. Maar blijkbaar vinden ze mij heel lief en hebben ze dus helemaal de moeite genomen een mooie emmer samen te stellen met water, ijs en visresten. Tijdens de laatste haaienshow kreeg ik deze dus mooi over me heen geflikkerd. Gelukkig niet helemaal over m’n hoofd maar wel in m’n nek en op m’n rug. Nou heeeerlijk. Er stond ook gewoon echt vet veel publiek want waar het normaal super rustig is op zondagmiddag hadden we nu een groep van 165 mensen die langs kwam. Er was al een deel daarvan weg, maar er stonden dus nog genoeg mensen te kijken. Maarrr professioneel als ik ben, heb ik eerst even mijn middelvinger opgestoken naar boven, hard lachend, daarna mijn t-shirt uitgetrokken (had een hemd aan hoor), mijn oor uitgespoeld (ja daar zat het ook in), even mijn armen schoongemaakt en gewoon nog even verder gegaan met het aaien en voeren van de haaien. Er moesten nog maar 2 groepjes dus dat viel wel mee. Daarna mezelf op een douche getrakteerd met de tuinslang, met kleding en al. Er waren ook foto’s gemaakt door de fotograaf van dolphin acadamy dus die heb ik even opgehaald en toen maar even omgekleed. Want, slim als ik ben, had ik natuurlijk schone kleren meegenomen na alle verhalen van de afgelopen maanden.

Aan het eind nog even een leuke foto gemaakt bijna iedereen die er vandaag was van de tourguides en aquaristen met en toen naar huis. Even iedereen geknuffeld en toen er vandoor. Aan de ene kant heel gek, aan de andere kant heb ik nu heerlijk vakantie. En wat het ook minder gek maakt is dat ik nog een aantal keer langs zal komen om onder andere een dolphin swim te boeken, eentje daadwerkelijk te doen, mijn stagevergoeding op te halen en de zeeleeuwentrainers zeiden vandaag dat ik ook nog langs mocht komen om een soort mini-encounter te doen dus dat is ook nog super leuk.

Ik heb echt een super super leuke tijd gehad op stage. Er is een periode geweest dat ik een beetje klaar was met de werkzaamheden maar dat ging gelukkig ook weer over. Ook met mijn collega’s heb ik het altijd heel erg gezellig gehad. Super lieve, leuke, gekke mensen en die ga ik ook zeker missen. Maar gelukkig hoeft dat nog niet helemaal, aangezien ik ze de komende 3,5 week nog wel een paar keer ga tegenkomen!

  • 28 April 2014 - 17:24

    Pap:

    Hoi, lekker zo'n douche. Daar zit een luchtje aan. Gelukkig kan je die weer wegwassen. Super beoordeling !! Leuk nog even met de dolfijnen. Nu lekker genieten van de vakantie.

    Groetjes , spreek je !!

  • 28 April 2014 - 19:50

    Wilma:

    He Michelle, en toen zat het er zomaar op geniet nu gewoon lekker van alles,dat het erop zit,je goede beoordeling,dat je nog niet naar huis ga,nog naar de states ga ect. want eenmaal thuis tja...
    Nogmaals geniet.
    Groetjes

  • 28 April 2014 - 19:50

    Mam:

    Hee Mies!

    Ja die visdouche zag er lekker uit, haha! Je hebt er in elk geval leuke foto's van :-)
    Wel grappig dat het gewoon tijdens een show was, en dat al die toeristen er bij stonden, die hebben ook wat te vertellen thuis, zullen we maar zeggen...
    Leuk dat je de dolphinswim die je nog tegoed hebt met een paar collega's gaat doen, is inderdaad veel leuker met bekenden erbij, ook voor de foto's! Doe je dan meteen die dag ook de zeeleeuwen encounter?
    Wat lief trouwens dat je nog die kus van die dolfijn kreeg op je een na laatste dag!

    En wat een supergoeie beoordeling heb je weer gehad zeg!! Het wordt bijna gewoon, maar dat is het natuurlijk niet hoor, echt super goed gedaan weer!
    Nou nog even duimen dat je nieuwe stage in NL binnenkort geregeld is, dan hoef je daar ook niet meer mee bezig te gaan in de komende weken. Kan je echt vakantie vieren!

    Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal niet weg willen daar, ik wilde er na 2 weken ook eigenlijk al niet meer weg toen... Maar naast ons zijn er ook nog een paar paarden en 3 katten die heel blij zullen ziin als jullie weer terug zijn hoor!
    Enne..het is hier gewoon 's avonds weer lekker lang licht, ook niet gek als je wilt beach tennissen in de tuin, toch...? :P

    Nou fijne koningsdag woensdag (toch raar...) en heel veel plezier bij Marco Borsato zaterdag! Doe 'm de groeten van me :)
    Geniet lekker van alles de komende weken, het gaat vast véél te snel voorbij!


    xxx mam

  • 28 April 2014 - 19:51

    Mam:

    Mooie foto trouwens van je, die nog op de computer stond!!

  • 28 April 2014 - 23:24

    Marit:

    Hoi schat!

    Wat een verhaal weer en wat een leuke laatste dagen bij stage en die beoordeling!!!! Kan het nog beter?!
    Heel erg goed!
    En heel begrijpelijk dat jullie nog niet weg willen, geef je groot gelijk, lekker weer, goeie muziek (Just pull up to mi bumpa in ya long blak limosiiieeen ( zoiets.... ))
    Maar wat Jolien ook zegt: er zijn daar wel 3 katten en paarden die jou missen, maar aan de andere kant van Nederland ook je BFF4-ever!


    Geniet nog maar mooi van je laatste maand (wat gaat die tijd inderdaad snel!) en maak veel foto's, want ik wil allllles zien als je terug bent!

    xoxoxoooxoxoxoxox

  • 29 April 2014 - 00:57

    Sonja:

    Ho ho het zaadje is van Zoe hè. Die is diep teleurgesteld dat die niet is uitgekomen op school. Zorg er dus goed voor hè! Groetjes vanaf Aruba!

  • 29 April 2014 - 01:06

    Sonja:

    En wat leuk dat de meiden in je verslag staan op de foto. En die maand vliegt voorbij. Gezellig nog een kort weekje bij de Huismannetjes vertoeven!

  • 29 April 2014 - 20:14

    Koos Schoonhoven:

    Hoi Mies, als ik dit opschrijf ben jij dus stagiaire-àf! Lekker vakantie houden nu. Ik kan me voorstellen dat je daar héél veel zin in hebt. Je hebt een behoorlijk druk leventje geleid tijdens je stageperiode. Een periode met ups and downs, zoals ik begrepen heb uit je verhalen. Het leuke van die verhalen vond ik trouwens vooral, dat je altijd álles vertelde, de leuke dingen en de minder leuke dingen. Je was dus heel eerlijk en daar laat jij je echt van je allerbeste kant zien! En het allermooiste is dan, dat je in de laatste verslagen enthousiast schrijft over de mensen, waar je mee samen hebt moeten werken en tenslotte ook over alle waardering, die je van die mensen hebt gekregen bij je afscheid. Eind goed, al goed, zou je kunnen zeggen! Jij blij en iedereen blij! En de blijdschap van die anderen was dus beslist niet omdat je nu weggaat. Ze vinden het allemaal even jammer dat je vertrekt. Dat is heel fijn voor je. Je doet je best niet omdat je op complimentjes zit te wachten, maar het is wel heel fijn dat je er zoveel waarderende woorden voor krijgt.
    Overigens: die emmer met koud visafval is wel een aparte manier om waardering te tonen. Je schrijft zo mooi, dat vorige stagiaires die niet gekregen hadden, omdat ze minder geliefd werden (minder hun best hadden gedaan). En jij krijgt hem wel over je heen, omdat ze jou zo lief en goed vinden. Een aparte wereld hoor, daar op Curaçao!
    Ik heb ook van je foto's genoten, die je de laatste tijd hebt meegestuurd. Die visdouche-foto's, die je op facebook liet zien, zijn ook heel leuk! En aan de foto's waar jij zelf wat meer close-up op staat kan je wel een beetje zien - vind ik - dat je de laatste maanden heel wat ervaring opgedaan hebt. Je oogt lekker zelfstandig en je ziet er fantastisch uit. En je bent een mooie meid (dat mag best eens gezegd worden, vind ik)! Ik ben er dan ook trots op dat je het zo goed doet en ik kom graag met je voor de dag: mijn kleindochter op Curaçao, die het zo góéd doet!
    Nou komt er een tijd aan van nog even lekker genieten van je vrijheid. Het bevalt je goed daar, heb ik aan je opmerkingen gemerkt. Je wilt er zelfs eigenlijk liever helemaal niet weg gaan. Nou, als je weer in ons kikkerlandje bent zal het je vast ook daar wel weer bevallen. Maar het is goed om te lezen dat het je daar zo goed bevalt! Reken er maar op dat je thuisfront blij is als ze je weer kunnen zien en in hun armen kunnen sluiten. En ik verheug me er nou al op om je straks weer een echt kus (haha, 3 dus!) kan geven. Dat is beter dan die nepkusjes van de laatste maanden. Maar ook vandaag aan het eind van mijn verhaal toch ook maar weer dat kusje van je opa ***!
    Veel plezier tijdens de laatste loodjes!

  • 29 April 2014 - 20:38

    E. Schoonhoven-Bouman:

    Lieve Michelle,
    Wat een boeiend verslag weer en wat een leuke foto's! Je hebt daar wel een bijzondere tijd mee gemaakt! Om nooit te vergeten! En dan ook nog zo'n prachtige beoordeling! Ze zullen je missen!!! Ik sta helemaal achter het loflied op jou van opa, ben het helemaal met hem eens! Nu nog een heerlijk weekje naar Miami en naar een concert met Marco Borsato............... Het kan niet op!!!!!!!!! Geniet nog volop van je weekjes daar: de tijd gaat toch al zo snel! Doe Nadine de groeten en voor jou een dikke zoen!
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 16911

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: