Week 2: Goede tijden, slechte tijden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 2: Goede tijden, slechte tijden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 2: Goede tijden, slechte tijden

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Goh wat ben ik al ingeburgerd hier, zoals jullie hierboven lezen. Nee dat is niet waar maar ach, het staat best leuk. Deze keer weer een lang verhaal, helaas want als alles volgens planning was verlopen was het waarschijnlijk een stuk korter geweest. Maar mochten jullie zin hebben het hele verhaal toch te lezen, zie je vanzelf waarom..

Vrijdag 29 november
Vanmorgen langs de Advent kliniek geweest om voor Nadien de papieren in te leveren en meteen even langs de Pain Clinic om daar te vragen, ze waren in ieder geval erg enthousiast. Toen kijken voor een nieuwe oude telefoon voor Nadien want die van haar laadt niet op. Maar niet geslaagd uiteindelijk want alles was nog best duur. Toen door naar punda. Daar de auto geparkeerd en richting de brug gelopen, tussen de winkels door en de brug over. Was wel leuk om te zien daar, wel natuurlijk de typische curacao plaatjes! Niet zo veel concreets gedaan daar maar wel leuk om te zien.

Daarna weer terug naar John en Sonja, alleen eerst nog even op zoek naar een wasrek. Was nogal lastig te vinden maar uiteindelijk hebben ze er in de winkel één besteld die we dinsdag op kunnen halen. Toen lekker de middag gechilld en toen de meiden thuis kwamen, werden we in ons appartement nog even geterroriseerd. Ze kwamen het appartementje ingestormd en sprongen boven op t bed, rende de douche in (waar ik lekker stond te douchen) om een zelfgemaakt zwarte pietje te laten zien en daarna werd Nadine nog even lekker geplet op bed en werden al onze spullen uitgebreid uitgeplozen.

's Avonds gezellig met z'n allen uit eten bij de Tropen. De meiden wilde natuurlijk bij ons in de auto dus dat was ook heel leuk tot dat ze ruzie begonnen te maken en Nadine en ik uiteindelijk eindige met het zingen van 'zwarte piet ging uit fietsen' om de meiden weer vrolijk te krijgen, wat wel lukte trouwens. Lekker gegeten daar en toen weer terug in de auto met de meiden die nu de hele rit lagen te pitten, lekker rustig.

Zaterdag 30 november
Vandaag stond er een lekker dagje strand met z'n allen op het programma. Alleen 's ochtends bleek helaas Zoë ziek te zijn, dus John en Zoë bleven thuis terwijl wij met z'n vieren richting strand gingen. Vandaag gingen we naar Cabana, heerlijk was het! Lekker gezond en gezwommen. Helaas wel verbrand, maar ach.. dat wordt wel weer bruin morgen. Om twee uur gingen we weer richting huis zodat we daar nog even konden zwemmen, met Zoë, alleen die lag te slapen. Dus nog maar even met Meike gezwommen en toen lekker gedoucht.

Eind van de middag gingen Nadien en ik naar La Curacao (winkel) om even wat spullen te kopen voor ons appartement want daar krijgen we morgen de sleutel van. Nadien had ook nog een nieuwe telefoon gekocht alleen die had een Chinese stekker dus dat was een beetje jammer. Nu maar weer terug brengen.

Na het eten mochten de meiden en wij onze schoentjes zetten, dus dat werd ook een stuk of vijf sinterklaasliedjes zingen, maar natuurlijk wel allemaal minstens 2 keer. Nou ik ben heel benieuwd wat er in zit morgen. Vannacht alweer laatste nachtje hier, wel erg jammer. Het is hier erg gezellig en we zitten hier super!

Zondag 1 december
Vanmorgen eindelijk even uitgeslapen, maar om kwart over 9 werd er op de deur gebonkt door 2 kleine meisjes. Dus toen er uit. Er zat helaas geen cadeautje in onze schoen. Er stond een briefje in waar op stond dat dat alleen voor kindjes is, maar er lagen wel 3 dozen onder onze schoenen van onze ouders gekregen. Dat was een enorme verassing.. niet echt, maar daarom niet minder leuk! Er zaten allemaal leuke spulletjes in voor ons voor het appartement, dus daar waren we super blij mee. Daarna even ontbeten en toen spullen ingepakt want om 13:00 kregen we de sleutel van het appartement.

Dus wij met z’n allen, met twee volgeladen auto's richting appartement. Wát een aanfluiting! Leek niks op het appartement dat ons van de week was laten zien. Het was vies en klein, dat laatste valt nog mee te leven maar het was totaal niet waard wat wij er voor betalen. Naast dat het vies was hadden we ook nog een oventje waar je net één broodje in kunt bakken, een koelkast die veel kleiner was dan die ander (en vies even natuurlijk), 2 pitten om op te koken waar er ons een volledig kookstel was beloofd ('ach, jullie koken toch niet'), keukenkastjes die op ongeveer 2 meter hoogte hingen, een badkamer die klein was en ook geen douchegordijn of mogelijkheid daartoe (ohja en vies natuurlijk), matrassen die zo ongeveer geel waren en ohja had ik al gezegd dat het smerig was..? Dus spullen uit de auto geladen en neergezet. Nog even gevraagd of we niet dat appartement van van de week konden krijgen, maar dat was bezet, net als alle appartementen daar. Ze zouden kijken of ze misschien iets konden schuiven maar dat zouden ze morgen doen maar nog even gevraagd later en het zou lastig worden. Nou we hebben ongeveer een uur daar alleen maar gezeten, niks gedaan, behalve zielig zijn en contacten met vrienden en ouders over wat we moesten doen. Uiteindelijk eerst nog even boodschappen gedaan en toen weer op de bank gezeten, ons afvragen wat we moesten doen. Toen ontdekte we dat je het raam gewoon van buiten open kon doen, nou dat was het toppunt. Uitendelijk besloten om weer terug te gaan naar John en Sonja, die hadden dat al gelijk aangeboden, gelukkig! Maar eerst even lekker wat eten, buiten de deur natuurlijk. Ondertussen al contact gehad met de verhuurder. Het leek ze een goed idee om het contract te ontbinden, dus terug gestuurd dat dat een prima plan was maar dat we dan wel even al ons geld terug wilde. Dus nu even hun reactie afwachten.. Ook contact met bemiddelingsbureau dat we ons geld terug willen of een vervangend appartement zonder dan nog een keer bemiddelingskosten te betalen, maar nog geen reactie gehad daar op.

Daarna lekker even bakkie gedaan bij John en Sonja thuis en daarna de rest van onze spullen opgehaald want dat paste niet allemaal in onze auto. Ook nog even alvast wat andere appartementjes bekeken maar eerst maar even wachten wat het bemiddelingsbureau zegt. Voelde me ook nog eens helemaal niet lekker vanavond, ontzettende koppijn en later ook last van mn buik en een beetje oververhit. Gelukkig zakte dat na een tijd weer weg, na zo ongeveer de hele inhoud van m'n medicijnkast naar binnen te hebben gewerkt, want ik kan nu niet ziek worden dus hopelijk blifft dat ook vannacht weg. Morgen eerste stagedag dus ik ben ontzettend benieuwd, hopelijk is dat wel positief. Jammer van dit hele gedoe zo vlak voor het begin, maar dat komt wel goed. Gelukkig hebben we John en Sonja waar we altijd terecht kunnen en die ons helpen waar nodig! Als we die toch niet hadden..!

Maardag 2 december
Vandaag was dan eindelijk mijn eerste stagedag. Op tijd op, om negen uur had ik een afspraak bij het Sea Aquarium voor mijn kennismaking en introductie. Eerst even papierwerk geregeld en toen een rondleiding gehad daar van een HR-stagaire. Ook allemaal medewerkers en stagiaires ontmoet, wat de komende dagen ook nog wel zo zal zijn want er werken super veel mensen. Vandaag was het de bedoeling dat ik gewoon een beetje als toerist mee ging lopen, nouja prima. Dus eerst naar de zeeleeuwen show, was heel leuk om te zien, maar wel super warm in de brandende zon. Heb die show meteen 3 keer gezien, dus toen was het leuke er en ook wel weer vanaf aangezien ze altijd hetzelde doen. Soms wel een dwarse zeeleeuw wat het wel leuk maakt. Een van de zeeleeuwen is zwanger en kan elk moment bevallen en een ander heeft 12 weken geleden een pup gehad, maar die doet al weer mee met de show.

Daarna de dolfijnenshow gezien, wat ook tof was. Tussendoor (toen er geen shows waren) maar even daar in de rondte gelopen, totdat er weer iets te beleven viel. Ze voeren ook de haaien, die kunnen ook geaaid worden, flamingo's worden gevoerd en geaaid (ik werd door een van de vaste tourguides aangewezen als vrijwilliger, dus dat heb ik ook gedaan), roggen eigenlijk hetzelfde dus die ook gevoerd, uit de hand en geaaid. Is wel grappig want ze zuigen de vis uit je hand. Verder nog een zee-egel (geloof ik) vastgehouden en een zeester. Maar het grootste deel van mijn dag daar bestond uit een beetje rondlopen, kletsen, chillen en weer hetzelfde en mij is verteld dat wanneer je echt bezig bent, je dag er niet veel anders uit ziet, alleen dan horen dus al die bovenstaande activiteiten ook bij mijn taken. Dus dat is wel een chill baantje dan, zolang t niet teveel gaat vervelen. Verder is iedereen heel aardig daar, zijn ze niet echt moeilijk en is het natuurlijk een super omgeving. Nog gezellig met wat mensen staan kletsen, trainer van de Dolphin acadamy, mensen van de ocean encounters (duiken tussen de beesten) dus dat is wel handig want wie weet haal ik daar nog eens voordeel uit!

Ben super verbrand in m’n gezicht dus heb nu een rood hoofd met daar in, heel sexy, een zonnebrilafdruk.. Maar ach, beetje make up erover, niemand die het ziet...ahum

Nadien was ondertussen op huizenjacht geweest vandaag, via mail en telefoon. Nog 1 appartementje bekeken na t werken maar dat gaat m waarschijnlijk niet worden. Zag er prima uit maar kunnen er pas 18 jan in, hij had ook nog een studio waar we tot die tijd konden blijven maar dat was best krap en had ook weer 2 pitjes om te koken dus dat schiet niet op. Dus vooral de datum is niet handig maar ook waren we nou niet heel enthousiast. We krijgen wel van het vorige, mislukte, appartement al ons geld terug dus dat is fijn.

's Avonds nog even op internet op huizenjacht. Wat mailtjes gestuurd en morgen wat mensen bellen. Begin een beetje radeloos te worden hier want t is allemaal kut (sorry voor mijn taal gebruik opa en oma's). Maar komt wel goed.,

Dinsdag 3 december
Vandaag om 8 uur beginnen op stage, dus dat betekende vroeg oo staan aangezien er 's ochtends een hoop files staan. Drie kwartier van tevoren gingen we weg, ik was precies op tijd. Normaal doe je er 20 minuutjes over, dus dat schoot niet echt op. Eenmaal aangekomen weer met wat mensen kennis gemaakt en toen geholpen met vis snijden voor de haaien, flamingo's, roggen en vissen. Daarna begon het programma, ze hebben 3x per dag dezelfde shows en je loopt dan met een aantal daarvan mee steeds. Nouja vandaag een beetje er achter aan gehobbeld, haaien geaaid en rondgelopen. Ook zeiden de andere stagiars dat je vaak ook mee mag met de dolfijnen, als die moeten oefenen ofzo (er worden therapie dolfijnen omgetraind tot showdolfijn) of als ze een handje extra nodig hebben. De ocean encounters die ze hebben mag je ook, tijdens je pauze ofzo, gewoon een keer doen. Dan ga je duiken tussen de grote vissen (oa een zeebaars van 2 meter) en door een raampje haaien en schilpadden voeren, maar dat komt dus nog een keer. In m’n pauze ff met papa en mama gefacetimed, dus dat was wel gezellig. Vanaf half 3 had ik geen vaste taak meer dus toen maar 2,5 uur in de rondte gelopen en een beetje gekletst met stagiaires en toeristen en de dolfijnenshow bekeken, die toen weinig voorstelde. Aan het eind van de dag nog van een van de aquaristen, Joe (een echte amerikaan die álles weet van vissen en zo) geleerd hoe je een krab pakt en ook een kreeft. Er zijn namelijk bakken met beesten die toeristen aan kunnen raken en vast kunnen houden maar dan is het wel handig als je weet hoe het moet.. Daar zitten bv ook zeeegels, zeekomkommers, zeesterren en zeeslakken die je allemaal vast kunt houden.

Ondertussen was nadine weer op huizenjacht en soliciteren, wel een leuk appartement gezien dus het ziet er al wat zonniger uit. Morgen vrij, dus dan weer verder met huizen- en banenjacht en maar even lekker naar het strand.

Nou dat was het weer voor nu, hopelijk worden de verslagen in het vervolg iets korter, wat betekent dat alles goed gaat en lezen jullie voornamelijk léuke dingen hier.

  • 04 December 2013 - 06:38

    San:

    Jeej, ik ben de eerste :)
    Ik had natuurlijk het hele verhaal al van mama gehoord, maar wat erg dat dat appartement er zo uit zag. Gelukkig dat jullie je geld hebben terug gekregen :)
    Komt wel goed joh met een appartement vinden! En ik denk dat de meiden het helemaal niet zo erg vinden dat jullie er nog even wat langer zijn ;)
    Succes met alles en waarschuw me even de volgende keer als je weer een verhaal plaatst, dan zet ik mijn wekker wat eerder, haha :p

    xx san

  • 04 December 2013 - 10:25

    Ethy Schoonhoven:

    Lieve Michelle,
    Wat een verhaal!!!!!!! Ik had gisteravond al een heel telefonisch verslag gekregen van je moeder. Wat jammer dat het niks is geworden met het appartement. Ik kan me voorstellen dat je daar niet in wilde. Fijn dat je John en Sonja hebt om op terug te vallen! Ze zijn goud waard!!!!!!
    Ook je verhaal over je stage-adres is leuk om te lezen. Ik hoop wel dat je er veel leert en het er goed naar je zin hebt! Is het goed gegaan met Nadines sollicitatie?
    Leuk dat er ook bij jullie Sinterklaas wordt gevierd! Geniet van alle leuke dingen en heel veel sterkte met de zaken die soms minder leuk zijn. Komt allemaal wel goed!!!!!
    Het aller- allerbeste!!!!! De groeten aan de anderen en jij een hele dikke zoen!!!!!!!!!!!
    Oma (Stabby? Of weet je het zo wel?)

  • 04 December 2013 - 11:12

    Annemiek:

    Hallo meiden;

    Wat een heerlijk avontuur beleven jullie.ik heb het verslag met plezier gelezen Michelle,
    heel beeldend geschreven.Daardoor leest het fijn.Minder voor jullie met dat appartement
    maar dat komt goed.ik heb de link van mama gekregen vandaar dat ik mee kan lezen.
    hartstikke leuk.Ik zie jullie nog als kleintjes bij mij in de tuin bibberend met een handdoek
    om wachten op de geschilde appeltjes.En dan keek je me altijd zo lief aan met die mooie bruine ogen.Nou hoop dat het goed gaat op je stage!
    groetjes Annemiek

  • 04 December 2013 - 13:01

    Pap:

    Hoi mies,
    van mij nu niet zo'n lange reactie. Alles wist ik natuurlijk al, want we hebben elkaar gisteren nog gesproken.
    het in ieder geval al duidelijk dat je niet erg moe zult worden op de stage, het is allen te hopen dat je je niet gaat vervelen op de lange duur.

    xxx pap

  • 04 December 2013 - 17:10

    Mam:

    Bon dia Dushi!

    Heerlijk om je verhalen te lezen, en ook al weet ik het meeste al...de details vind ik ook erg leuk om te lezen!! Die kleine dames achter in jullie auto saampjes die dan ruzie krijgen, en jullie ze zingend afleiden..geweldig! Ik zie het zo voor me... Leuke foto's ook weer! Daar kan ik geen genoeg van krijgen hoor :-)
    Hoe is het inmiddels met je verbrande neus met witte bruggetje er boven? Beetje bijgekleurd vandaag op het strand?
    Hopelijk vinden jullie gauw een leuk ander (schoon en compleet) appartementje of huisje, maar wat heerlijk dat jullie tot die tijd nog bij John en Sonja kunnen blijven.
    Veel succes op je stage, jou kennende zal je jezelf echt wel bezig houden daar, jij vindt altijd wel wat leuks en nuttigs om te doen!
    En o ja...zorg even dat je vriendjes wordt met de dolfijnentrainers, daar hebben wij dan straks misschien ook nog wat aan als we met de dolfijnen gaan zwemmen, haha!

    Dikke kus!
    xxx Mam

  • 04 December 2013 - 17:50

    Wilma:

    Leuk om alles te lezen,denk je alles goed te hebben geregeld valt het toch niet altijd mee,dan toch maar goed dat je een adres hebt waar jullie,jij in ieder geval altijd terecht kunt,veel plezier verder. Doei

  • 05 December 2013 - 17:18

    Koos Schoonhoven:

    Hoi Mies, weer geboeid je verslag gelezen. Het zat je niet mee bij je voortgezette kennismaking met Curacao. Maar jij staat sterk in je schoenen, je kan wel tegen een stootje! En bovendien ben je samen met Nadien en heb je een veilige thuishaven bij de famile Huisman! Nogmaals: je kunt wel wat hebben. Maar ik hoop van harte voor je, dat jij en Nadien gauw een ander plekje vinden! Wat een boeven trouwens, om je een prachtig appartement te laten zien en je vervolgens op te schepen met zo'n bouwval.
    Mies, wat schrijf je toch een mooie verhalen. Echt om met plezier te lezen. Zelfs over die narigheid schrijf je op zo'n manier dat het nog leuk is om te lezen ook! Er schuilt een schrijfster in je. Een soort Michelle van der Vlugt!

  • 05 December 2013 - 17:22

    Koos Schoonhoven:

    Mies, er viel zo maar een stukje van mijn tekst weg, merk ik. Ik besloot met: ik ben benieuwd naar je verdere avonturen in het Zee-aquarium.
    Kusje van je opa

  • 05 December 2013 - 18:21

    Agaath:

    hallo dames , wij volgen het op de voet en er gebeurd nu wel veel in een paar dagen tijd maar jullie gaan het redden hoor , succes !

  • 11 December 2013 - 01:28

    Sonja:

    Laatste avond met de dames, nu echt! We gaan de gezelligheid nog missen hoor. Maar zullen ze vast nog vaak genoeg gaan zIen. Vast rond etenstijd :)
    Met wie moet ik nu gtst en boer zoekt vrouw gaan kijken, snik...
    Meiden hopi fun op dit heerlijke eiland en opa en oma huisje staat altijd open mocht er wat zijn (mits opa en oma er zelf zijn, haha)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 16884

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: