Week 23: Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 23: Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 23: Vakantie!

06 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Deze week heerlijk vakantie gevierd. Veel op het strand gelegen, maar ook lekker Koningsdag gevierd en naar Marco Borsato geweest. Ik dacht laat ik alvast even deze week er op zetten, want morgen vliegen we naar Miami voor 4 dagen. Daarna heb ik vast weer een hoop te vertellen.

Maandag 28 april
Vanaf vandaag lekker vakantie! Ik werd al vroeg wakker dus even alvast de was gedaan. Een handdoeken was maar natuurlijk ook even mijn kleren van gister, niet roken niet echt fris laten we maar zeggen. Daarna nog wat spullen opgeruimd, verhaal gepost en toen begin van de middag naar het strand.

We gingen bij Cabana panini eten, was het apparaat stuk. Heel stom. Daarna bij Lions Dive liggen. Daar lagen we van de week ook al en toen controleerde ze geen bedjes. Nou nu kwam er een jongen, kostte het gewoon 20 gulden! Op andere stranden is het 5 gulden voor een bedje ofzo. Nou dat vonden we belachelijk dus toen maar weg gegaan. We hadden ook geen zin om ergens anders te liggen dus toen maar eerst boodschappen gedaan en even naar huize Huisman om even de boel open te zetten om te luchten, de pomp van het zwembad aan te zetten en toen ook nog maar eventjes in de zon gelegen.

Rond een uur of 5 weer naar huis, op tijd eten en nog even getennist natuurlijk. ’s Avonds lekker rustig aan en lekker op tijd naar bed. De buurvrouw was trouwens aan het schreeuwen joh. Echt gewoon kneiterhard en dat gewoon 2 uur lang. Toen wij in bed lagen ging het nog steeds door. Die vrouw is niet goed denk ik.

Dinsdag 29 april
Vandaag op tijd op want we gingen naar het strand. Vandaag hadden we besloten naar Cas Abou te gaan, hier waren we nog niet eerder geweest. Om 9 uur gingen we weg en rond 10 uur waren we op het strand, duurde iets langer want we hadden een verkeerde afslag genomen.. Toen we aankwamen was het mega bewolkt en onderweg hadden we ook nog regen. Maar de laatste maand is het hier al elke dag ’s ochtends bewolkt en dat trekt dan eind van de ochtend open. Nou gelukkig vandaag ook. Dus wij hebben de hele dag met ons luie gat in een (niet al te comfortabele) strandstoel gelegen. Tussen de middag wilden we een tosti eten, maar die hadden ze hier ook niet! Het is toch niet te geloven.

Aan het eind van de dag kwam er nog een Duitse vrouw onder onze palapa (parasol) liggen. Vonden wij een beetje vreemd. Is toch een beetje een ongeschreven regel dat als er mensen onder zo’n ding liggen dat je er niet bij gaat liggen. Vraag op z’n minst even of het oke is. Maar ga niet gewoon stiekem achter onze stoel liggen terwijl wij aan het zonnen zijn.. Maar goed. Gelukkig hadden wij ook nog wel schaduw.

Morgen is het hier Koninginnedag dus ben benieuwd wat de dag gaat brengen!

Ook was Mies vandaag jarig. Wel gek eigenlijk want voor het eerst sinds iets van 17 jaar kom ik niet op haar verjaardag. In december was dat andersom natuurlijk ook al.

Woensdag 30 april
Vandaag is het Koninginnedag hier op Curacao! Nou wij hebben het eerste deel van de dag helemaal niks gedaan. Beetje troep opgeruimd en we hadden weer een mierenplaag in de keuken, dus maar goed dat we geen vroege plannen hadden. We hebben 2 van de 3 keukenkasjes helemaal leeggeruimd en schoongemaakt en ook nog een deel van de inhoud afgewassen omdat overal mieren zaten.. Heel fijn

Rond half 3 gingen we richting Punda voor de koningsmarkt/feest. We konden gelukkig vrij snel een plekje vinden voor de auto, alles stond namelijk bomvol maar nog voor dat we ergens een rondje hoefden te gaan rijden ging er voor onze neus iemand weg. Stapte uit, lag er een dode kitten naast de auto, heel zielig.

De markt was wel leuk, niet mega groot. Nou zijn we ook niet overal geweest want thuis is het gewoon een lang aaneengeschakeld stuk, hier heb je in allemaal losse straten markten enzo dus we zijn in een paar straten geweest en toen zijn we op een plein gaan staan waar muziek was. In het begin nog niet zo druk, later werd het steeds drukker. We kwamen daar weer een aantal mensen tegen die we laatst hebben leren kennen, dus daar raakte we weer mee aan de praat en hebben we gezellig mee gestaan en gekletst en gedanst. Ik was ondertussen al een aantal bekenden tegen gekomen: Bob een van de zeeleeuwentrainers, Joris een stagiar, Kristy, andere stagiaire, collega’s van Nadine en nu stonden we op het plein en ging Brigitte, ook een zeeleeuwentrainster, met haar band optreden. Dat was ook heel leuk om te zien. Toen daar op gegeven moment de muziek stopte zijn we eerst richting Nieuwestraat gelopen met zijn vijven, toen weer terug want er leek weinig leuks. Onderweg ergens blijven hangen bij een feestje en later nog naar een ander plein waar ook nog muziek was. Om een uur of negen gingen we weer naar huis (en het voelde echt al alsof het 12 uur was).

Donderdag 1 mei
Vandaag vrij weinig gedaan. Lekker uitgeslapen en daarna richting strand, weer Cabana. Er was niet zoveel zon, maar wel lekker gelegen.

Vrijdag 2 mei
Vanochtend gingen we eerst even op pad om geld te halen. Nadine kreeg nog haar salaris bij Alles Kids en ik nog mijn stagevergoeding van het Sea Aquarium. Daar moesten we even wachten want er was niemand bij administratie. Security zei dat ze zo terug kwam en dat we wel even het park in konden. Daar even gezellig collega’s gesproken. Toen geld opgehaald. Kreeg gewoon een volle maand betaald, dus dat was heel mooi.

Daarna wilde ik nog langs de zeeleeuwen trainers om voor morgen een afspraak te maken voor een encounter en dat kon ook meteen. Maar we waren er eigenlijk niet op voorbereid, maar toch maar wel gedaan. Had gelukkig m’n kleine camera mee en ook wel fatsoenlijke kleren aan. Anders had ik mijn haar ook wel even leuk gedaan, maar ach, het was evengoed heel leuk. We mochten gewoon een kus krijgen, een knuffel en ook nog even aaien.
Daarna lekker de rest van de dag op het strand gelegen bij Cabana. Heerlijk gezond en een tosti gegeten, het apparaat deed het gelukkig weer.

Daarna naar huis, thuis gegeten. Na het eten zijn we naar de film gegaan. Was erg leuk. We waren naar ‘The other woman’. Was een erg leuke film. Grappig hier is dus dat toen het tijd was om te beginnen er ongeveer 20 mensen in de zaal zaten, maar aan het eind van de film zat de zaal aardig vol.. Dat wil dus zeggen dat de mensen hier, typisch Antilliaans, een half uur nadat de film al is begonnen nog gewoon binnen komen. En de mensen gaan hier gewoon helemaal stuk om een grapje waar wij gewoon eventjes om lachen. Dus dat is ook wel grappig om te zien. Maar dat laatste had ik ook al op stage gemerkt, hier vinden ze dingen blijkbaar grappiger dan wij nuchtere Nederlanders.

Zaterdag 3 mei
Vandaag eventjes een beetje uitslapen. We hadden nog niet echt plannen. ’s Ochtends lekker rustig aan gedaan, en lekker geskypt. Daarna was het plan te gaan lunchen, we wilden naar Fort Nassau, maar die bleek dicht te zijn zagen we op internet. Je kunt daar namelijk over het eiland uitkijken. We hebben toen thuis nog maar even gegeten, want het was ondertussen al een uur of 1.

’s Middags gingen we naar het slavenmuseum. Ik wilde daar nog wel een keertje heen, al ben ik nou niet echt van de musea. Ik dacht dat het voornamelijk over de slavernij hier zou gaan maar het ging gewoon over slavernij in het algemeen. Viel een heel klein beetje tegen maar was evengoed indrukwekkend. In de Afrika kamer hebben we nog ff lekker muziek gemaakt. Of het mocht weten we niet maar toen hadden we in ieder geval wel lol. Ook hoorde we vanaf het moment dat we de auto uitstapte Marco Borsato al sound checken en dit hoorde we dus ook nog in het museum. Waar hij optreedt is nog best een endje de andere kant op, ook aan de andere kant van het water, maar we konden alles gewoon horen, dat was wel leuk.

Op de terugweg even langs John en Sonja om onze kaartjes op te halen, wij wilden namelijk eerder heen dan Sonja dus die ging met Arina heen. Nog even toen daar wat gedronken en daarna naar huis. Daar even lekker gerelaxt, gedoucht gegeten en klaar gemaakt voor ’s avonds. Want toen gingen we natuurlijk naar Marco!

Het concert was echt super leuk! Memphis Maniacs in het voorprogramma, dat was ook super leuk. Hele gezellige avond gehad, we stonden het grootste deel van het concert met een collega van Nadine en haar vriend. Sonja en Arina stonden een stukje verder naar de zijkant, daar vonden ze het fijner. We stonden super mooi, konden alles goed zien. Onwijs genoten van het concert dus! Het was om half 1 afgelopen. Daarna gingen we nog even naar de shoarma boot, ging de rest wat eten. Duurde nogal lang, uiteindelijk lag ik om half 3 in bed.

Zondag 4 mei
Vandaag een schoonmaak dag. We hebben eerst eens even lekker uitgeslapen en daarna moesten we het huis schoonmaken. Overal zand en troep op de grond dus dat werd goed vegen en even dweilen en ook de badkamer schoonmaken. Overmorgen gaan we 4 dagen weg dus dan is het wel goed dat alles schoon is.

Daarna naar het Sea Aquarium om mijn swim te boeken met de dolfijnen en daarna maar gezellig even ergens wat eten. Daarna door naar Wet and Wild om een cocktail te drinken. Nadine ging wat eerder naar huis. Ik was mensen tegen gekomen die ik kende en die boden aan mij later naar huis te brengen, dus toen konden we dat mooi zo oplossen. Super gezellige avond gehad en laat in bed.

• 06 Mei 2014 - 14:07

Marit:

Wat een super leuk verhaal weer!
    En hele leuke foto's !
    Nu op naar Miami om jullie vakantie nog even 'door midden te breken' !!

Heeeeeel veel plezier!!! <3 xxxxx

• 06 Mei 2014 - 17:43

Mam:

Hee vakantiegangers!!

Wat een lekker vakantie verhaal weer! Jullie zijn nu echt alles aan het doen en zien waar je nog niet aan toe bent gekomen toen je nog stage liep, heerlijk hoor!
    Leuk ook dat jullie lekker gefeest en genoten hebben afgelopen week, dat is ook het voordeel dat je niet meer vroeg op hoeft voor werk en stage, gewoon lekker doorgaan zolang je zin hebt 's avonds :)
    Nou was ik natuurlijk al jaloers dat jullie daar naar Marco geweest zijn...., maar nu ziijn jullie ook nog onderweg naar Miami! Lijkt me ook echt geweldig om daar rond te lopen en te ervaren hoe het daar is!
    Nee hoor, ik gun het jullie van harte! Ga dus lekker genieten samen daar, en we zien de verhalen van jullie USA avontuur eind van de week weer tegemoet!

Dikke kus!
    xxx mam

• 11 Mei 2014 - 16:57

Koos Schoonhoen:

Hoi Mies, lekker aan het vakantie houden dus. Dat doe je goed. Allemaal dingen doen waar je eerst helemaal niet of nauwelijks aan toe kwam. Intussen ook al naar Miami geweest. Krijgen we daar ook nog een verslag van? Vanmorgen waren je vader en moeder bij ons vanwege moederdag en van hun hebben we al wat over je belevenissen daar gehoord. Het was eigenlijk maar kort hé? Ik had zo maar gedacht dat jullie daar wat langer zouden blijven. Natuurlijk had ik beter moeten weten, want je had er al meer informatie over gegeven en van je moeder hadden we het ook preciezer gehoord. Maar misschien nog even tijd om er wat over in je logboek te schrijven? Anders horen we het volgende week wel verder van je. Ja, wat gaat de tijd hard he? Vrijdag over een week landen jullie al weer op Schiphol. Ik begreep vandaag van je moeder dat je zelf ontevreden was over je kleurtje. Toch teveel in de schaduw gelegen? Nou ja, jullie zullen vast wel bruiner zijn dan wij, als we elkaar weer ontmoeten in ons landje. Misschien kan je een onsje mooi weer meenemen? Daarvan kunnen we hier wel wat gebruiken!
    Mies, ik wens jou en Nadine daar nog een paar fijne, ontspannen weken toe. Geniet lekker van het mooie weer, de rust en het niks moeten! Als je er toe komt om nog een keertje te schrijven in je logboek, dan reageer ik daar ook nog weer op. Anders is dit mijn laatste bijdrage aan je logboek.
    Liefs en een kusje van je OPA.

• 14 Mei 2014 - 21:21

Oma Schoonhoven:

Lieve Mies,
    Wat vliegt de tijd! Je hebt een paar fijne dagen gehad in Miami, heb ik begrepen. Wel even wat problemen met pinnen, maar ook dat kwam goed. Nu even nog lekker wat genieten van het niks doen, strand liggen, boodschapjes doen, wasjes doen, lekker onbezorgd toeristje zijn........ Geniet nog lekker deze week! Je hebt vast nog wel wat leuke adresjes om heen te gaan. Doe alle bekenden de groeten en tot volgende week vrijdag!
    Dikke zoen! Oma