Week 17, 18 en 19: Amanda en Wouter op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 17, 18 en 19: Amanda en Wouter op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 17, 18 en 19: Amanda en Wouter op bezoek

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik heb weer even (te) lang niet van me laten horen, waardoor ik nu weer veel te veel verhalen heb. Ik heb het zo kort mogelijk houden aangezien we eigenlijk heel weinig hebben gedaan naast stage en werk. Ik dacht: anders wordt het ook zo’n lekker lang verhaal. Nouja poging mislukt, dus succes met lezen.

Maandag de 17 maart
Vandaag heb ik gewoon weer stage gelopen, nadat de familie Huibers weer vertrokken is. Ik heb van mijn stagebegeleidster Lahya te horen gekregen dat mijn idee om een andere opdracht uit te voeren goed is, dus nu even school gemaild en afwachten. Deze opdracht houdt in dat ik een map ga maken met daarin informatie voor leerlingen van scholen als zij een spreekbeurt willen maken. Nu gaan ze gewoon met een tourguide praten, maar die hebben niet altijd tijd en dan hebben ze ook wat om mee naar huis te nemen. Het was een idee van mijn collega, maar ik vond het wel een goede opdracht voor mij en hij vond het ook goed als ik dat ging doen gelukkig. Van het etentje met de familie heb ik trouwens muggenbulten overgehouden die ongeveer 4 cm in doorsnee zijn, wat een beetje jammer is. Jeukt als een gek natuurlijk maar ik heb nog 4 tubes prikweg om weg te werken gelukkig. ’s Avonds gingen we met Sonja mee want die ging leren invlechten, dus Nadine en ik mee als model zodat ze konden oefenen op ons.

Dinsdag 18 maart
Vanmorgen kreeg ik om 9 uur een berichtje van collega’s waar ik bleef. Nouja ik dacht dat ik vrij was, niet dus. Rooster bleek veranderd maar ik mocht thuis blijven in plaats van morgen, wanneer ik dus wel vrij was. Sonja had voor ons een wasje gedraaid gister omdat onze wasmachine nog steeds niet meewerkt (wel leuk trouwens dat iedereen nu zo geïnteresseerd is in onze wasmachine, als ik dat in Nederland zou melden zou iedereen denken: nou en, vervelend voor je, val mij er niet mee lastig). ’s Avonds zou de monteur komen van de wasmachine, niet dus. Morgen nog een poging.

Woensdag 19 maart
Vandaag van school een berichtje gehad dat mijn nieuwe opdracht goed is, super! Kan ik er eindelijk mee aan de slag. Ook een mailadres gehad van iemand die hetzelfde doet maar dan voor dolfinarium dus mocht ik nog inspiratie nodig hebben.. (die van mij gaat nou net niet over dolfijnen, maar toch handig).
Bij het sea aquarium zijn ze de hele ingang aan het vernieuwen, niet de entree waar je betaalt maar de entree van het aquarium. Maakt erg veel herrie, maar ben benieuwd hoe het wordt. Moest nog even lachen vandaag toen mijn collega (Lahya) tijdens de zeeleeuwen show schrok van een leguaan en door de microfoon heen gilde..

Wasmachine man weer gebeld, weer geen tijd. Morgen weer een poging.

Donderdag 20 maart
Vandaar weer stage, weinig tijd om aan mijn opdracht te werken helaas maar wel lekker druk bezig geweest. Toen ik bij de zeeleeuwen show stond zag ik ineens een jong katje lopen op het balkon van de grote witte boot (hier wonen namelijk ook mensen) leek me dat deze hier niet helemaal hoorde te lopen dus even aan degenen gevraagd die daar wonen en inderdaad die was dus ontsnapt, dus die snel poesje weer naar binnen gehaald voor dat ze 3 meter naar beneden viel.

Eindelijk kwam vandaag de wasmachineman, resultaat: niks aan de hand. Schieten we veel mee op. Hij dacht eerst de schokbrekers, ging hij ze er uit halen, oh nee dat was het toch niet. Nu zit het waarschijnlijk niet in de onderdelen maar in de programma’s want we hebben ondertussen uitgevogeld dat als we tijdens het reguliere programma de centrifugeer stand uit zetten en daarna apart centrifugeren dan doet hij het. Dusss aan de monteur hebben we niks gehad, maar het probleem is voorlopig opgelost.

Vrijdag 21 maart behalve alle normale dingen op stage helemaal niks gedaan, lekker kort.

Zaterdag 22 maart
Vandaag op stage kwamen er toen ik bij de zeeleeuwen stond ineens twee blondje meisjes in rood-witgestreepte jurkjes aangehuppelt. Zoë en Meike kwamen met opa en oma even langs! Dat was erg leuk, ze kwamen steeds op me afgerend. Nadine is ziek vandaag dus dat is jammer, hopelijk wordt ze snel beter. We zouden naar Zanzibar gaan, maar dat komt wel weer een andere keer.

Ik heb trouwens ook een beetje last van te strakke broekjes. Ik denk dat ik teveel eet en te weinig beweeg. Aangezien ik aan meer bewegen niet zo veel kan doen, moet ik maar even wat minder eten..

Zondag 23 maart
Ik had vanmorgen een beetje last van mijn keel, dus hopelijk wordt ik niet ziek. Meestal stelt verkoudheid niet zoveel voor bij mij dus het zal wel goed komen. Nadine was nog steeds ziek, koorts, hoofdpijn en spierpijn. Vandaag dus maar niet zoveel gedaan, beetje de was en boodschappen doen. Blaar op m’n vinger gekregen van de handwas doen, dat was een beetje jammer.

Maandag 24 maart
Vandaag weer stage, Nadine was nog steeds ziek dus ik had de auto mee. Ik hoorde dat gister Coral, een van de zeeleeuwen was ontsnapt. Ze was helemaal richting de waterzuiveringsinstallatie gezwommen, dat is best ver. Voor degenen die niet weten waar dat is, dat is tussen Otrobanda en Piscadera. Wie dan nog niet weten waar dat is: Google maps. Gelukkig hebben ze haar kunnen lokken en gewoon achter in de auto weer teruggereden naar het Sea aquarium. Ze zit nu in een hok, eigenlijk moest ze daar al zitten om aan te komen want ze is erg dun maar nu is het meteen een soort straf. Ze is helemaal wollig omdat ze nu droog is, best schattig. Het is niet zielig hoor, want zeeleeuwen hoeven niet te zwemmen om te overleven. De enige reden dat ze zwemmen in de natuur is om te jagen, af te koelen of gewoon voor de lol. Ze zijn 70% van hun leven op land.

Dinsdag 25 maart
Vandaag vrij, Nadine was nog steeds ziek dus weer een rustig dagje met veel was doen, opruimen en schoonmaken. We gingen ook nog maar even een film kijken en ’s middags samen boodschappen doen bij de mega grote supermarkt hier waar we een hele hoop spullen hebben ingeslagen, super handig hoeven we voorlopig even niet naar de winkel.

Woensdag 26 maart
Vandaag op stage hadden we iemand die normaal bij de kassa zit die met ons meeliep. Gewoon om te kijken wat ze nou eigenlijk verkoopt, dus dat was wel goed. Verder heb ik vandaag een flamingo gehad die op m’n been scheet terwijl ik d’r vast had, lekker warm was het. Ook nog allemaal Spaanse mensen op werk, met wie ik niet kan communiceren, erg lastig.

Toen Nadine ging douchen thuis bleken er allemaal mieren in haar handdoeken te zitten. We hadden maandag een mierenplaag en nu zaten ze dus weer of nog steeds in de handdoek terwijl we gewoon om 60 graden hebben gewassen. Ze zaten ook in Nadine ‘s kast en dus ook in haar andere handdoeken. Dus maar alles wat we hebben gevonden gekillt en de handdoeken nog een keer gewassen.

Donderdag 27 maart
Vandaag ook weer suuuper veel Zuid-Amerikanen en daarnaast was het ook best druk. De mensen waren echt mega vervelend en we moesten daarom ook en zeeleeuwenshow af lasten omdat ze niet meewerkten.

Er waren vandaag ook citroenhaaitjes geboren. Een heel gedoe want ze moesten zo snel mogelijk eruit worden gehaald omdat ze anders worden opgegeten. We hebben nu 4 baby’s en hopelijk beginnen ze binnenkort met eten en gaan ze het halen. Ze hebben wel eerder een keer een baby gehad maar die ging niet eten dus helaas heeft die het niet overleefd. Ik mag er ook niet te veel over zeggen (maar aangezien bezoekers ze ook gewoon kunnen zien vind ik dat ik best mag melden dat ze geboren zijn) en ook niet allemaal foto’s en filmpjes enzo plaatsen dus die komen misschien later nog (of je kunt er ook even naar vragen dan kan ik ze ook best sturen/laten zien of iets).

Vrijdag 28 maart
Vrijdag weer gewoon stage, de haaitjes doen het allemaal nog, hebben alleen niet gegeten maar dat is voor nu nog normaal. Verder wat aan school kunnen werken, dus dat is fijn. ’s Avonds gingen Nadine en ik naar de Full Moon party waar we in december al eens eerder zijn geweest. Het viel alleen een beetje tegen, muziek was niet leuk en de DJ stond alleen maar stil. Nou ik heb nog nooit een DJ stil zien staan, maar deze dus wel. We hebben ons wel vermaakt door een beetje mensen te kijken, en uit te lachen eigenlijk. Maar na twee uur daar geweest te zijn was het wel weer mooi en om 1 uur gingen we dan ook naar huis. Moet ook weer stage morgen.

Zaterdag 29 maart
Op stage was het enorm rustig en aangezien alle vaste krachten er waren heb ik lekker veel aan mijn opdracht kunnen doen. Bij de haaien gingen ze een soort hekje maken boven op de rand van de bak waarin ze zwemmen. Het is een bak met een lage rand. Voor degene die bekend zijn in het Sea aquarium, het is de achterste bak van de touchtanks. Normaal gesproken mag je je handen er in stoppen, nu dus niet. Dus ze gingen een soort verhoging maken waardoor de mensen er niet bij kunnen en de haaien er niet uit kunnen springen (ja dat doen ze echt). Helaas hebben we nog maar 3 haaitjes, eentje heeft het niet overleefd. Deze bleek toch ook nog een beetje onderontwikkelde vinnen enzo te hebben dus deze was helaas niet sterk genoeg.

’s Avonds gingen Nadine en ik naar een fair, waar een collega van haar ook stond. Zij maakt zelf allemaal bordjes met Curaçaose teksten en met schelpjes enzo. Verder waren er nog sieraden kraampjes, kleding en wat decoratie enzo. Ik heb zelf nog een ring van een uiltje gekocht en een ketting van een uil met daarin een klokje. Super leuk en ook helemaal niet duur.

Daarna wilde we eerst misschien nog naar Zanzibar waar op zaterdag altijd een bandje speelt. Maar we ging om kwart over 8 weg en dat bandje speelt maar tot 9 dus dat vonden we een beetje zonde van het geld omdat het ook wel een stukje rijden is, dus uiteindelijk lekker thuis popcorn gemaakt en tv gekeken. Morgen lekker vrij, maar was onwijs moe van gister dus lag om 11 uur in bed.

Zondag 30 maart
Vandaag lekker vrij. Het plan was om uit te slapen maar om 8 uur was ik al wakker. Nu moet ik er normaal half 7 uit dus dan was dit toch al iets. ’s Ochtends lekker rustig aan gedaan, even m’n computer opgeruimd en ge-backupt, zooi opgeruimd en heb mijn ESTA formulier aangevraagd. Dit is een formulier dat je toestemming geeft om naar de Verenigde staten te reizen. Kostte me 14 dollar dus dat valt mee. Het garandeert trouwens niet dat je ook de VS in mag, alleen dat je er naar toe mag reizen. De douane moet dan nog beslissen of je ook echt het land in mag komen. Dus ik ben benieuwd...

Om 2 uur gingen we richting vliegveld want Amanda en Wouter kwamen aan vandaag. Dus we hebben ze mooi opgehaald met ons autootje en zijn toen naar hun appartement gereden. Ze zitten in een particulier appartement, gevonden via Sonja. Hele aardige mensen, eerst even wat gedronken met zijn allen (er kwamen ook net andere nieuwe gasten aan). Ze hebben een groot en super mooi huis met daaronder twee tweepersoons appartementen. Ook zit er een zwembad bij en staan er in de tuin nog ligbedden en tafel en stoelen. Nadat Amanda en Wouter wat hadden uitgepakt en zich hadden omgekleed eerste even boodschappen gedaan, gezeten bij hun appartement en toen gegeten bij Il forno en ijsje gegeten bij Bella Italia. Daarna zijn Nadine en ik naar John en Sonja gereden want Amanda had iets voor Sonja meegenomen en daar nog even thee gedronken. Daarna nog naar Reijer om de auto op te halen want Amanda en Wouter huren de auto van zijn vrouw, scheelt morgen weer.

Maandag 31 maart
Vanmorgen gingen we bij Amanda en Wouter ontbijten. Nadine begint pas om 12 uur dus dat kon mooi. We namen mooi de auto van Reijer mee en op de heenweg gingen we nog even croissantjes en mini cupcakejes kopen. Na het ontbijt gingen we nog even bij Jan Thiel op het strand liggen tot dat ik Nadine weg ging brengen.

Thuis eerst even de wasmachine aangezet (die het tot nu toe op aangepaste stand nog steeds doet), toen lekker in mijn bikini de auto gewassen. Deze was namelijk bruin en dat is niet helemaal de originele kleur. Nadat ik hem grondig had geboend en meerdere keren had afgespoeld, zaten er nog steeds vlekken en strepen op, beetje jammer. Maar hij was in ieder geval wel weer voornamelijk blauw. Toen nog even mezelf een pedicure gegeven en een uur of twee met mijn stage opdracht bezig geweest. Ben lekker opgeschoten en heb wat meer ideeen over hoe en wat. Ik maak me voor de beoordeling niet zo veel zorgen want stage is de enige die de opdracht beoordeeld, school niet. Ik weet nu eigenlijk al dat ze op stage alles prima vinden dus dat zal wel goed komen. Verder moet mn stagebegeleidster een evaluatieformulier invullen dus dat komt ook wel goed. Voor school moet ik twee verslagen schrijven: een procesverslag, waarin ik voornamelijk schrijf over mijn stagewerkzaamheden, over het bedrijf enzovoort en een technisch verslag waarin ik beschrijf wat ik allemaal heb gedaan voor de opdracht(en). Voor zo ver ik weet moet school dus die verslagen beoordelen en mijn begeleidster hier alleen mijn opdracht en een evaluatieformulier invullen. Dus ik denk dat de beoordelingen van stage wel goed zullen zitten (ik hoor altijd alleen maar positieve dingen) en van school zien we wel weer maar dat hoeft pas in Nederland beoordeeld te worden.

Dinsdag 1 april
Vanmorgen door Nadine weggebracht naar stage, ze ging daarna door naar Amanda en Wouter. Vandaag ging ik weer helpen met een kinderfeestje. Het waren 10 kinderen. Degene die jarig was is de zoon van iemand met een of andere hoge functie bij Dolphin Acadamy en iemand met een of andere hoge functie bij het CDTC (therapie). Ze waren erg lief allemaal en aan het eind nog heerlijke chocolade taart gegeten.

’s Avonds gingen we met z’n vieren bij ons eten. Na het eten gingen Amanda en Wouter afwassen, goed geregeld dus. Als toetje even lang bij Bella Italia alleen ik had geen trek maar de rest heeft een ijsje gegeten.

Woensdag 2 april
Op stage weinig bijzonderheden. Het is woensdag dus dat betekent veel Spaanse mensen, dit keer waren ze best goed te doen. De haaitjes doen het alle drie nog en eten ook een beetje dus dat zijn goede berichten. Nog aan mijn opdracht gewerkt en ook de flamingo’s werkten goed mee vandaag. Zolang je aan die flamingo laat zien dat je niet bang voor ze bent en ze gewoon weg jaagt gaan ze ook eigenlijk wel weg. Dit deed ik in het begin al wel, alleen op de een of andere manier ben ik toch wat banger geworden omdat ze steeds brutaler werden. Maar nu ging het goed. Je moet ze namelijk een beetje weg jagen als we met pinky staan voor de mensen om te aaien. Anders lopen ze voor de camera, lopen ze voor ons in de weg of gaan ze pinky pikken.
Na stage met z’n vieren eten bij de Tropen (ja alweer) , heerlijk gegeten.

Donderdag 3 april
Vandaag veel tijd voor mijn stage opdracht, dus dat was fijn. Ik hoefde namelijk pas om 11 uur iets te doen. Ze zijn ook nog steeds met de ingang bezig, ze zijn nu de oranje tegelvloer aan het schuren. Waarom, ik zou het niet weten. Maar dit betekent dat alles nu bedekt is onder een laag oranje stof.

Coral (de zeeleeuw) is een beetje ziek, nouja ze weten niet wat er precies aan de hand is. Ze is erg dun omdat ze zwanger is geweest en een bacterie heeft gehad maar ze komt maar niet aan ondanks dat ze mega veel voeren. Ze krijgt nu medicijnen en mag wel weer rondzwemmen. Ze doet ook nog steeds geen shows.

Na stage ging ik zelf naar huis. Nadine was vanmorgen bij het Sea Aquarium opgepikt door Amanda en Wouter dus ik had de auto. Ze gingen uit eten, barbecuen op het strand bij Zest maar ik had even geen zin om geld uit te geven aangezien we al 2x eerder uit eten waren geweest en we van het weekend ook gaan. Plus ik ben ook niet iemand die je heel erg gelukkig maakt met (veel) uit eten gaan. Ik eet vaak liever gewoon ‘normaal’ eten. Dus nu sloeg ik even een keertje over.

Vrijdag 4 april
Nou vandaag eigenlijk weinig bijzonderheden, ze zijn op stage gelukkig klaar met het echte verbouwen, wel zijn ze nog steeds bezig met schilderen enzo. Na stage naar Amanda en wouter en Nadine om daar te eten. Onderweg kwam ik ze toevallig tegen in de auto. Daar lekker pannekoeken gebakken.

Zaterdag 5 april
Vandaag was ik vrij. Nadine en ik gingen eerst langs de Albert Schweitzer school. Nadien had namelijk van een kind bij haar op werk een kaartje gekocht zodat we onze auto voor 5 gulden konden laten wassen. Konden zij op kamp. Nou toppie! Amanda en Wouter kwamen daar heen en toen gingen we met 1 auto naar het strand. Cas Abou was het plan, Daaibooi kwamen we uit. Nouja ook prima. Heerlijk gezond, gesnorkeld en boekje gelezen.
Aan het eind van de dag naar het appartement van Amanda en Wouter, toen lekker allemaal douchen en omkleden, daarna uit eten. Na het eten nog naar Jan Thiel om een ijsje te eten en nog even een drankje doen bij Zanzibar. Op tijd weer naar huis, iedereen was moe en ik had ook mega hoofdpijn. En ondanks dat ik altijd een hele medicijnkast met me mee sjouw, dit keer geen paracetamol o.i.d. bij me helaas..

Zondag 6 april
Vandaag op stage ging ik foto’s en filmpjes maken onderwater bij de haaien en roggen. Best cool geworden, al waren foto’s bij de roggen lastig omdat ze elke keer gingen zwemmen. Bij de haaien moet ik alleen nog even een foto maken dat ze eten, toen was namelijk m’n batterij leeg. Ik ging met Kelly de Flamingo pool schoonmaken. Er lag heel veel zand en toen we dat een beetje van het trappetje af het water in gingen spuiten ging t vet stinken. Dus toen maar alles schoongemaakt. De ene helft van de bodem met Kelly, daarna moest ie aan het werk dus deed ik de andere helft zelf. Er komt altijd op maandag avond iemand om het schoon te maken maar hij was nu gewoon vies en we hadden toch niet veel beters te doen. Er zat ook allemaal oranje stof in dus dat was ook niet echt gezond voor die beesten.

Na stage sleutel gehaald bij Nadine die lag op het strand en toen ging ik thuis eten en boodschappen doen terwijl Nadine met Amanda en Wouter uit eten ging. Ik kon ook mee maar ik moest echt boodschappen doen want afgezien van 4 blokjes chocola en een pak melk had ik niks meer.

Maandag 7 april
Vandaag weer stage. Helaas is er nog een baby haaitje overleden vannacht. Het was degene die van de drie het slechtst at en het was ook degene die het ergste was toegetakeld door zijn oudere soortgenoten. Joe vertelde dat in het wild worden er 1000 citroenhaaien geboren, waarvan er misschien 1 overleeft, dus als bij ons 1 van de vier het al overleeft is dat al super goed, 2 is helemaal fantastisch. Er is ook maar 1 ander aquarium dat ooit een citroenhaai heeft grootgebracht dus tot nu toe gaat het alleen maar goed. Maar de overige twee doen het goed, ze eten allebei regelmatig en ook goed, een van de twee heeft helemaal geen verwondingen en de ander een paar kleintjes maar die genezen goed dus dat is tot nu toe ook geen reden tot zorg.

Vandaag hadden we een hele bespreking onder andere over de flamingo’s. Niemand vind het meer leuk om die te voeren, ze zijn namelijk steeds vervelender. De meeste vaste krachten vinden het ook niet leuk meer want voorheen had je flamingo’s, roggen, een pelikaan en schildpadden. Tegenwoordig dus alleen de flamingo’s. De schildpadden zijn al een tijdje geleden weer uitgezet, de pelikaan is 3 dagen voor ik begon spoorloos verdwenen (ook al had ze geen vleugels meer) en de roggen zijn doodgegaan in mijn vakantie toen mijn ouders er waren. Dus nu is het ook een beetje saai. Maar afgezien van dat zijn ze gewoon heel vervelend. We hebben er zes en meestal komen ze een beetje om de beurt uit de bak eten, maar tegenwoordig willen ze met zijn zessen tegelijk en gaan dan ook allemaal vechten(elkaar pikken en vet veel herrie maken enzo). Maargoed we hebben nu afgesproken dat we dat gewoon moeten doen en degenen die ze echt eng vinden, die moeten ze niet meer doen, dan doen die weer wat anders. Want het ziet er natuurlijk ook een beetje stom uit als je als medewerker bang bent voor de flamingo’s. Ik zelf ben niet echt bang voor ze, als ze pikken doet het niet echt pijn maar er is er eentje die gewoon altijd bijt. De rest loopt wel weg als je op ze afloopt of als je je handen in de lucht voor hun kop houdt waardoor ze meestal omdraaien en het water in lopen. Maar eentje dus niet, die blijft gewoon staan en als je te dichtbij komt pikt ie. Dus die is stom.
Verder hadden we weer een lezing vanavond over fish-ID. Dus weer les over verschillende soorten vissen, hoe je ze kunt herkennen enzo en ook wat algemene dingen zoals visvangst en de nadelige gevolgen ervan op de soorten. Eerst gingen we pizza eten met zn allen en om 6 uur begon het. Het zou om 8 uur klaar zijn maar dat was het pas om 10 voor half 9 dus nadine moest even wachten. Beetje vervelend want ik wil ook niet ongeinteresseerd doen, maar ik wil dan gewoon weg omdat zij staat te wachten. Maar het was weer interessant vandaag, dus een geslaagde dag.

Ik heb ook nog eventjes aan stageopdracht kunnen werken. Heb ook even aan Kelly gevraagd wat hij normaal gesproken tegen kinderen vertelt als ze langskomen voor informatie, dus ik heb weer wat ideen (en vooral ook veel werk te doen).


Nou sorry voor het lange verhaal, maar ach het heeft mij drie weken gekost om het eindelijk er op te zetten, dus jullie kunnen er ook best gewoon drie weken over doen om het te lezen. Ik heb hier zoals, beloofd ook nog de foto’s erbij gezet die ik van de familie Huibers heb gekregen.

Ohja, nu ik het schrijf heeft de wasmachine het dus weer opgegeven.. Hij stopt nu gewoon tijdens het programma en zelfs spoelen doet hij niet. Hij pompt m vol en that’s it. Dussss nu moeten we weer een nieuwe oplossing verzinnen. Maar dat spannende verhaal kunnen jullie de volgende keer weer lezen.

(ps de filmpjes zijn nog onderweg, uploaden duurt nogal heel erg lang..)

  • 08 April 2014 - 20:00

    Mam:

    Hee Mies!

    Wat een lekker lang verhaal, daar doe ik echt geen 3 weken over om te lezen hoor, misschien 30 minuten :P ? Ik lees het met veel plezier!!
    Wat een toestand, een ontsnapte zeeleeuw! Coral, die kennen wij ook van de show :), ze is wel een plaatselijke beroemdheid geworden zo met het verhaal in de krant, haha
    Mazzel dat ze op open zee niet de andere kant op is gezwommen, dan had je maar af moeten wachten of ze nog terug gevonden werd...
    Lekker dat je goed bezig bent met je opdracht, de tijd begint immers al aardig te dringen...nog ruim 3 weken stage zeker?
    Leuk ook die foto's met de familie Huibers, daar straalt de gezelligheid van af! En nu Amanda en Wouter op visite, gezellig hoor! Morgen gaan ze weer naar huis he, jammer.
    Mooie foto van die haai en ook van de kleine haaitjes. Wel een ervaring hoor dat die babyhaaitjes geboren zijn en hopelijk overleven de laatste 2 het ook.
    Nou doe ze de groetjes allemaal daar, en tot op Skype weer!!
    Dooeeiii!

    xxx mam

  • 08 April 2014 - 20:42

    Wilma:

    Leuk,lang verhaal weer.Ik had van je vader al over de haaitjes gehoord en dat dat best bijzonder is nu maar hopen dat zij het wel overleven en steeds groter zullen worden.De pechmachine,ach nog even doorzetten straks wil Sonja best wel wat was voor jullie doen en ik weet zeker dat er thuis bij je moeder een goed werkende wasmachine staat dus alles word dan gedaan en gaat schoon de kast in.Maar dat duurt nog even en dan is het ,helaas, ook voor jou/jullie voorbij.
    Geniet nog verder,succes met je opdracht en je stage.
    Gr.Wilma

  • 09 April 2014 - 00:30

    Sonja:

    Wasmachine draait al op volle toeren hoor in Huize Huisman. Geen probleem!

  • 10 April 2014 - 23:04

    Pap:

    Weer heel wat belevenissen op papier gezet . Het aftellen is bijna begonnen, genieten jullie er nog maar lekker van . We appen weer.
    groetjes papa

  • 19 April 2014 - 19:50

    Koos Schoonhoven:

    Hoi Mies, ik heb je geloof ik een beetje verwaarloosd de laatste weken. We hebben het nogal druk gehad met een heleboel en zijn samen een weekje naar Cyprus geweest. Maar nu heb ik je vervolgverhaal weer gelezen. Langzamerhand keren daar steeds dezelfde onderdelen in terug, b.v. de wasmachine en alle gasten uit Holland die maar blijven binnenkomen. Af en toe lijkt het erop, alsof je maar heel weinig tijd voor jezelf overhoudt. Maar dan gaat de tijd ook lekker snel, moet je maar denken. Nog even, en dan zien we je weer terug in ons eigen landje. Maar eerst binnenkort ook nog je Amerikaanse avontuurtje - dat is een leuk vooruitzicht!
    Je foto's en filmpjes zijn leuk, speciaal die van de haaien en roggen. Wel een beetje gemeen hoor: dat visje vasthouden zodat de rog het op zijn gemak even naar binnen kan halen. Leefde dat visje nog? Het leek wel te spartelen, om uit je hand te ontsnappen.
    Oma en ik zijn dus een weekje naar Cyprus geweest, een cultuurreisje met de SRC. We hebben genoten van de reis. We hadden een supergids, die niet alleen heel veel wist te vertellen, maar dat ook heel enthousiast deed. Ze woont als Nederlandse al ruim 30 jaar op het eiland en haar liefde voor Cyprus stak ze niet onder stoelen of banken. We hebben genoten van de natuur op het eiland. Er zijn grote berggebieden met prachtige begroeiing. Het was voorjaarstijd en dus stond er veel in bloei. We hebben heel veel oude kerkjes van binnen gezien, met schitterende mozaïeken en muurschilderingen. Dat waren soms heel oude schilderingen en mozaïeken, uit de9e of 10e eeuw bijvoorbeeld. En dan zijn er heel veel archeologische opgravingen op het eiland, met o.a. goed bewaard gebleven amfitheaters. Kortom, we hadden een heel mooie reis. Oma en ik hebben er samen zo'n 1000 foto's aan over gehouden, dus voorlopig heb ik wat te doen! Maar het zal weer een mooi album worden!
    Mies, ik wens je toe dat je nog een aantal leuke weken hebt, met je werk en met het genieten van wat Curaçao te bieden heeft aan moois en ontspanning.
    Sterkte met de Zuid-Amerikanen (een onopgevoed stel mensen, lijkt me) en de Flamingo's!
    Groetjes aan Nadine en de familie Huisman.
    Pas goed op jezelf en geniet van al het moois dat je tegenkomt!
    En natuurlijk weer..............een kusje van je opa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 16881

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: