Week 16: Op pad met de Huibertjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 16: Op pad met de Huibertjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 16: Op pad met de Huibertjes

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik dacht, deze keer zal ik niet zo lang op mij laten wachten. Dan zijn de verhalen ook ietsje korter om te lezen, wat wel prettig is. Dus bij deze alweer een nieuw verslag.

Maandag 10 maart
Vannacht eerste nacht in het kleine kamertje. Ik heb prima geslapen, wel wat wakker geworden maar dat heb ik altijd in een vreemd bed en vreemde ruimte. Verder maakt het me niet uit of ik nou een één- of tweepersoonsbed heb, ik slaap in beide prima. Heb tenslotte in Leeuwarden ook twee jaar in een klein bed geslapen.

Op stage wat geprobeerd te werken aan mijn opdracht maar dat was lastig want ik liep al snel vast en mijn begeleidster was er niet om bepaalde vragen te beantwoorden dus dat kan pas als ik haar weer zie.

Van Dolphin Acadamy kwamen ze ineens de keuken in met een bak met daarin een in vuilniszakken verpakte (dode) dolfijn. Die had een visser bij Klein Curaçao gevonden en had waarschijnlijk allemaal ziektes. Ze gingen er later autopsie op verrichten. Ik heb geen idee of het waar is aangezien ze zaterdag ook al heel vreemd deden. De dolfijnshow werd afgelast en alle trainers stonden in het water om een dolfijn heen, dus dat was erg vreemd en dan nu dit.. Maar het zal wel.

Ik zit er over na te denken hier in het asiel vrijwilligerswerk te gaan doen omdat ik af en toe de dieren best wel erg mis. Ik loop de hele dag tussen dieren, maar daar heb je gewoon totaal geen contact mee en dat is best jammer. Ik sta af en toe gewoon een eenzijdig gesprek met een rog te voeren, dus dan weet je wel dat er iets niet helemaal klopt. Maar het hangt er een beetje van af of dat mogelijk is met mijn verschillende werkdagen en ook omdat Nadine en ik een auto delen, maar eerst maar eens even contact opnemen met het asiel.

Na stage hadden we een Fish-ID presentatie. Eerst even met zijn allen pizza eten en daarna in het theater van Dolphin Acadamy een presentatie. Er wordt allerlei informatie gegeven en ook verschillende vissen laten zien en hoe je ze kunt herkennen. Best wel interessant alleen op het moment dat je denkt: ‘ah die vis moet ik wel herkennen want die ziet er heel apart uit’, komen er daarna nog 3 vissen die er op lijken.. Het ging ook over voortplanting bij vissen dus dat sommige vissen hermafrodiet zijn en dus kunnen kiezen of ze mannelijk of vrouwelijk zijn (net wat op dat moment he t beste uit komt) en sommige vissen beginnen hun leven als vrouwtje en eindigen als mannetje, of andersom. Best leuk om te weten.

Dinsdag 11 maart
Vandaag weer een stage dag. Lekker rustig, niet zo veel bijzonders gedaan. Ik kon nog met dolfijnen zwemmen vanmorgen maar had nog steeds mijn bikini niet in mijn tas gestopt dus dat schoot niet op. Na werk moest ik op Nadine wachten, die kwam mij halen nadat zij klaar was.

’s Avonds hadden we met de familie Huibers een Keez avond. Ze hebben gewoon hun Keezbord in tweeën gezaagd en meegenomen in de koffer, hilarisch. We hadden 3 teams: Nick en Nadine, ik en Robin en Arend en Paula. We gingen steeds 2 teams tegen elkaar. Robin en ik hebben geloof ik 2 keer gewonnen. Het was echt super gezellig en leuk met zijn allen.

Woensdag 12 maart
Vandaag lekker vrij! Dus eerst maar eens uitslapen en douchen. Daarna Nadine weggebracht naar werk en weer terug naar huis. Daar even wat dingetjes in huis gedaan, geskypt met papa en mama en lekker niks gedaan. Ook was gedaan, gelukkig deed de machine normaal.

Voor ik Nadine ging ophalen langs de Napa, een auto onderdelen winkel en service iets. Nadine had namelijk de olie nagekeken en het leek alsof hij bijna leeg was, hij zat bij het laatste streepje. Dus ik daar heen om even na te vragen en eventueel nieuwe te kopen, ging die man kijken, was er niks aan de hand. Hij zat gewoon tot het vierde streepje. Waarschijnlijk omdat bij ons voor de deur de auto scheef staat. Ook ruikt het nadat we hebben gereden naar strijkkralen, er zit namelijk plastic vastgesmolten onder onze auto. Maar we hebben er geen last van en we kunnen het ook niet zien.

Na het ophalen van Nadine gingen we naar het Friethuis waar we met de familie Huibers hebben afgesproken. We gingen lekker patatje eten en daarna met Paula naar de Gooische vrouwen bingo. Was onwijs lachen want Paula had natuurlijk meteen in de eerste ronde prijs! Portemonnee van Buddha to Buddha (ter waarde van 249 gulden!). Sonja en haar moeder waren er ook plus nog een paar vriendinnen van Sonja, niemand van ons had verder prijs helaas. Aan het eind van de avond gaat er altijd een emmer rond waarin je je naam kunt stoppen als je geen prijs hebt gewonnen. Dus dat hadden we gedaan, werd mijn naam getrokken. Nu mag ik volgende keer gratis meedoen, normaal is het 40 gulden. We hadden alleen net besloten niet nog een keer te gaan maar nu gaan we toch nog maar een keer! Haha

Donderdag 13 maart
Vanmorgen weer stage, was erg moe want het was laat geworden gister. Op stage was het als vanouds. Weinig bijzonderheden: veel Zuid-Amerikanen, vervelende flamingo’s en weinig te doen. Maar heb me wel weer vermaakt.

Mijn collega kwam met het idee om een map te maken voor kinderen als deze een spreekbeurt willen houden. Dan kunnen we gewoon deze map laten zien of uitlenen of eventueel een soort pakket maken die ze kunnen kopen o.i.d. Dus ik dacht dat ik even aan mijn begeleidster ga voorstellen of ik dat niet kan doen als project in plaats van mijn huidige opdracht. Ik ben daar wel al aan begonnen, maar het is niet helemaal mijn ding en dit wel. Dus maar eens even kijken of ik hier iets mee kan.

Nadine had de was gedaan vandaag en nu begon de machine dus weer te stuiteren. Maar even kijken wat we er aan gaan doen want dit schiet niet op.

Vrijdag 14 maart
Vandaag weer stage. Vanmorgen kwam de familie Huibers op bezoek dus dat was erg leuk. Ik heb ze wat dingen laten zien en ben even met ze in de rondte gelopen. Nick en Paula hebben ook een dolfijnen kus gedaan, de rest wilde niet. Ze hebben ook allemaal de flamingo’s gevoerd en/of geaaid en behalve Robin heeft ook iedereen de haaien gevoerd en geaaid. De haaien show deed ik samen met Joe, er waren veel mensen ziek of vrij dus we hadden maar 1 vast kracht ’s ochtends en anders moest zij alle shows doen. Bij de zeeleeuwen ging de kus helaas niet door, Snapper wilde niet mee werken tijdens de show dus Jonathan werd boos en toen heeft hij haar terug in het water gedaan en liep weg, waardoor Brigitte in haar eentje overbleef. Zij heeft toen met Coral de show gedaan maar daarna was ze dus in haar eentje over. Dus dat was een beetje vreemd. Maar verder was het heel geslaagd, vond het erg gezellig dat ze er waren.

’s Avonds met de familie Huibers naar Wet and Wild. In het begin was de muziek nog wel leuk, maar later was de muziek echt stom. Beetje van die lounge/deephouse muziek dus dat was kut. We zijn nog wel een tijdje gebleven maar om 11 uur gingen we weer weg. Nog even bij hun appartement gezeten en toen lekker naar huis en naar bed.

Zaterdag 15 maart
Vandaag lekker een vrije dag. Vanmorgen tussen 10 en half 11 kwam de familie Huibers langs om ons appartement te bekijken. Ze vonden het erg mooi en we zijn er zelf ook gelukkig nog steeds blij mee (afgezien van de wasmachine..). Daarna gingen we met zijn allen naar Porto Marie, een strandje. We hebben een heerlijk dagje gehad, lekker gezond, gesnorkeld en daarbij hele coole vissen gezien en ge-beachtennist. Alleen de voorzieningen daar waren niet echt denderend. Ze hebben daar een enorme wespenplaag dus je kon wel douchen maar dan wel met zo’n 100 wespen om je heen en aan de bar alleen maar wespen, Robin had zelfs een wesp in zijn Cappuccino die er al voor het inschenken in zat. Het eten was ook allemaal niet heel erg lekker dus dat was een beetje een tegenvaller. Maar op de plek waar we lagen was het heerlijk.

Na het dagje strand naar huis, even douchen en ’s avonds gingen we uit eten met Aad en Ria (broerTJE en schoonzus van mijn oma) en nog een vriendin van Ria die bij hun op vakantie is. We gingen bij Hemingway eten en omdat ze dat waarschijnlijk niet zouden weten te vinden hebben we bij de Albert Heijn afgesproken en zijn we gezamenlijk er naar toe gereden. Nadine bij Aad en Olga in de auto om de weg te wijzen mochten ze ons kwijt raken, Ria bij mij in de auto. Bij Hemingway was het blijkbaar ook reggae avond want er kwam ook een bandje optreden. Alleen ze riepen ongeveer een uur lang dat ze aan het soundchecken waren en dat de leadzanger nog moest komen. Maar ondertussen klonk het best leuk. We hebben heerlijk gegeten en een erg gezellig avond gehad. Deze keer wel eerder naar huis dan de vorige keer, maar dat is ook wel weer lekker, morgen namelijk weer stage lopen.

Zondag 16 februari
Vandaag mocht ik weer eens stage lopen. Op stage natuurlijk weer de gewone bezigheden al deed de microfoon het ’s ochtends niet en ik heb ook nog geholpen met een privé rondleiding die een stagiair gaf aan zijn huisgenoten. Moest dan even helpen met het voeren van de haaien. Morgen ga ik aan Lahya vragen of ik een andere opdracht mag doen en zo niet, moet ik even wat punten met haar bespreken voor de andere opdracht.

In mijn pauze gezellig geskypt met mijn ouders maar vooral met Marit, die met Jan en Marika op bezoek was bij papa en mama. Marit zat vanuit mijn slaapkamer met mij te skypen dus dat was wel grappig. Na stage richting Cabana gelopen waar Nadine met de familie Huibers op het strand zaten. We gingen vrijwel meteen richting Happy Turtle (waar familie Huibers zit) en toen even wat drinken, omkleden en richting Pirate Bay om gezellig met zijn allen wat te eten. Het was mega gezellig. We zaten met zijn allen op het strand en het was er weer reggae avond. We hebben heerlijk gegeten alleen de bediening is daar wel erg slecht. Ze vragen niet of het lekker heeft gesmaakt, het duurt heel lang voor ze komen en als je iets wilt vragen moet je ook echt een ober roepen want ze komen niet langs tussendoor. Toen we weggingen zei Nadine tegen een ober: ‘fijne avond’ en toen zei de ober: ‘Okeeee’. Beetje vreemde reactie, maar we moesten wel lachen. Aad en Ria en Olga waren er ook nog. Dus daar hebben we ook nog even mee gekletst en zelfs mee gedanst. Was een erg geslaagde avond! Om een uur of 11 weer richting de blije schilpad en toen nog wat drinken voor we weer gedag moesten zeggen tegen de familie. We vinden het erg jammer dat ze weg gaan want we hebben echt super gezellige dagen gehad met ze en vinden het onwijs jammer dat ze weer weggaan! We kregen natuurlijk nog wat left-over huishoudelijke spullen en de beachtennis set, helemaal top. We hopen dat ze een goede vlucht hebben morgen en dan zien we ze over twee maanden weer!

Over 2 weken staat het volgende bezoek echter alweer voor de deur dus we hoeven ons gelukkig niet te vervelen.

We hebben natuurlijk nog niet de foto’s van Arend en Paula dus wanneer we die krijgen zet ik die wel bij het volgende verslag er op, daar zaten nog leuke foto’s tussen namelijk!

  • 19 Maart 2014 - 07:50

    Mam:

    Hee Mies!

    Wat een gezellig verhaal! Jullie hebben je met al die visite uit Nederland wel goed vermaakt zo te lezen en aan de foto's te zien :) ! Leuk dat de familie Huibers ook op je stage zijn geweest! Zo heb je daar al heel wat bekenden rondgeleid inmiddels.
    Jammer natuurlijk dat inmiddels iedereen van de 'tijdelijke visite' weer terug naar huis is, maar jullie hebben wel genoten! En gelukkig hebben jullie de Huismannetjes daar altijd nog! :)
    Super trouwens voor Paula dat ze die portemonnee gewonnen heeft bij de bingo! Het heeft vast zo moeten zijn dat jij een gratis kaartje voor de volgende keer won, dan ga je gewoon ook weer wat moois winnen :P Of misschien dat Sonja nu eindelijk ook een keer wat moois wint als ze mee gaat.

    Dat strand waar jullie gesnorkeld hebben ziet er wel mooi uit, en lekker rustig zeker? En die vissen zijn ook apart, weer andere vissen dan op de plekken waar wij met jullie hebben gesnorkeld! De onderwaterfoto's zijn weer goed gelukt.
    Moest je trouwens van Aad er bij vermelden dat hij het broerTJE van oma is? Voelde hij zich anders te oud? Haha!!
    Enne...heb je je bikini alweer in je tas gestopt? Zo niet...meteen doen na het lezen van mijn verhaaltje hier he...? :P Dan kan je de volgende keer dat ze het vragen weer zwemmen met de dolfijnen!

    Nou succes met je nieuwe opdracht op je stage, en veel plezier verder!!

    xxx mam


  • 19 Maart 2014 - 12:20

    Ethy Schoonhoven:

    Wat een gezellig verhaal weer! Jammer dat de Huibertjes weer weg zijn, want het was best een leuke afwisseling voor jullie! Nick was vanochtend al weer druk bezig met de Gemeenteraadsverkiezingen hier in de Langedijk. Hij staat op de verkiezingslijst van de ChristenUnie. Wist je dat? Ben benieuwd of hij gekozen wordt... Jammer dat je stage soms wat saai is. Misschien is het inderdaad leuk om een lesprogramma voor kinderen te maken. (Ben je soms kleindochter van een onderwijzersechtpaar???????). ziet trouwens heel wat bekende familieleden: Aad en Ria, Marian en Joop. Daarvoor moet je dus naar Curacao.......... Leuk!!!!!
    Geniet, ga achter je stage-opdracht aan, doe voorzichtig en doe de groeten aan alle bekenden!
    Dikke zoen, Oma

  • 24 Maart 2014 - 16:44

    Robert:

    Hé Michelle,

    Volgens mij heb je het nog steeds wel naar je zin onder je palmboom! Komende weken kan je niet echt meer gaan volgen en we zien elkaar pas in september, want voor die tijd zit in Zambia :)
    Natuurlijk zal ik ook reisverslagen bijhouden, maar lang niet met zoveel tekst als jij. Wat kan jij toch veel vertellen zeg :P

    Groetjes Robert

  • 06 April 2014 - 09:11

    Janny Van Den Nieuwboer.:

    hallo mies alles weer gelezen, je heb het er al weer bijna opzitten.
    als je terug bent heb je niks meer te vertellen.ik ga zo bij jevader en moeder
    koffie halen want ze viert haar verjaardag.we zien elkaar weer gauw mies.
    de groetjes van oma cees doeiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 16882

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: