Week 10, 11 en 12: Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 10, 11 en 12: Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 10, 11 en 12: Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

De afgelopen week was mijn familie hier, vandaar dat het even heeft geduurd voor er een nieuw verhaal op mijn pagina staat. We hebben super veel gedaan en, mijn familie kennende, natuurlijk super veel foto’s gemaakt. Ik zal ook eindigen met de dag dat mijn ouders weg gaan, anders wordt het verhaal nóg veel langer dan het al is..

Blijkbaar was de dag nadat Ans en Agaath weg gingen niet zo boeiend, aangezien ik er nu achter kom dat ik toen niks heb geschreven, net als de 31e. Lekker handig. Dan beginnen we maar bij de 30e.

Donderdag 30 januari
Vandaag ging ik op stage ’s ochtends flyeren in Punda. Dat was niet zo’n succes. Het was super warm en er stonden nog meer mensen te flyeren, waardoor je flyers niet echt enthousiast worden aangenomen. Ik was ook met een van mijn Antilliaanse collega's, die ging liever winkelen. Uiteindelijk wel een paar stapels uit kunnen delen en om 11 uur werden we weer opgehaald door de security.

’s Middags had ik twee shows dus het was een lekker rustig dagje voor me. Om kwart over 4 gingen we snorkelen in Animal Encounters. Dat was echt zo super vet. Manu ging met ons (ik, Kristy, Riyah en Ossy) snorkelen en dingen uitleggen over de vissen die daar zitten. Joe was zo aardig om met mijn onderwatercamera op de bodem te gaan liggen en foto’s van ons te maken want de mensen van Animal Encounters zelf met de goede camera's waren al weg. Dus ook al is de kwaliteit niet heel super, we hebben wel foto’s. Je hebt een grote lagune waar gewoon allemaal vissen zwemmen; tarpoenen, roggen, de grote zeebaars en nog vanalles. Daar omheen heb je 3 bassins met daarin de schildpadden, verpleegsterhaaien en citroenhaaien. Tussen het grote en deze kleine bassins zit gaas en een glazen wand. In die glazen wand zitten gaten waar je ze doorheen kunt voeren. Dat was heel vet. Dan eet er dus gewoon een mega schildpad of een haai uit je handen. Bij de verpleegsterhaaien moet je alleen oppassen want die zuigen dus als je je hand voor het gaatje houdt zuigen ze die ook er af. Het was echt onwijs leuk en ik was eigenlijk bang dat ik in paniek zou raken met ademen door die snorkel, maar na even oefenen ging dat perfect. Ik zou het zo nog een keer willen doen. Dat had ik ook tegen Joe gezegd en die zei dat we wel een keer na sluitingstijd konden gaan snorkelen daar. Nou dat zou natuurlijk super leuk zijn.

Daarna ging ik weer naar Nadine lopen maar dit keer werd ik onderweg opgepikt door Johnny, een zeeleeuwentrainer, die me aan het eind van de weg af zette dus dat scheelde weer 20 minuten lopen.

Vrijdag 31 januari was dus schijnbaar ook niet heel spectaculair. Uit mijn hoofd weet ik dat ik moest stagelopen en dat we ’s avonds uit zouden gaan maar we hadden beiden geen zin dus toch maar niet gegaan en lekker op tijd naar bed. Wel zijn we met Sonja naar het huis van mijn ouders gereden zodat ik de volgende dag de weg zou weten als ik de auto ging halen.

Zaterdag 1 februari.
Vandaag is dan eindelijk de dag dat de family naar Curaçao komt. ’s Ochtends kreeg ik bericht dat ze vertraging hadden, dus dat was niet heel handig. Wij hebben even lekker gerelaxt ’s ochtends en zijn daarna wat boodschappen gaan doen voor mijn ouders. Na het boodschappen doen meteen door naar de villa, om de auto op te halen en de boodschappen in de koelkast te doen. De auto die er bij hoorde was een 7-persoons busje, dus daar kon ik ze dan mooi mee ophalen. Die vrouw heeft mij ook even het hele huis laten zien en alles uitgelegd (inclusief in elke kamer hoe de airco aan het uit moet, gelukkig maar want ik had vast niet gesnapt dat je op het aan-knopje moest drukken..)

Nadat we de auto hadden gehaald even gegeten en toen wachten tot het tijd was. Vlak voor we gingen realiseerde ik me dat ik mijn sieraden was vergeten bij Bon Bini. Nou dikke paniek want daar zat een ring in van 120 euro en nog andere dingen. Gebeld, maar namen niet op dus toen maar gemaild, nu even afwachten.

Op het vliegveld moesten we even wachten. Ze waren al geland toen we aankwamen, alleen het duurde binnen allemaal nogal lang. John, Sonja en de meiden kwamen ook. Nadat we ze gevonden hadden zijn we met zijn allen naar de villa gereden waar Zoë en Meike lekker gingen zwemmen. ’s Avonds lekker uit eten en daarna op tijd naar bed.

Zondag 2 februari
Vanwege de jetlag was de familie al lekker vroeg wakker en dankzij de niet zo beste isolatie in huis ik dus ook. Om 9 uur gingen we naar Cabana (het strand) waar we met de familie Huisman hadden afgesproken ook Arina (vriendin van Sonja) kwam met haar dochtertje, Elena. We hebben heerlijk gelegen, gezwommen, gegeten, gedronken en mama en Sandra hebben nog even een stukje gelopen om foto’s te maken. Het was een hele gezellige middag en om een uur of 3 gingen we weer naar het huis.

We hebben even boodschappen gedaan en iedereen heeft even gedoucht enzo. ’s Avonds gingen we weer uit eten, bij ‘De kleine wereld’. Na het eten ging Nadine naar huis toe, ze moet morgen weer werken en vindt het dan niet handig om in de villa te slapen.

Maandag 3 februari
Vandaag gingen we ’s ochtends Punda in. Daar zijn we eerst naar de drijvende markt geweest, toen langs de handelskade gelopen, wat souvenirs geshopt in de zijstraten en toen wat gegeten op het Wilhelminaplein. We zijn daarna nog eventjes naar Otrobanda geweest want toen had de familie het wel gezien. Ze hadden denk ik nog een beetje last van de hitte en de jetlag dus die vonden het mooi geweest. Van de week gaan we nog een keer naar Otrobanda om daar even te kijken. Wel moesten we nu met de ferry terug want de brug ging open.

’s Middags hebben we bij het zwembad van de villa gelegen en gerelaxt. Ik verveelde me een beetje want ik had zin om wat te doen, maar de rest was natuurlijk een beetje moe.

Aan het eind van de middag gingen we naar Bon Bini toe want ik had bericht gekregen dat ze mijn sieraden gevonden hadden! Wat een mazzel. Heb de schoonmaakster (Mientje) die speciaal voor mij meteen naar het appartement is gereden om te kijken heel erg bedankt. Ik moest van haar nog de groeten doen aan mijn moeder (Agaath dus, haha). Daarna ging ik naar stage want er was een lezing die werd gegeven door Manu en Joe over vissen. Was best nog wel interessant.

Papa, mama, Sandra en Marco waren bij Hemmingway aan het eten dus daar kon ik zo heen lopen na afloop. Daarna met zijn allen richting huis.

Dinsdag 4 februari
Vandaag gingen we richting Westpunt, nouja richting Shete Boca. Boca’s zijn een soort van inkepingen in de kustlijn waar het water dus in spat en dan omhoog spuit. We gingen om 9 uur weg, het is nogal een stukje rijden, kilometertje of 40. Op het park kun je naar verschillende Boca’s lopen of rijden. We zijn bij 4 van de 7 boca’s wezen kijken. Was heel erg mooi. Na er 4 gezien te hebben was het wel weer mooi geweest. We zijn verder richting westpunt gereden en daarna via de kust weer terug naar huis. Eerst gingen we nog even langs mijn appartement om wat spulletjes te halen en om te laten zien waar ik woon. We zijn nog even de berg opgereden waar Reijer woont (de baas van onze auto). Dit is een bewaakte wijk maar als je gewoon ‘Bon Tardi’ zegt (goedemiddag) doen ze zo de slagboom open. Vanuit deze wijk heb je overzicht over heel Willemstad dus dat is wel cool.

’s Middags hebben we niks verder gedaan en ’s avonds hebben we thuis gegeten. Dit was nog een hele kunst omdat je het gas ongeveer 15 minuten ingedrukt moet houden voor het een keer aanblijft. Maar het is gelukt en we hebben lekker gegeten.

Woensdag 5 februari
Vandaag gaan wij de hele dag varen. We hebben een tripje geboekt bij Piscabay en gaan daarmee een tripje maken van 9 tot 4. We moesten er om kwart voor 9 zijn dus mooi op tijd weg, want we moesten even een klein beetje zoeken en rekening houden met files. We waren mooi op tijd. Op de boot kunnen maximaal 40 personen maar wij waren maar met zijn 15en dus dat was mooi rustig. We gingen eerst varen naar San Juan. Daar werd de boot aan een boei gelegd en toen konden we van de boot af om te snorkelen. Dat was erg leuk. Een paar coole vissen gezien. Daarna gingen we verder naar de Blauwe Kamer, wat erg mooi zou zijn. Dat is een grot in het water, je moet eerst onder een andere rots door zwemmen (wij hadden mazzel, konden gewoon boven water blijven) en daarbinnen is dat de grot en met een bepaalde lichtval van de zon moet dat prachtig zijn. Nou wij hadden die lichtval blijkbaar niet want het was gewoon een donkere grot.. Beetje jammer maar ja. Toen zijn we terug gevaren naar de Santa Martabaai waar we weer aan een boei gingen liggen. Daar kregen we te eten. Het was echt een prachtig plekje. Vervolgens zijn we doorgevaren naar Daaibooibaai en later nog naar de Vaersenbaai (Kokomo). Ik heb een groot deel van de trip helemaal voorop de boot gestaan, soort Titanic momentje. Was echt heerlijk. Muziekje in mijn oren en lekker varen over die golven. Ik vond het geweldig.

’s Avonds hebben we bij Il Forno gegeten waar Nadine en ik trakteerde en daarna nog naar Jan Thiel gereden om een ijsje te kopen.

Donderdag 6 februari
Vandaag gingen we naar de struisvogelfarm. De farm was heel leuk. We gingen een rondje rijden in zo’n grote open auto met gids erbij. We zijn onderweg een aantal keer gestopt waarna hij wat dingen uit ging leggen. Dat was heel interessant. Het is een farm met als doel het fokken van struisvogels om ze op te eten. Ze hebben een restaurant waar je dingen kunt eten, gemaakt van struisvogel (niet gedaan uiteraard). Het doel is om ook te exporteren maar daar hebben ze op het moment niet meer genoeg struisvogels voor. Ze hebben daar ook hangbuikzwijntjes rondlopen die alle afval van het restaurant opeten en krokodillen die de delen van de struisvogel opeten die niet gebruikt worden. Daarnaast worden van de botten kunstwerken gemaakt en hebben ze ook nog schaapjes die hout en bladeren opeten van bomen die worden gekapt. Zo wordt dus alles gerecycled, of zoals de gids zei: 'gericycleerd'. Je kunt daar ook op een struisvogel rijden. Dan vangen ze er een, doen een zak over hun hoofd en lopen dan met de persoon erop richting het eind. Daar halen ze de zak er af en racet die struisvogel terug naar zijn hok. Er lopen ook mensen naast om te remmen want anders rennen ze zo tegen het hek aan en vlieg je er af. Super zielig voor die struisvogels, maar goed. We hebben ook nog struisvogels gevoerd en op een struisvogelei gestaan. Deze kunnen 200 kilo dragen omdat de mannetjes struisvogels normaal gesproken er op gaan zitten om te broeden. Ei stonk enorm, heb hem ook nog vastgehouden.

Daarna zijn mama en ik nog even naar een atteliertje gereden waar ze ‘Chichi’s’ verkopen. Dit zijn kleine dikke zwarte vrouwtjes (beeldjes uiteraard), die zijn beschilderd. We hebben rondgelopen daar en nog een beeldje gekocht. ’s Avonds hebben we weer zelf gekookt, was weer niet echt een succes dus dat was ook de laatste keer.

Vrijdag 7 februari
Vanochtend waren Sandra en ik ziek. San iets erger dan ik, ze had er de hele nacht al last van, bij mij begon het ’s ochtends. We gingen met John en Sonja ontbijten bij de Scuba Lodge en ik ging wel mee ondanks dat ik me niet goed voelde, Sandra bleef wel thuis. Bij de Scuba Lodge was het super. We kregen uitgebreid ontbijt met verschillende broodjes, eitjes, pannekoekjes, yoghurt. Van alles dus. Ik heb wel tijdens het eten 2x op de grond op mijn handdoek gelegen omdat ik me niet goed voelde. Dan lag ik even en dan ging het wel weer.

Na het eten gingen papa en ik Sandra ophalen, terwijl Nadine naar haar werk ging en Mama, Marco, John en Sonja alvast naar Blauwbaai gingen. San voelde zich nog niet helemaal goed maar ging wel mee. Mama en Sonja gingen de meiden ophalen en we hebben lekker de hele middag op het strand gelegen en gezwommen. San ging steeds wat beter, bij mij ging het ook wel weer beter.

’s Avonds hebben we bij de Hyper Mangusa (mega supermarkt) eten gehaald. San en ik aan de soep, de rest aan de afhaal wok. Vrouwtje bij de kassa kon niet rekenen want ze typte per ongeluk in dat ik 202 gulden gaf in plaats van 102, nou toen was ze eerst een kwartier aan het rekenen en ging toen maar even iemand er bij roepen want ze kwam er niet uit.

’s Avonds voelde ik me weer even wat minder en ook San ging weer wat slechter en aan het eind van de avond had ook mama er last van. Hopelijk is het morgen over want dan moeten we de berg op.

Zaterdag 8 februari
Vanochtend moesten we vroeg ons bed uit, gelukkig voelde iedereen zich weer goed (bij mij heeft het uiteindelijk een paar dagen geduurd voor ik me weer helemaal goed voelde, het kwam later ook nog weer terug, maar op moment dat ik dit schrijf is het zo goed als over). Om half 7 moesten we al bij Nadine en daarna bij John zijn om ze op te halen om naar de Christoffel berg te gaan. Om kwart over 7 kwamen we daar aan en even kaartjes kopen en toen met de auto naar de parkeerplaats rijden. Daar gingen we al een hoop heuvels op, maar helaas ook weer af. Uiteindelijk kwamen we bij de parkeerplaats. Even schoenen aantrekken en lopen maar. De eerste drie kwartier/uur waren goed te doen. Een beetje paadjes zoals in Oostenrijk. Wel gingen we alleen maar continu omhoog en dus niet af en toe even horizontaal. Het laatste stuk bestond echt uit klimmen op handen en voeten. Stukjes waar we dachten dat we toch echt niet langs konden bleken gewoon bij het pad te horen. We moesten door spleten van 30-50 cm heen klimmen op onmogelijke stenen, maar uiteindelijk waren we bij de top. Het uitzicht was super en daar even gezeten, gedronken en foto’s gemaakt. De weg naar beneden ging een stuk sneller, al was dat niet per se makkelijker omdat de hele hoge opstapjes op de heenweg, ook nu hele hoge afstapjes waren. Maar om 11 uur waren we weer beneden. Totaal zijn we dus 3 uur onderweg geweest.

Daarna weer terug naar huis. Eerst John afgezet en toen langs mijn huis om nog wat spullen te pakken en de auto mee te nemen voor Nadine. Thuis even een beetje geluierd, gedoucht en geslapen. Om kwart voor 4 richting de familie Huisman want daar gingen we gezellig barbecueën met zijn allen. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig.

Zondag 9 februari
Vandaag gingen wij zwemmen met de dolfijnen! Om half acht weg van huis zodat we om 8 uur in het Sea Aquarium waren. Nog even al wat collega's gedag gezegd en toen naar Doplhin Acadamy om 8 uur. Eerst wat films gekeken totdat we werden opgehaald voor de swim. We kregen een uitleg over de dolfijnen en over wat je wel en niet mag doen. Daarna kregen we allemaal vinnen voor aan onze voeten en toen mochten we het water in. In het water was het natuurlijk super. Ik had het wel al meerdere keren gedaan, maar het was evengoed erg leuk. Het leukste vond ik nog dat je aan het eind een duikbril op kon doen en dan met de dolfijnen onderwater kijken. Je kon ook naar beneden duiken, dan deden de dolfijnen hetzelfde. Was echt tof.

Daarna natuurlijk nog even alle shows van het Sea Aquarium gezien en gedaan. Ik was vandaag half tourguide/half toerist. Ik deed op bepaalde momenten m’n groene shirt aan zodat ik gewoon alles kon laten zien en mee kon doen met mijn collega’s. Was erg leuk en heb natuurlijk aan het eind alle foto’s op een USB stick geregeld. Kreeg ook nog korting bij het eten en in de souvenir shop dus dat was errug fijn.

’s Avonds hebben we lekker gegeten in Punda, aan het water.

Maandag 10 februari
Vanochtend gingen we naar de Grotten van Hato. Wel pas wat later want eerst moest iedereen even bijkomen van het afgelopen weekend. De grotten van Hato waren mooi. Het was niet super groot of spectaculair, maar wel leuk om gezien te hebben en de gids vertelde er een mooi verhaal bij dus dat was ook leuk.

Daarna zijn we meteen doorgereden naar Serena, waar ze dus die dikke poppetjes verkopen. Daar nog even rondgekeken en nog wat dingen gekocht. De rest van de middag hebben we lekker niks gedaan en ’s avonds zijn we weer uit eten gegaan bij Hemingway. Je zit daar echt super gezellig aan het strand, alleen de service was bij mij niet echt best. Eerst bestelde ik een hamburger met kaas, kreeg ik geen kaas. Nou toen gingen ze de kaas er bij doen, kreeg ik dus gewoon een kouwe plak kaas er tussen, niet echt smakelijk. Daarna had ik als toetje een chocoladebrownie besteld zonder karamelsaus,die zat er standaard wel bij, en ook zouden daar geen nootjes in zitten (toen ik vroeg of er nootjes in zitten keek ze me nogal vreemd aan, haalde haar schouders op en zei 'nee' alsof ik een heel vreemde vraag stelde). Nou allebei zat het er wel in en op dus. Beetje jammer maar al met al nog best lekker gegeten. San en Marco trakteerden dus dat was erg lief.

Dinsdag 11 februari
Vanochtend hebben we even lekker uitgeslapen allemaal. Na het eten en aankleden ging ik met Mama en San boodschappen doen bij Centrum. Na het boodschappen doen gingen we weer naar huis, even wat drinken en daarna om een uur of half 1 naar Punda. Daar gingen we eerst naar de overdekte markt waar San en Marco en mama nog wat dingetjes hebben gekocht.

Daarna weer even wat eten bij Pleincafe Wilhelmina en toen richting Otrobanda want daar waren we nog niet echt heen geweest met zijn allen. We moesten met de Ferry want de brug was open, er kwam een mega schip binnen. In Ortrobanda zijn we even het fort in geweest en hebben nog een ijsje gehaald. Daarna moesten we alweer richting auto want om 4 uur zouden we bij Ria en Aad zijn, de oom en tante van mijn moeder die voor 6 weken op Curacao zijn.

Bij Ria en Aad was het erg gezellig, we hebben even gezellig gekletst en gezeten en natuurlijk hun huisje bekeken. Nadat we daar waren geweest gingen we naar Pirate Bay, eten met John en Sonja. Ria en Aad hebben ook gezegd dat we daar een keer met ze gaan eten, Nadien en ik, dus dat is ook erg gezellig! Na het eten hebben papa en mama en Sandra en Marco afscheid genomen van John en Sonja en toen weer naar huis en lekker naar bed.

Woensdag 12 februari
Vandaag is de laatste dag dat mijn familie hier op Curaçao is. Ik werd vandaag weer niet helemaal lekker wakker, maar gelukkig ging het snel beter. Vanmorgen ben ik met papa naar de carwash gegaan omdat de auto schoon en gestofzuigd weer moest worden afgeleverd. Was helemaal top. Eerst op de lopende band, werd hij helemaal van buiten schoongemaakt. Toen we de wasstraat uitkwamen stond er een gozertje met doeken om de ramen enzo af te drogen. Daarna moesten we nog een keer naar binnen rijden, naar een andere lopende band en toen moesten papa en ik er uit, sprongen er 5 gozers in die auto. Eentje deed de ramen, de ander de matjes, weer anderen gingen stofzuigen en aan het eind van de lopende band was ie spik en span. En dat voor 34 gulden.

Nadat de auto schoon was gingen we weer terug waar de rest ondertussen spullen aan het inpakken was. Om 10 uur moesten we ff schaatsen kijken, ondertussen ging ik ook mijn spullen pakken. Nadine en ik hebben echt onwijs veel spullen gehad, dingen die allemaal over waren van het eten maar ook dingen die ze expres nieuw hadden meegenomen om hier achter te laten, zoals shampoo enzo. Echt super fijn. Om half 12 bracht ik Nadine naar werk (die was om half 10 gekomen) en daarna nog even verder met pakken.

Om half 2 gingen we weg bij de vila. Eerst even langs mijn huis om alle spullen uit te laden maar voornamelijk om spullen in de koelkast te zetten. Toen door naar Hato. Koffers ingecheckt en toen nog even wat gedronken. Om 15 uur ging de familie door de douane, waarna ik naar de vila ben gereden, auto daar afgezet en met eigen auto weer terug naar huis. Daar vast wat spulletjes uitgepakt en nog eventjes gezeten en wat gedronken voor ik weer Nadine ging ophalen van werk. Daarna snel even wat eten uit de vriezer en toen gingen we naar de Gooische vrouwen bingo, samen met sonja en een paar van haar collega's. Nou bingo had ik! Meteen de eerste volle kaart. Alleen aangezien er nog maar 4 nummertjes in het mandje zaten voordat er bingo was, hadden we met zijn drieën tegelijk bingo. Dan moet je dus dobbelen, degene met het hoogste aantal ogen wint. Nou ik gooide 6, helaas een van de twee anderen ook. Dus toen moesten we tegen elkaar. Ik gooide 1, zij gelukkig ook. Daarna gooide ik 5, zij ook. Nou toen nog een keer. Zij gooide 5 en ik gooide lekker 6! Dus ik had gewonnen. Het was even spannend, maar ik heb een hele mooie (dure!) armband gewonnen.

Helaas had van onze groep verder niemand wat gewonnen, maar het was wel gezellig. Daarna lekker naar huis en naar bed. Nog even wat kleine spulletjes opgeruimd, de rest komt morgenavond of vrijdag avond wel.

  • 15 Februari 2014 - 15:18

    Pap:

    Supervakantie gehad, veel gezien en gedaan. nu weer terug in de kou. Druk bezig met de foto's en film, wordt een hele klus, want het waren er erg veel. mooi dat je nu toch wat gewonnen hebt met de bingo.
    Spreek je weer en geniet van je vrije dag.
    xxx

  • 15 Februari 2014 - 15:24

    Mam:

    Hee Mies!

    Heerlijk om je verhaal weer te lezen, en natuurlijk helemaal omdat we bijna alles ook hebben beleefd!!
    Ik krijg wel weer heimwee van je verhaal....zou echt zó weer terug gaan als het kon! Het was echt een super geweldige vakantie met z'n allen!! Zo jammer dat het weer voorbij is...
    Hier stormt het al vanaf gisteravond, en het is natuurlijk koud vergeleken met de afgelopen 2 weken, ook al is het hier niet echt winter gelukkig.
    Ik ben natuurlijk lekker bezig met alle foto's (het zijn er uiteindelijk 1800 geworden), en daardoor geniet ik nog lekker na en beleef ik alles weer een beetje :)
    Je foto's zijn ook leuk in zo'n collage, zo kan je tenminste meer foto's plaatsen! Had je nog van Nadine gehoord dat je tegen een klein bedrag meer foto's op je website kan plaatsen?
    Trouwens, dat heb je denk ik niet gezien, maar er staan een aantal foto's op z'n kant, kan je die nog recht op zetten?
    Nou tot apps en op facetime maar weer,

    Een dikke knuffel van mij!
    xxx mam

  • 15 Februari 2014 - 15:26

    Mam:

    O sorry, de foto's staan al weer recht op!
    xxx

  • 15 Februari 2014 - 16:30

    Koos Schoonhoven:

    Hoi Mies, deze keer bracht je verhaal niet echt veel nieuws,want door de whatsapps en de foto's van je moeder en de anderen konden we van dag tot dag volgen wat jullie samen daar allemaal beleefden. Maar wat hebben zij geboft met jouw stage op Curacao! Het is de vraag of zij daar ooit gekomen zouden zijn als jij dat niet zou hebben uitgekozen voor je stage, maar dank zij jou hebben zij veel extra's beleefd. En dat laatste zeker in het seaaquarium!
    Wat een mooie foto's van het zwemmen met de dolfijnen.
    Intussen ben je vast al weer aan hun afwezigheid gewend. Je hebt nog een heleboel te doen en de dagen zullen wel voorbij vliegen, denk ik. Nog een paar maanden en dan kom jij ook weer naar huis. Vergeet vooral niet om nog goed te genieten van al het moois daar! Ik hoorde dat jij en Nadine aan het eind ook nog een weekje naar Miami gaan. Dat doen jullie goed!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. We denken hier veel aan je! Ook nu tot slot weer een kusje van je opa!

  • 15 Februari 2014 - 17:25

    San:

    Hee zussie,

    Leuk om het allemaal zo terug te lezen wat we allemaal hebben gedaan. Het lijkt alweer eeuwen geleden dat we daar waren.
    Leuk dat je ook foto's die ik heb gemaakt erbij heb gedaan :) Dat was wel handig dat je ze op je harde schijf heb gezet ;)

    Groetjes aan Nadine!

  • 15 Februari 2014 - 20:04

    Oma Ethy:

    Lieve Mies,
    Wat leuk om nu jouw verhaal te lezen! We hebben van je vader, moeder, San en Marco al meteen heel veel enthousiaste verhalen gehoord!!!!!! Ze boffen maar met jou op het eiland, want zo zie je veel meer echte dingen als met een reisgezelschap. (Is ook leuk trouwens!) Leuk dat je ook nog bij Aad en Ria bent geweest. Die genieten ook volop van de warmte en de gezonde lucht. En op deze manier heb jij ook nog een extra adresje om eens te bezoeken! Ze vinden het vast leuk als je langskomt.
    Het zal wel even stil zijn geweest toen ze weer weg waren, maar gelukkig heb je ook Nadine en Sonja en John nog! En je werk. Hier bij huis is meneer Deugd uit Sint Pancras bezig met de buitenmuren en hij vertelde dat één van zijn dochters 4 jaar geleden ook stage heeft gelopen bij het zee-aquarium en dat hij en zijn vrouw toen ook naar Curacao zijn geweest en het aquarium hebben bezocht. Ook toevallig!!!!!
    Mies, weer fijne weken gewenst! Doe alle bekenden de hartelijke groeten en tot lezens!!!!!
    Oma

  • 18 Februari 2014 - 20:19

    Agaath:

    hoi michelle, jullie hebben echt veel gezien en foto's gemaakt .
    Voor jouw en Nadine wel heel leuk dat je de christoffelberg hebt beklommen (goede conditie )
    top dagen gehad met je ouders en zus en haar vriend .
    laatste weken gaan nu in ......
    groetjes agaath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 16866

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: