Week 6: Eindelijk een heerlijk huisje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 6: Eindelijk een heerlijk huisje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 6: Eindelijk een heerlijk huisje

09 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi iedereen

Eindelijk zijn wij echt gelukkig hier, en hoe! We hebben echt zo’n ontzettend fijn huisje. Het heeft even geduurd, maar 3x is dit maal ook echt scheepsrecht. We hebben twee slaapkamers, allebei met airco, badkamer met warm water in de douche en een heerlijke huiskamer met keuken en een bank waarin je meteen zo heerlijk zit dat je er nooit meer uit wilt (wat overigens ook niet kan omdat je zo ver er in zakt dat het ook wel wat tijd en moeite kost voor je er daadwerkelijk uit bent). Ik waarschuw jullie wel, het is een beetje een saai verslag en weinig foto's aangezien we voornamelijk hebben verhuisd en schoongemaakt..

Zaterdag 28 december
Vandaag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Even een lekker een relax dagje. Lekker uitgeslapen, tv gekeken, auto gewassen en dat was het eigenlijk wel. Weinig beleefd dus, maar wel lekker.

Zondag 29 december
Vandaag weer stage gelopen, het was een erg rustige dag dus niks bijzonders. Blijkbaar zat m’n haar goed ofzo, want ik kreeg ineens allemaal complimentjes.. (zag er net zo uit als anders). ’s Avonds nog even bij Raiza langs geweest, die nu dus in het appartement woont. We gingen even kijken voor een extra bed dat we van haar over konden nemen, dit hebben we ook gedaan.

Ik hoop trouwens niet dat alle verslagen zo kort en eentonig zijn want dat verveelt lekker..

Maandag 30 december
Vandaag nog 1 dagje stage, daarna weer lekker twee dagen vrij. Vandaag weer de haaien gedaan, flamingo’s, zeeleeuwen, aquariumtour. Eigenlijk alles dus behalve de roggen. Het was best wel druk, dus dat was wel een goed teken, moesten tussen de middag 2 zeeleeuwen shows doen omdat er teveel mensen waren. Niet heel veel bijzondere dingen. Joe ging aquarium 1 opknappen, dus hij ging het aquarium schuren, maar aangezien alle aquaria blauw van binnen zijn was hij daarna ook blauw, net een smurf. Ook vond ik nog in de touchtank een dooie zeester die zo te zien al een tijdje dood was. Hij was helemaal ingezakt en er zat allemaal wit op, leek een beetje op schimmel. Dus die heb ik er uit gevist en weer terug in de zee gegooid. Vandaag ook stagevergoeding gehad, is toch altijd lekker. In mijn pauze nog even met een dolfijnentrainer gepraat. Was wel gezellig. Hij is wel een man die achter alle meisjes aan zit en speciaal stagiaires zijn interessant dus ik was al gewaarschuwd door meerdere collega’s. Heb hem wel even duidelijk gemaakt dat ik niet op die manier geïnteresseerd ben, dus nu kan ik weer gewoon gezellig met hem praten zonder het gevoel te hebben dat ie iets van mij wil. Ohja zag ook nog Glennis Grace vandaag bij ons rondlopen. Al die BN’ers hier met vakantie..

Na het werk gingen we lekker zuurkool eten thuis, heerlijk was het. Na het eten nog even naar Raiza om te betalen voor het bed en het overtrek te brengen die we hebben gekocht omdat zij die miste en anders moest zij het halen en ze zat al enorm in de stress en dan haalde ze gewoon wat van de prijs van het bed af. Daarna lekker thuis gezeten en boer zoekt vrouw gekeken.

Morgen lekker vrij dus vanavond niet super vroeg naar bed en ook gelukkig niet om half 7 m’n nest uit!

Dinsdag 31 december
Vandaag lekker vrij! We hebben eerst 's ochtends lekker gechillt op de bank, met de zomer voorbij op de tv. Paar afleveringen gekeken en toen maar even aangekleed enzo. We gingen naar Wet and Wild alleen de zon was achter de wolken dus hebben we lekker aan een tafel gezeten, smoothie gedronken en gewoon gerelaxt. Begin van de middag weer naar huis, even gegeten en toen bij het zwembad gelegen in de zon en gewoon weer lekker even wat programma's gekeken via uitzending gemist.

's Avonds lekker gekookt en daarna klaar gemaakt om uit te gaan. We wisten toen nog niet wat we gingen doen. Uiteindelijk hebben we kaarten van Raiza overgenomen voor 75 gulden. Zij had via haar neef gratis kaarten gekregen voor Geer en Goor maar zij wilde niet vanwege drukte met verhuizen en zwangerschap, alleen omdat je ook een fles champagne krijgt erbij betaalden wij haar 75 gulden voor 2 kaarten zodat ze daar een fles champagne van konden kopen. We hebben echt een top avond gehad op het strand van Hemingway. We gingen daarna nog proberen bij Wet and Wild binnen te komen maar dat mislukte. We konden wel binnenkomen maar toen moesten we weer naar buiten van de security. Later was er ook een andere security bij een ander hek die ons naar binnen wilde laten maar zijn baas keek dus dat kon niet. Toen ging ie aan z’n baas vragen maar deze keer kon hij het niet doen om dat het te druk was. We hadden er best in gemogen hoor, maar we wilde niet voor een uurtje nog geld gaan betalen. We waren om half 4 ofzo thuis, nog ff wat eten, douchen (we hadden om 12 uur een champagnedouche over ons heen gekregen omdat iederee teglijkertijd de fles ontkurkte) en toen pitten.

Woensdag 1 januari
Vanmorgen een beetje uitgeslapen, aangezien het best laat was gister. We hebben echt een super leuke avond gehad maar nu dus wel een beetje moe. Lekker in onze pyjama op de bank ‘De zomer voorbij’ gekeken en daarna in het huis van John en Sonja opgeruimd en schoongemaakt en in ons huisje vast wat spullen ingepakt.

Daarna eind van de ochtend richting het strand, naar Cabana om even te relaxen. Er is ineens vet veel bewaking op het strand dus we moesten wel een entreebewijs kopen want we werden zo ongeveer achtervolgd tot we dit gedaan hadden.. Normaal kun je bij de boulevard gewoon naar binnen en op t strand gaan liggen. Eigenlijk is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar ze doen er nooit wat tegen. Lekker even een tosti gegeten en jus gedronken en lekker geslapen en gelezen op het strand. Om 16:00 weer naar huis en daar nog even gerelaxed, tv gekeken en weer verder opgeruimd en schoongemaakt. Daarna eten gekookt en weer schoonmaken en opruimen. ’s Avonds lekker op de bank gezeten en weer de zomer voorbij gekeken en 10 keer gestoken door mug.. kolere beesten.

Er lopen hier trouwens ontzettend veel zwerfhonden rond en ook hebben we al 5 dode honden op de weg zien liggen. Heel gek want in Nederland kan ik er totaal niet tegen, als ik ergens een hond zie lopen en de eigenaar loopt niet 10 meter in de buurt ben ik al bezorgd dat het een zwerfhond is. Hier is het heel normaal en kan ik het toch loskoppelen ofzo omdat ik er toch niks tegen kan doen. Beetje gek, maar wel handig anders kan ik niet eens normaal over straat.

Donderdag 2 januari
Vandaag vroeg op want Nadine moest om half 8 werken. Het was erg slecht weer vandaag. We zijn met regen gaan slapen en met regen wakker geworden en het is de hele dag bewolkt geweest met gigantische stortbuien. Op stage was het dan ook overal nat en glad dus ik liep alsof ik een of andere handicap had om te zorgen dat ik niet op m’n smoel ging. Twee van de zeeleeuwenshows waren gecancelled, de derde werd halverwege afgelast (tijdens een stortbui dus iedereen daar was doorweekt) en alleen de laatste om kwart voor 4 ging door. Tijdens het haaien aaien begon het ook te hozrn dus toen ben ik ook snel naar het afdak gegaan maar had al een natte rug. In totaal 3 echte hoosbuien gehad van ongeveer een half uur maar steeds als dan net weer alles is opgedroogd gaat het weer hozen. Verder wel een leuke dag, aquaiumtour gedaan, nog een keer haaien, collega geholpen bij de roggen omdat ze zich niet helemaal top voelde en 2x flamingo's. Om kwart voor 5 mocht ik gaan en op dat moment kwam net Nadine aanlopen, die moest namelijk eerder weg omdat er teveel leidsters waren en maar 9 kinderen, kwam best goed uit vandaag want we gingen verhuizen.

Dus na werk verder alles ingepakt en opgeruimd en toen sleutel gehaald en contract getekend. Daarna weer naar John en Sonja om de rest op te halen. Ze kwamen net thuis toen we er waren dus zij hebben de meiden naar bed gebracht en toen hebben we nog even thee gedaan en vakantie verhalen gehoord en toen weer terug naar ons appartement met de laatste spullen. Snel even het belangrijkste uitpakken, spullen klaarzetten voor morgen en te bed. Zaterdag gaan we hier even een grote schoonmaak houden want ondanks dat het eigenlijk wel schoon is is het toch prettig om het zelf nog een keer schoon te maken, dan is het echt goed. En natuurlijk zaterdag de rest uitpakken. Morgen een soort borrel van t werk, meteen erna en wie weet daarna nog uit dus denk niet dat er dan veel van komt.

Nadine en ik hebben trouwens de deal gesloten dat ik nu de grote kamer met tweepersoonbed mag en dan halverwege de 5 maanden ruilen we om, aangezien niemand van ons voor 5 maanden de kleine kamer wilde dus dit is eigenlijk wel zo eerlijk.

Vrijdag 3 januari
Vanmorgen wakker geworden in ons nieuwe huisje. Het is hier top. Vandaag weer stage en nadine moet werken, weer van half 8 tot 6. Dus nadine weer afgezet en zelf door. Vandaag 3x roggen gedaan, zeeleeuwen, 2x aquarium en nog flamingo's 2x. Bij 1 aq tour en 1 flamingo was ik niet ingedeeld, maar heb toch geholpen. Ik was om 3 uur klaar met m’n werkzaamheden en toen zag ik dat Joe de touchtank aan het schoonmaken was. Dit was dinsdag niet gebeurd en anders duurt het tot de volgende dinsdag. Dus aangezien ik klaar was ging ik hem helpen. Joe is cool, heel aardig en wil altijd helpen. Hij zegt ook altijd: ‘whats up darling’ of ‘how are you doing sweethart’, dat soort dingen. Er kwam ook een toerist die eerst met mij ging praten, vragen waar ik engels had geleerd en toen ging hij vertellen dat ie uit duitsland kwam maar verhuisd was naar canada toen ie 7 was, nou super interinteressant natuurlijk... Toen was ie met Joe aan het praten en ik hoorde niet alles, maar wel dat ik 'the best intern in a while' was, nou dat is leuk. Ik vind het namelijk geen probleem om bijvoorbeeld te helpen schoonmaken en opruimen, maar de meeste stagiares zijn van die typische studenten die alleen maar feesten en vervolgens moe zijn, of ze zijn lui, of ze zijn antilliaas wat verder voor zich spreekt, haha. Maar ik ben liever de touchtank aan het schoonmaken en daarna de troep daarvan opruimen, dan 2 uur uit m'n neus zitten te eten. Maar wel goed om te horen, Joe vond t 'awsome' dat ik hielp, nou toppie.
Na stage was er nog een loting, dat doen ze elk jaar eigenlijk met kerst. Dan hebben ze dingen als nachtjes bij een resort, goodiebags, dagpas voor het Hilton zwembad en zelfs een vlucht naar Bonaire. Niks gewonnen helaas.

Daarna naar het strand, nadine kwam daar heen lopen om te eten en de auto te halen omdat ik niet wist hoe laat ik klaar zou zijn. Uiteindelijk waren we tegelijk op t strand. Eerst even bij aloha (snackbar) gegeten en toen nog even een drankje bij wet and wild en daarna was het wel mooi weest.

Thuis gingen we maar vast schoonmaken. Stond eigenlijk voor morgen op de planning maar we dachten, laten we maar vast beginnen, kunnen we morgen misschien nog naar het strand. We hebben de slaapkamer kasten gesopt, keuken helemaal uitgesopt inclusief alles wat er was afgewassen en alvast spullen uitgepakt. Heb ook even mn eigen overtrek op t bed gegooid, vind ik wel zo fijn. Morgen weer verder schoonmaken en koffer opruimen, we komen elke keer we weer wat tegen dat toch wel even schoongemaakt moet worden, maar daarna is het ook prima. Nu lekker pitten, het is ondertussen 12 uur geweest, morgen weer een dag, weer schoonmaken, opruimen en vooral boodschsppen doen, we hebben niks meer in huis..

Zaterdag 4 januari
Vandaag lekker vrij. Om half 11 kwamen John, Sonja en de meiden ff het appartement bekijken. Nog beter dus dat we gister al een groot deel hebben schoongemaakt. Even wat gedronken en gekletst en toen gingen ze weer. Nadine ging even met John mee om de gasfles te vullen, alleen was de plaats om dat te doen helaas dicht.. Ik ging met papa en mama skypen, even kletsen en natuurlijk het appartement laten zien.

Daarna toen Nadien terug was nog even wat dingen opgeruimd en uitgepakt en toen lekker richting strand. Daar een uur of 2/3 gelegen en toen richting supermarkt. Alles was op dus dat was een flinke lading boodschappen en ook hebben we even nieuwe bezem, mop, douchegordijn en stoffer en blik gekocht. De koelkast is in ieder geval weer gevuld en wij zijn weer arm. Maar wel gelukkig, want ons nieuwe huisje maakt ons erg blij. We hebben ook het vloerkleed uit de kamer weg gehaald, weten niet hoe lang die er al ligt dus die wordt in het washok van ons opgeslagen (we hebben een eigen washokje buiten, hokje met wasmachine en alle schoonmaakspullen enzo) en ook even plaids gewassen die voor in de slaapkamer zijn bedoeld maar die hebben we op de bank gelegd, is die ook lekker schoon.

Daarna eten gekookt. Helaas was de gasaansteker die hier lag leeg dus toen moesten we ook nog naar de minimarkt om lucifers te kopen.. Daarna klaarmaken om uit te gaan bij bermuda. Nou dat was niet een heel groot succes. Toen we aan kwamen was het echt rustig, er waren welgeteld 3 andere mensen. Later werd het gelukkig iets drukker, maar niks vergeleken met de vorige keer. We hebben wel nog Jandino gespot en we zijn 4x aangesproken door mannen, 1x Amerikanen, 2x Zuid-Amerikanen en nog Nederlanders. Ze waren allemaal vrij kansloos en we hebben gewoon van niemand wat te drinken gehad, stelletje krepsers. Om 2 uur weer naar huis, het was nog wel gezellig maar ik moet weer werken morgen dus dan maar even lekker slapen als het toch niet zo beregezellig is.

• 09 Januari 2014 - 07:52

Mies:

Hahaha en jij hebt het over saaie korte verhaaltjes?? Leuk om te lezen! Groetjes aan Nadien! Xxx

• 09 Januari 2014 - 09:30

Pap:

Laat ze maar komen, die lange verhalen. Erg leuk weer om te lezen ook al weten we al een groot deel ervan. Groetjes !!!

• 09 Januari 2014 - 10:21

Annemiek:

weer erg genoten Michelle! ik merk al jullie hebben de tijd van je leven.Heel byzonder!

• 09 Januari 2014 - 15:37

Koos Schoonhoven:

Hoi Mies, je verslag heb ik weer met heel veel plezier gelezen! Dat je er lol in hebt straalt er vanaf! En dat niet alleen, maar je bent lekker positief bezig! Met dat laatste bedoel ik vooral de manier, waarop je inhoud geeft aan je stage. En dat laatste valt dus de mensen daar om je heen ook op. Waar je ook bent, je houding en inzet wordt door iedereen geprezen. Dat was in Nederland al zo en dat gaat hier onverminderd zo verder. Mijn complimenten daarvoor! Op die manier maak je wat van je leven!
    Fijn dat nu ook je huisvesting goed is. Een goede basis is belangrijk.
    En dat je naast je werken ook geniet van het moois aan weer en strand komt je dan ook wel toe.
    Kortom, ik ben blij met je verslag.
    Wat gaat de tijd anders wel hard voorbij hé! Voordat je het weet is het moment dat je weer naar huis gaat al weer dichterbij dan het moment dat je er aan kwam.
    Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen. Ik wens je veel plezier en verder succes toe!
    Groetjes aan Nadine. En voor jou, zoals gewend, ook nu weer een kusje van je opa!

• 09 Januari 2014 - 17:29

Mam:

Hee Mies!

Je bent lekker bezig daar hoor!! Zowel op je stage met al die complimentjes als thuis in jullie mooie nieuwe appartement! Je laat op je stage in elk geval een goed indruk achter, laat die andere stagiairs maar lekker luieren.... Jij hebt in elk geval je visitekaartje afgeleverd, wie weet waar het nog eens goed voor is in de toekomst :)
    En ook lekker gefeest en gerelaxt tussen alle drukte door, dat doen jullie goed.
    Leuk al die BN'ers die je daar tegen komt, die hadden natuurlijk allemaal kerstvakantie en gaan dan lekker maar de warmte en vast ook allemaal optreden als ze daar toch zijn.
    En al die mannen die jullie aandacht proberen te trekken was natuurlijk te verwachten, haha...2 leuke meiden op een tropisch eiland... maar je houdt ze maar mooi op afstand, zulke types heb je uiteindelijk niks aan :P
    Nou geniet lekker van alles en natuurlijk ook van jullie heerlijke, schone, mooie appartement, en over 3 weken komen we 'm live bekijken! Heerlijk idee...!!
    Tot gauw weer,

xxx mam