Week 5: Terug naar 'huis', kerst en jarig! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 5: Terug naar 'huis', kerst en jarig! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 5: Terug naar 'huis', kerst en jarig!

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Zondag 22 december
Gisteravond wilde mijn airco niet meer aan, super irritant. Waarschijnlijk doordat het aan de andere kant van mijn kamer had gelekt, aangezien het dak schuin is en er dus waarschijnlijk water via het dak in mijn airco is gelekt. Toen maar de staande fan in mijn kamer gezet zodat ik toch nog iets had.

’s Ochtends ging Nadine mij weer wegbrengen, ik moest stage lopen maar Nadine was vrij. Het was erg rustig op stage vandaag, dat is het namelijk altijd in het weekend. Heel vreemd eigenlijk want in Nederland is het eigenlijk andersom. Maar wel gezellig, met leuke collega’s. Er zijn twee lokale meiden die allebei in het weekend werken, daar heb ik nu een paar keer mee gewerkt en die zijn wel leuk. Vanmorgen ging ik de haaien aaien en toen vroeg Kelly aan de fotograaf van Dolphin Acadamy of hij een foto wilde maken, die een soort van in scene was gezet, zodat die kon worden afgedrukt en opgehangen waardoor mensen zien wat de bedoeling is, aangezien de meeste gewoon niet luisteren tijdens de uitleg.. Maar wat dus leuk is, is dat ik op die foto’s sta terwijl ik de mensen aan het helpen ben. Die foto komt dus daar als het goed is te hangen.

Ik ging met een van de weekend meiden, Ghislaine ook even bij Joe naar binnen, hij is een van de maritiem biologen die daar werkt en is een echte amerikaan. Ze hebben namelijk, dat wist Ghislaine nog niet maar ik wel, een Whitesaddled Catshark. Voor degenen die dit echt niks zegt, dit is echt super bijzonder. Het is namelijk de enige levende Catshark ter wereld die boven zeeniveau leeft. Ze leven op de zeebodem op ongeveer 1000 ft., dit is volgens mij iets van 300 meter. Normaal bereiken ze nooit levend de oppervlakte en de enige Catsharks die er dus zijn zitten in een potje op sterk water, behalve dus onze Shark’O. Ze leeft hier al een jaar en is eigenlijk maar heel klein, aangezien ze al een jaar of 20-30 is. Joe vertelde ook dat tot voor kort de enige afbeeldingen die op internet te vinden waren, zwart-witte schetsen waren.

Om kwart voor 12 kwam Nadine langs om bij de zeeleeuwen show te kijken. Deze kun je namelijk ook zien zonder het Sea Aquarium binnen te gaan. Kelly (een van de vaste krachten) zag dat Nadine mijn vriendin was en zei dat ik haar wel mee naar binnen in het Sea Aquarium mocht nemen. Dus dat was wel cool. Ik had ook daarna pauze dus kon haar meteen mooi een privé rondleiding geven. Heb haar de zeesterren, zee-egel en zeekomkommers laten vasthouden, roggen laten voeren, de boot laten zien waarin je dus onder water kunt kijken, dolfijnshow gekeken en ben met haar even naar de shark nursery gegaan waar we nu 3 baby haaitjes hebben zwemmen van ongeveer 3 dagen tot een week oud. Deze haaien leggen eitjes die in de buik uitkomen dus eigenlijk zijn ze dan al 3 weken oud alleen zijn ze net een paar dagen uit de buik.

Maandag 23 december
Vandaag op stage weer bij het haaien aaien gestaan, zeeleeuwen show, roggen voeren, aquariumtour en een beetje in de rondte gelopen. Bij de laatste aquariumtour ging Kelly informatie geven over wat je moet doen als je gebeten bent door een pijlstaartrog, lionfish, zwarte zee-egel en schorpioenvis. Ik was het slachtoffer. Hoefde gelukkig niet in een schorpioenvis te gaan staan maar Kelly ging met mijn voet laten zien wat je moet doen als iemand dat dus wel heeft gedaan. Eerst handschoenen aan, stekels eruit halen, uitknijpen, vervolgens in warm water voor 90 minuten. Dus elke keer weer nieuw warm water er bij doen zodat het warm blijft. Bijna m’n poot verbrand, maar alles voor de toeristen.. haha. En als je nog geen warm water hebt moeten er dus mensen overheen plassen.

Dinsdag 24 december
Lekker dagje gehad vandaag op stage. Weer de gewone dingen gedaan: haaien, roggen, flamingo's, zeeleeuwen. Enige aparte dingen waren dat Coral, de zeeleeuw die laatst was bevallen, weer een show deed. Dat is wel snel, maar ze wilde zelf graag weer. Was wel leuk om te zien, ze doet sommige dingen toch weer anders of beter dan de anderen. Ik heb dat helemaal niet verteld hiervoor want Coral was dus zwanger maar de pup is helaas tijdens de bevalling dood gegaan. Ik wist niet of ik dit er op moet zetten maar nu zeggen ze het ook tegen toeristen dus dan mag het vast wel.

Wat ook leuk was was dat de fotografe van Dolphin Acadamy een foto van mij ging maken met de flamingo's zodat ik die ook kon hebben. Ze maken altijd foto's met toeristen, maar nu dus eentje van mij. Verder was het erg gezellig op stage. Joe had koekjes gemaakt voor kerst en toen we de touchtanks gingen schoonmaken ging ik de grote krab verplaatsen en toen kreeg ik nog een koekje omdat ze het heel heldhaftig van me vonden, haha. Mocht eerder naar huis, om kwart over 4 kon ik gaan, vanwege kerst dus dat was tof.

Daarna weer spullen ingepakt, broodje gegeten, auto vol geladen en op naar John en Sonja, waar we nog een weekje zullen logeren en op het huis passen (ze gaan lekker op vakantie) tot we in ons eigen appartement kunnen. Onderweg hoorde we ‘Driving home for christmas’, was lekker toepasselijk.

Woensdag 25 december
Eerste kerstdag. Vandaag moest ik gewoon stage lopen, maar dat is prima. Kerstgevoel heb je hier toch niet echt. Het was best wel druk, vanaf een uur of half 10 toen kwamen weer de toeristen van de cruiseschepen. Er waren ook twee zeeleeuwenshows tussen de middag en verder heb ik haaien gedaan, flamingo’s en roggen.

Begin van de middag toverde Ossy ineens een zak van de vliering in de personeelskamer met daarin allemaal kerstspullen. Super leuk, want ik miste wel een beetje de kerstsfeer daar. Ook kwam er ineens kerstmuziek op in plaats van de gewone muziek die ze daar elke dag draaien (elke dag hetzelfde). Dus dat was leuk. Joe heeft het kerstmannenpak aangetrokken en toen gingen we allemaal foto’s maken, dus super grappig. Joe is namelijk ook heel dun en klein. Joe had ook in een van de aquariums een soort kerstboom gemaakt van stenen en daar slingers in gehangen. Alleen de kerstster boven op de boom liep steeds weg.

Ik mocht om kwart over drie naar huis want toen stond ik niet meer ingepland. Dus dat was super lief en ik was mooi op tijd thuis. Nadine en ik gingen lekker koken met z’n tweeën. Lasagne met sla en vooraf stokbroodjes met kruidenboter uit de oven. Om een uur of half 7 kwam de familie Huisman thuis die waren brunchen en chillen bij het Hilton hotel. We hebben nog 'All you need is love' gekeken en daarna gingen Nadine en ik naar Cabana. Er was live muziek en heel veel mensen. Was super onhandig want overal stonden nog stoelen, tafels en banken maar het was wel erg leuk. Ik kreeg hoofdpijn dus we gingen om half 1 naar huis. Toen we in de wc waren kwamen we Raiza nog tegen. Zij is degene die nu in ons toekomstige appartement woont. Ze is zwanger, wat niet gepland was waardoor ze wat kleiner en goedkoper moet gaan wonen vandaar dat ze weg gaat. Ze wilde naar huis omdat ze last had van haar buik alleen ze was daar samen met haar vriend, dus wij hadden aangeboden om haar naar huis te brengen. Vond ze heel lief. Ging ze even dr vriend en neef gedag zeggen, die zaten gezellig aan tafel met Gerard Joling. Dus die hebben we nog even gezien en toen haar afgezet en gingen we naar huis, lekker pitten.

Donderdag 26 december
Vandaag was ik lekker vrij en het is natuurlijk (nog steeds) kerst. Nadine en ik hadden nog broodjes uit de oven, die hadden we over van gister dus die lekker bij het ontbijt gegeten. De familie Huisman had natuurlijk al lang gegeten.

Na het ontbijt gingen John Sonja en de meiden naar cabana en daar naar de boulevard, wij gingen later lekker naar het strand. We hebben bij Wet and Wild gelegen, lekker tosti gegeten en ik ging nog skypen met papa, mama, opa, oma, san en marco, alleen de verbinding was erg slecht dus dat was helaas niet zoals gepland. Heb even gedag gezegd tegen iedereen, maar daar hield het ook wel mee op. Er waren veel mensen op het strand waardoor de wifi het denk ik niet echt trok want ik had wel gewoon vol bereik. Helaas dan maar. Nadat we er een tijdje hadden gelegen zijn we weer naar huis gegaan waar we even voorbereidingen gingen treffen voor de gourmet, wij maakte het toetje. We hadden de brownie in de oven gezet en gingen toen met Meike buiten in het zwembad zwemmen. Daarna even douchen, klaarmaken en toen gezellig gourmetten met zijn allen. Het was heerlijk en het was ook erg gezellig. Na het eten hebben we gezellig de film ‘The Family’ gekeken en daarna lekker naar bed.

Vrijdag 27 december
Vandaag ben ik jarig, al voelt het niet echt zo. Ik werd wakker en toen stond mijn telefoon vol met berichtjes dus dat maakte wel dat ik me toch nog een beetje jarig voelde. Dat is een voordeel van het tijdsverschil, in Nederland is iedereen al een paar uur wakker. Na het ontbijt heb ik eindelijk de cadeautjes uitgepakt die al een week op mij lagen te wachten. Heel erg leuk. Heb een fles Rituals gekregen, dvd van pink, puzzelboekje en een leesboek. John en Sonja hadden ook nog vlaggetjes voor me opgehangen, al zag ik dat pas ’s middags.. Ze staan we op de foto van toen ik mijn cadeaus ging uitpakken.

Na het ontbijt gingen Nadine en ik naar Zanzibar. We hebben heerlijk aan het strand gelegen de rest van de ochtend en begin van de middag. Helaas was het internet hier na een tijdje ook weg doordat het erg druk was. Op het stand hebben we een pedicure gedaan, kreeg ik van Nadine voor m’n verjaardag. Echt lekker en heb nu vet coole nagellak. Toen ik thuis kwam had ik wel weer allemaal felicitaties dus dat was leuk. Nog even met papa en mama geskypt vanwege mijn verjaardag en toen was het etenstijd. We gingen lekker met zijn allen eten, voorlopig de laatste keer hier met z'n allen.

Na het eten nog even gtst gekeken en een bakkie thee gedronken, daarna even omkleden en naar Full Moon party. Super gezellig feestje, goede afsluiter van mijn verjaardag

  • 28 December 2013 - 17:27

    Mam:

    Haaii..!

    Wat leuk allemaal weer om te lezen en te zien!! Grappig dat de kerstboom-kerstster er steeds vandoor ging :) En die foto van jou met pinky de flamingo is ook heel leuk!
    Interessant dat jullie daar die zeldzame catshark hebben, die hebben dus niet veel mensen op de wereld gezien.
    Hopelijk hangt die poster met jouw foto er ook nog als wij komen, de mensen daar gaan je straks nog herkennen van de poster.
    En bedankt voor de foto speciaal voor mij met de fles rituals :)
    Het gourmetten met z'n allen ziet er heel gezellig uit! Leuke kerstsfeer zo met z'n allen, ook al zit je in je zomerkleren.
    Nou geniet nog lekker van de laatste dagen in jullie gastenhuisje, en hopelijk dan lekker 2 januari eindelijk verhuizen naar jullie verblijf voor de komende tijd!

    Dikke knuffel!
    xxx maam

  • 28 December 2013 - 17:29

    Mam:

    Sorry...mam dus :)

  • 28 December 2013 - 19:37

    Koos Schoonhoven:

    Lieve Mies,
    Wat raar en ook bijzonder om je verjaardag zo ver van huis te vieren. En ook nog onder totaal andere omstandigheden dan thuis. Maar jouw verjaardag is niet vergeten door de achterblijvers, want je hebt heel wat maitljes ontvangen en gelukkig was er ook live contact. Deze verjaardag zal je nooit vergeten, ook al komen er nog veel meer bijzondere verjaardagen in de toekomst, ik bedoel ver van huis of onder aparte omstandigheden, deze eerste verjaardag in den vreemde zal je altijd bij blijven!
    Je maakt wel heel bijzondere dingen mee hoor! Je schrikft erover alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Je verkeert met haaien, zeeleuwen, flamingo's, roggen, krabben en dan ook nog die diepzeevis met die moeilijke naam. Een prachtig avontuur voor je!
    Uit de manier waarop je erover schrijft is op te maken, dat je het er heel erg naar je zin hebt en geniet. Dat laatste is ook fijn om te weten voor de achterblijvers in Holland, je vader en moeder en zus en alle andere familieleden. Wij genieten er allemaal van dat jij het zo naar je zin hebt! Er is echter één maar........als je er zo van geniet gaat de tijd razend snel voorbij en ben je weer terug in ons landje voordat je er erg in hebt.
    Maar over zo'n week of vijf krijg je in ieder geval eerst nog visite vanuit Sint Pancras. Een mooi vooruitzicht! Helaas zullen oma en ik er niet bij zijn. Later zien we vast de mooie videofilm van je vader wel en krijgen we een nog beter beeld van de wereld waarin jij nu leeft.
    Michelle, geniet verder van alle dingen die je overkomen! Pas goed op jezelf. Wij denken veel aan je. En natuurlijk aan het eind nog wee een kusje van je opa!

  • 29 December 2013 - 10:25

    Wilma:

    Hoi michelle,

    Zoals jou opa al zegt ,alsof het de gewoonste zaak van de wereld de beesten die jij aait en vast houdt.Heb je al eens je angst moeten overwinnen voor 1 van deze dieren of ben jij gewoon zo cool dat je dat gewoon even doet ?? Geniet nog even bij John en Sonja,maak wat moois van je nieuwe stekkie en alvast een goed,leuk,gezond 2014 !!
    Groetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 16872

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: