Week 3: Chillen, verhuizen en eerste week stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 3: Chillen, verhuizen en eerste week stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 3: Chillen, verhuizen en eerste week stage

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Vandaag weer een erg lang verhaal. Het is mijn bedoeling om alleen maar een beetje de interessante dingen er op te zetten, alleen omdat ik op het moment alleen op stage internet heb en nog al druk ben heb ik niet zo goed tijd om alles na te lezen en te knippen enzo, dus nu heb ik gewoon alles aan elkaar geplakt van wat ik allemaal heb gedaan, dit schrijf ik voor mezelf altijd op namelijk. Volgende keer doe ik wat meer mijn best ;)

Woensdag 4 december
Vanmorgen iets uitgeslapen, 8 uur de wekker, half 9 er uit. Toen even ontbeten en daarna lekker naar het strand. Eerst onze sleutel terugbrengen. die man had gemaild dat hij de borg had overgemaakt en wanneer we onze sleutel terug brachten ging hij ook de maand December huur terugstorten. Dus ik gemaild dat wanneer ik het geld had ontvangen ik de sleutel terug bracht, alleen dat duurt een paar dagen van Curacao naar Nederland. Krijg ik ineens een mail dat elke dag dat we de sleutel hielden dit van onze huur werd afgehaald omdat ze dan het appartement niet konden gebruiken. Dus ik mailde weer terug dat hij dat niet eerder gezegd had dus dat ik vond dat wanneer we vandaag de sleutel terug brachten we gewoon ons geld kregen, wat hij toen wel een goed voorstel vond. Nou wij sleutel terug brengen, maar ik wilde nog even kijken in het appartement, foto's maken. Kom ik binnen liggen er dus gewoon allemaal spullen en een van de slaapkamerdeuren was dicht.. Dus dat was nogal vreemd (al kan ik niet zeggen dat ik er van op keek). Dus sleutel ingeleverd en weer die man gemaild, ook even gemeld dat er wel iemand in het appartement zat. Kreeg reactie dat hij een bevestiging stuurde wanneer het geld was overgemaakt, niks over het appartement verder.. schijnheilige zooi. Ach, als ik m’n geld maar krijg.

We gingen weer naar Jan Thiel, liggen bij Zanzibar. Heerlijk gezond en gezwommen, wel m’n hoofd een beetje uit de zon gehouden anders verbrand ik weer en het was ook nog niet helemaal weg van van de week. Later wel even in de schaduw gelegen want het was wel erg warm. Op de terugweg gingen we langs bij een huis op villapark Zuurzak. We hadden namelijk iemand gevonden daar die 2 slaapkamers vrij had. Dus wij even kijken. Het was een kleine villa, met drie slaapkamers, twee badkamers, een grote keuken, patiootje, tuintje, allemaal keurig. Wel bijvoorbeeld de bank die een beetje een studentenbank was, maar ach kan altijd nog een plaid overheen, dat was eigenlijk het enige. Tuin was een beetje verwaarloosd maar hij woonde er pas twee maanden dus dat kwam niet door hem en hij wil dat nog opknappen. De kamers waren allebei erg ruim, met airco, tweepersoonsbed en kledingkast en we hebben dan met z’n tweeën een badkamer, dus dat is top. Die jongen zelf is kok bij Papagayo dus is meestal 's avonds en 's middags aan het werk dus dat is ook wel handig al is het zo op het eerste gezicht een leuke, aardige jongen dus dat zit sowieso wel goed denk ik zo. We hebben nu eigenlijk al besloten het te doen, maar morgen nog een bezichtiging. Is wat duurder maar wel zonder huisgenoot en met zwembad, maar als ik om half 6 thuis kom van stage heb ik daar toch niet echt meer zin in en als ik vrij ben ga ik wel naar het strand ofzo. Maar nog eventjes afwachten maar, al ziet het er naar uit dat het toch wel zuurzak gaat worden.

Donderdag 5 december
Vandaag weer een gewone stagedag. Ik heb vandaag wat meer informatie geleerd over de roggen zodat ik kan helpen tijdens de shows en later ook de roggenshow in mijn eentje kan doen. Gelukkig onthoud ik snel, dus ik wist het ook meteen daarna, alleen bij de volgende shows was er niemand of ze waren Spaans, dus andere keer dan maar. Aan het eind van de dag nog even m'n ouders via facetime de dolfijnenshow laten zien, dat was wel grappig. Daarna weer lekker naar huis, gegeten en naar bed.

Nadine had nog een appartement bezichtigd, was heel mooi, met zwembad. Maar geen internet en de huurprijs was exclusief alles, dus dat wordt dan weer te duur. Dus we gaan bij Sandertje wonen op Zuurzak. We hebben daar geen contract dus mochten we iets beters vinden kunnen we altijd nog weg.

Vrijdag 6 december
Vandaag weer 6 uur m'n nest uit om naar stage te gaan. Op stage eerst vis gesnenden voor de roggen, haaien, flamingo's en aquariums. Vandaag geholpen met de roggenshow. Hierbij mogen mensen zelf de roggen voeren en ook aaien. Mijn collega gaf eerst een algemene introductie over de roggen en daarna ging ik aan de Nederlandse mensen uitleggen hoe je de roggen moet voeren en zelf ook nog wat informatie geven. Dus dat was leuk. Daarna met en paar van die mensen nog even naar de touch tanks om ze te laten zien dat ze ook gewoon daar alles op mogen pakken en aan mogen raken, dat vinden ze altijd helemaal geweldig (of eng) dus dat was ook leuk. Verder niet zo veel nieuwe of bijzondere dingen gedaan, gewoon een normaal rustig dagje.

Zaterdag 7 december
Vandaag weer stage, alleen deze keer bleef Nadien lekker in bed liggen dus ik ging dit keer zelf met de auto in plaats van weggebracht te worden, of mezelf weg te brengen. Ik ging weer normale tijd weg, alleen op zaterdag is het super rustig dus ik was 40 minuten te vroeg.. Dus toen maar even wat muziek geluisterd en boekje gelezen,. We hebben trouwens de nieuwe cd van Marco b in de auto, die heeft John gebrand want ja, we moeten natuurlijk wel voor mei de liedjes kennen.

Vandaag op stage ging ik eerst weer vis sorteren en snijden en toen weer het dagelijkse programma. Er zijn meerdere tourguides en stagaires die allemaal worden ingedeeld bij bepaalde programma's maar je staat dus niet altijd ingedeeld waardoor je soms gewoon 2,5 uur niks te doen hebt, behalve toeristen aanspreken en rondjes lopen. Vandaag stond ik wel afwisselend ingedeeld waardoor ik steeds maximal 3 kwartier niks had dus dat was ook wel prettig. Alleen aan het eind van de dag was ik half 4 klaar maar vandaag stond ik ook ingedeeld om schoon te maken aan het eind dus dan heb ik tenmisnte wat te doen. Vandaag mocht ik ook in mn eentje helpen bij de aquarium tour. Dan gaat de tourguide wat dingen vertellen over een aantal aquariums en dan moet ik de vissen, kreeften anderere beesten voeren terwijl ze dat vertelt. Dan sta ik dus achter de schermen. Is niet heel ingewikkeld, je moet alleen wel weten welke beesten wat krijgen (hele visjes, stukjes vis of fijngehakte vis) dus was wel leuk dat ik dat nu alleen mocht doen.

Na het werken gingen we met z’n allen uit eten in Punda. John, Sonja, de meiden en Nadien gingen al heen, ik kwam uit stage. Het hoosde gigantisch en toen ik naar een afdakje rende ging ik kneiterhard op m’n smoel.. Deed alleen helemaal geen pijn gelukkig maarja er waren wel mensen die me hadden gezien. Daarn gegeten bij 'De Buren'. Nou zo goed als ik 'De Buren' in Alkmaar aanraad, deze raad ik iedereen vooral sterk af. Ik had pizza, nou het was best te eten maar het smaakte niet naar pizza. Nadine en Sonja hadden kleffe vieze kibbeling met superzoute patat en john had een salade zonder dressing. Geen succes dus. Daarna lekker naar huis. Plan was om uit te gaan, maar allebei toch niet echt zin. Morgen waarschinnlijk gewoon eind van de middag naar happy hour ergens, is meestal tussen 5 en 6 of 6 en 7 en dan gewoon gezellig daar blijven. Nu waren we al thuis en om dan weer helemaal daar heen te gaan is ook wel weer een stukje en oke, we hadden gewoon geen zin. Dus dan maar lekker douchen,aangezien ik onder het zoute water, vissappen en modder zit (dat laatste vanwege mijn buikschuiver). En lekker theeleuten op de bank, oud wijf.

Zondag 8 december
Vanmorgen een beetje uitgeslapen, maar om 8 uur hadden we de wekker gezet. Maar goed ook want anders had ik waarschijnlijk tot 11 in bed gelegen. We zijn richting de grote knip gereden. Super mooi (gratis) strand. Alleen toen we aankwamen was het bewolkt, dus dat was een beetje jammer. Later trok het gelukkig weg en ging de zon weer schijnen. We hebben even gelegen en gezwommen en na een uur of 2 a 3 hadden we het wel weer gezien want omdat we geen bedjes hadden zat toen echt overal zand. Toen weer naar Albert Heijn om de gewone boodschappen te doen en toen weer naar John en Sonja om te douchen, eten en even chillen.

Om 17 uur richting Mambo beach, voor happy hour. Op zondag is hier trouwens iedereen dronken. Op de heenweg reed er iemand voor ons die gewoon elke keer zo ongeveer helemaal op de andere weghelft reed, terwijl er daar ook verkeer aan kwam en dan nét op tijd weer terug naar zijn eigen weghelft slingerde. Lekker Mojito's gedronken op Mambo en gedanst later bij Wet and wild. Toen nog even gegeten en weer al om kwart voor 8 naar huis want heb weer stage morgen en ben steeds al moe dus hiet te last naar bed. Toen nog met sonja gezellig Boer zoekt vrouw gekeken en nog even wat gekletst met z’n vieren en toen maar weer richting bed.

Maandag 9 december
Vandaag was weer een stagedag, dus weer eerst even ontbijten en toen door Nadine naar stage gebracht. Had weinig energie vandaag, maar ik had geen keus natuurlijk. Stond vandaag wel lekker ingepland, weinig lange 'pauzes'. Ik heb vandaag geleerd wat ik moet doen als ik met de mensen de haaien ga aaien en eten ga geven. Dit had ik al wel heel vaak gezien, maar je moet toch ook meer dingen letten dan je denkt. De mensen moeten hun linkerhand op hun rug doen en hun rechterhand aan ons geven. Dan kijken wij wat een geschikte plek is om te aaien. Dit komt er eigenlijk alleen op neer dat je kijkt of er geen andere haai met zn bek vlak naast jouw hand ligt, verder doen ze niks. Dan begeleiden wij tijdens het aaien de hand. Eerst de rug aaien, dan even voelen bij de kiewen en dan de rugvin vasthouden en even in de camera kijken. Vandaag stond ik nog te kijken en alleen dit even geoefend met collega's maar binnenkort doe ik dat dus zelf terwijl de tourguide een verhaaltje verteld. Ook mocht ik vandaag in m'n eentje de roggen encounter doen. Hierbij geef ik even wat informatie over de rog, leg uit hoe je ze voert en doe het dan even voor. Ook kun je ze altijd aaien. Nou en dat dan in Engels en Nederlands dus dat was wel tof. Later nog een keer samen met een andere stagiair, hij is Antiliaan en deed de Spaanse vertaling, hij weigerde engels te praten (durfde hij niet) dus toen deed ik het maar weer terwijl hij er al 8 weken is.. Ook nog even tijdens de aquariumtour de vissen gevoerd, bij dit aquarium kom je alleen vanaf het dak zoals je op de foto kunt zien.

Nadine heeft nu hoogstwaarschijnlijk een baan bij Bella Italia op Jan Thiel, dus dat is ook erg fijn. (Is toch niet door gegaan, nu werkt ze van 12 tot 6 bij een naschoolse opvang)

Daarna weer lekker thuis gedoucht aangezien je de hele dag bezig bent met vis (gewoon vasthouden met voeren, fijngehakte vis voor de flamingo's die tijdens het vieren je inderspetteren, vissappen, ingewanden.. je snapt t) en toen weer even eten, opruimen, wasje doen. Vanavond de op één na laatste avond bij John en Sonja.

Dinsdag 10 december
Vandaag op stage weer uitleg gehad voor de haaien encounter. Uitleg over waar ik op moet letten als ik niet bij het aaien sta om te helpen maar om te kijken voor de veiligheid. Opzich weet ik dat allemaal wel, maar toch wel handig om nog even te horen. Er waren veel Duitsers vandaag (en ook altijd veel Spanjaarden trouwens), die zijn best brutaal, aangezien ze gewoon even op je schouders tikken om te vragen of je op zij wil zodat ze een foto kunt maken, nou nee dus (doen de Spanjaarden/Venezolanen enzo ook) en ook spreken ze bijna allemaal geen Engels als ze ouder zijn dan 25 (en ook inderdaad weer de spaansen). Verder ook weer goefend bij de roggen, eerste show aantekeningen gemaakt en daar na weer een keer zelf, in het Nederlands want die andere stagiair moest nu wel in het Engels. Verder weer veel hetzelfde. Wel was het echt super vies weer. Het begon vet zonnig maar daarna dikke bewolking en ook veel, heel veel, regen. Dan gaat de zeeleeuwen show niet door, dus toen maar een film afgespeeld over zwemmen met zeeleeuwen (wat voorheenn kon, in open water, met een van de zeeleeuwen die nu niet meer bij ons is. Waar wel weet ik ook niet) en over de geboorte van een van de dolfijnen bij dolphin acadamy. Was weer wat nieuws , dus wel leuk om te zien. Wel koud want het was al niet super warm en dan ook nog airco. Ohja, kreeg ook m’ n eerste fooi, 1 dollar. Kreeg m’n begeleidster bij de haaien show maar zij gaf het later aan mij.

Ik heb bedacht dat ik ook maar wat aan m’n Duits moet doen. We hebben 1 Duitse stagiair mar die gaan in januari weg en die Antillianen spreken heel veel talen, maar absoluut geen Duits. Twijfelde eerst tussen Duits of Spaans leren, want dat spreek ik helemaal niet, maar de rest spreekt hier allemaal wel Spaans dus dan kan ik beter Duits doen (en dat is natuurlijk veel makkelijker). Ach wie weet, misschien komt dat later nog.

Thuis lekker nasi gegeten (doe ik thuis nooit) maar was super lekker. Ik zag wel dat het heel anders was hoe John het had gemaakt dan mama maar dat moet ik dan maar thuis eens proberen. Na het eten nog even Zoë ingevlochten, ben vaste invlechtster hier, ook voor Nadien.. en nu nog even genieten van ons laatste avondje hier voordat we morgen gaan verhuizen naar Sandertje op villapark Zuurzak.

Woensdsg 11 december
Vandaag is verhuisdag. Vanmorgen een beetje uitgeslapen en vervolgens lekker douchen, ontbijten en spullen inpakken (alweer). Gelukkig paste alles in ons Corsaatje. Nadine had gister al wat spulletjes gebracht, wat doosjes en spullen die we hadden gekocht hier dus dat scheelde alweer. Alles paste er in: 3 koffers, ongeveer 5 tassen met daarin was, schoenen, schoonmaakspullen etc. en ook onze gewone tassen. Eerst maar eens even het huisje schoongemaakt, dan hoeft Sonja dat niet meer te doen. Gestofzuigd en gedweild en ook bij John en Sonja in huis alles netjes achter gelaten. Ik had eerst al mijn achterhoofd heel hard gestoten tegen de auto toen ik achteruit uitstapte, maar nadine liep daarna met haar oog tegen de achterklep aan dus maar even snel ijs daar op. Gelukkig alleen twee sneetjes, een op dr neus en eentje onder dr oog en later klein beetje dik en blauw, niet zo fijn dus, maar het had ook veel erger gekund.

Toen onderweg naar onze nieuwe plek. Daar aangekomen eerst maar eens even de boel goed schoongemaakt, was wel even nodig. Daarna naar Albert Heijn voor boodschappen en wat drinken en naar een andere winkel voor een klamboe, nieuw kussen, elektrische vliegenmepper en nog wat spulletjes. Er zijn hier geen horren in huis dus een klamboe is wel lekker, maakt de kamer ook meteen gezellig. Toen we weer terug waren maar eens even al onze zooi opgeruimd en ingeruimd. Dat duurde wel even..

Daarna gezellig wat eten op Zanzibar. Was even fijn om het huis uit te zijn, want daar was ook geen internet en toen we bij Albert Heijn waren deed ook de wifi het niet dus we waren al de hele dag zonder internet, dat kan natuurlijk niet. Lekker gegeten, live muziekje erbij, was lekker, even ontspannen. Ik bedenk me nu dat jullie waarschijnlijk niet snappen dat we dat even nodig hadden maar ik zal het maar even uitleggen. Ten eerste is het huis dus vies, valt schoon te maken maar ook bijvoorbeeld de muren zijn vies en alles wat je daaraan kunt doen is verven. De bank is oud en heeft scheuren en is ook vies. Vloeren zijn vies. Daarnaast hebben we dus geen internet en stinkt het huis naar rook. Op zich is het wel te doen hier, alleen kwamen we er net achter dat onze douche het gewoon bijna niet doet. Er komt zo'n zacht straaltje uit en daarbij als je hem iets (heel heel heel klein beetje) harder wilt zetten, klinkt het alsof er een vliegtuig aan het neerstorten is. En als je hem van de muur haalt doet ie helemaal niks meer. Plus de hele badkamer doucht mee omdat het douchegordijn zo hoog hangt dat er ongeveer 40 cm ruimte aan de onderkant is..

Al met al is het 100x beter dan het vorige appartement maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven, beetje een tegenvaller dus. Voorlopig blijven we wel hier, maar we zijn toch nog wel verder aan het kijken voor iets anders. Maandag gaan we iets bezichtigen voor vanaf februari, met diegene hadden we al eerder contact opgenomen dus dat stond eigenlijk al een soort van en nu dit toch niet helemaal bevalt zoals we hadden gehoopt gaan we vrolijk (soort van) door met de huizenjacht.

Donderdag 12 december
Eerste stagedag na onze verhuizing. We wisten niet hoe lang we er over gingen doen, dus op tijd weg. Toen waren we dus een half uur te vroeg.. Maar dan weet ik dat ook weer. Nadien bracht mij weg en ging om 12:00 voor het eerst aan het werk bij 'Alles kids', de naschoolse opvang. Die vrouw van de ijssalon op Jan Thiel deed een beetje raar en moeilijk de hele tijd dus toen maar gewoon de boel gecanceld. Na mijn stage ging ik lopend daarheen en dan samen naar 'huis'. Het was een half uurtje lopen dus was goed te doen, meteen ook weer beweging gehad! Nadine is namelijk om 18:00 klaar en ik om 17:00. Morgen ga ik zelf met de auto en dan gaat Nadine met een busje en dan haal ik haar om 17:00 weer op.

Op stage was een leuke dag vandaag. Om half 11 stak een van de dolfijnentrainsters haar hoofd om de hoek van de personeelsruimte en vroeg of er mensen zin hadden om haar te helpen. Ze had 's ochtends namelijk een swim gedaan met toeristen en toen werkte de dolfijn niet echt mee, dus ze wilde even oefenen en laat ik nou net altijd overal op voorbereid zijn en mijn bikini bij me hebben. Oftewel, ik heb vandaag met een dolfijn gezwommen! Haar naam was Deedee, super leuk. Ik mocht gewoon aaien en meezwemmen maar ook spelletjes doen, ik ging haar laten zingen, elkaar nat spetteren en ook dr buik voelen door haar om te draaien. Super leuk, was mooi om 11 uur weer terug voor de volgende show. Heel veel Spaans sprekende mensen vandaag, die komen meestal uit Venezuela en zijn heel vervelend. Super brutaal, luidruchtig en spreken alleen maar Spaans. Wel lekker makkelijk voor mij, kon ik niet zo veel doen.

's Avonds wilden we koken maar er was nog steeds geen gas, morgen.. lag wel 25 gulden voor ons om wat te eten te halen. Heel lief, maar wij wilden helemaal niet buiten de deur eten, word het meteen weer zo laat en het eten ook niet heel gezond als je niet te veel geld wilt uitgeven. Eerst naar Sea Aquarium beach, dachten we naar de snackbar te gaan, alleen was die dicht.. nog even gezocht naar iets anders maar was meteen duur en toen vlak bij huis naar 'Het Friethuis', oftewel de snackbar. Hadden wel internet daar wat fijn was want hier hebben we dat nog steeds niet. Douche gaat beter, als je even nog verder doordraait op het moment dat het klinkt alsof get plafond naar beneden stort, dan komt er een normale straal. Maar omdat het douchegordijn nog steeds 40 cm te hoog hangt wordt het nu nóg natter in de badkamer. Maar goed. We zijn in ieder geval druk bezig met het vinden van iets anders maar tot die tijd zitten we helaas hier vast. Als het goed is dus wel morgen gas en ook internet, maar ik geloof het pas als ik het zie.

Ik heb trouwens zojuist een dolfijn ecounter gehad! Werd weer gevraagd in mijn pauze. Verhaal daarvan komt later, maar wel even een fotootje er bij.

  • 13 December 2013 - 21:37

    Wilma:

    He Michelle, weer een heel verslag,tjee jaren woon je "braaf"op 1 adres,je gaat voor 6 maanden weg en je/jullie hebben al wat af verhuisd.Leuk ??? denk het niet.Moest af en toe lachen om je schrijf fouten,of je was moe of je hebt het hele verhaal in ene geschreven en dan "zie"je dat gewoon niet meer. Nou alvast prettige weekend,weet niet wanneer weer een verslag komt maar alvast prettig feestdagen !!!
    Gr.Wilma

  • 13 December 2013 - 21:56

    Michelle:

    Ja vervelend dat geheen-en-weer. Ik heb het nog wel allemaal nagelezen, maar toch wat spelfouten gemist blijkbaar. Ik typ het op m'n tablet dus dan gaat het wel eens mis. Heb alles nog doorgelezen voor ik het er op zette, maar omdat ik alleen op stage internet heb moest het even snel, helaas wat gemist dus terwijl ik juist daar altijd heel erg op let ;). Ach volgende keer is hopelijk de situatie anders en heb ik rustig de tijd

  • 13 December 2013 - 22:24

    Papa:

    Hoi, wat leuk dat je met de dolfijnen gezwommen hebt. leuke foto ook.
    Spreek je weer via de whatsapp of facetime.
    xxx

  • 13 December 2013 - 23:18

    Mam:

    Hee Mies! Wat heb jij een mazzel zeg...2x achter elkaar met dolfijnen gezwommen!! En vandaag gelukkig wel mét een fotograaf erbij, je staat er onwijs leuk op!!
    En wat een heerlijk verhaal weer hierboven :) Ook al wist ik al veel van je belevenissen, ik weet nu ook veel meer van wat je daar allemaal doet op je stage, en dat zijn leuke dingen die je doen mag! Knap dat je ook al in het Engels uitleg geeft, gewoon doen inderdaad, dan zit je er meteen goed in.
    En misschien wel een idee om je Duits bij te spijkeren, kan nooit kwaad een extra taaltje erbij :P
    Hopelijk vinden jullie ook gauw een ander huis/appartement dat wel goed bevalt, 3x is immers scheepsrecht ?
    Tot gauw weer, en veel plezier daar!
    Xxx mam

  • 14 December 2013 - 10:20

    Ria Bouman:

    Hoi Michelle. Wat gezellig je verhalen te lezen. Aad en ik zijn nog nooit seaworld geweest. Gaan altijd alle strandjes af om te snorkelen. Maar komen nu wel bij jou lsngs natuurlijk. Wij hebben al weer zo' n zin om te komen. Eerst hier nog de Kerst en oud en Nieuw en dan schiet het al op. Nou lieve meid veel werkplezier en ik lees je verhslen weer. Dikke kus Ria.

  • 14 December 2013 - 12:34

    Oma Ethy:

    Lieve Michelle,

    We keken al uit naar je nieuwe verslag.... Wat schrijf jij toch leuk! We maken alles gewoon bijna echt mee! Ik vind het knap van jou - van jullie- hoe jullie je redden. Wat een ervaringen! Ja, dan merk je pas hoe alles hier in Nederland netjes geregeld is, ook al vinden we dat soms heel vervelend en pietluttig.
    Je doet zo wel heel veel mensenkennis op èn dierenkennis.......... Ik hoop dat je gauw een appartementje naar je zin vindt! Heeft Nadine haar draai ook een beetje gevonden? Het is toch de crèche geworden?
    Lieve Mies, heel veel sterkte en plezier samen en op je werk! Ik kijk al uit naar je volgende belevenissen!!! Oma
    P. S. Doe wel voorzichtig alsjeblieft........

  • 14 December 2013 - 19:21

    Mies:

    Heel leuk om te lezen Mies! Vooral omdat ik telkens ook een beeld heb van waar je uithang :p heel veel plezier en de groetjes aan Nadien! Xxxx

  • 14 December 2013 - 20:04

    Koos Schoonhoven:

    Hoi Mies, geboeid heb ik je verhaal weer zitten lezen! Leuk, dat je al je ervaringen en avonturen zo in je verslag opneemt. Dan blijven we hier thuis tenminste lekker op de hoogte! Deze keer ben ik beslist niet de eerste die een reactie geeft op je verslag. Gisteren kwam het er aan het einde van de dag niet van om nog een keertje op je weblog te kijken. Maar toen ik vanmorgen mijn facebook opende werd ik blij verrast door jouw foto met de dolfijn. Ik schreef het er ook al bij, maar nog een keertje: wat is dat een hardstikke leuke foto van je! En je blijdschap over dit gebeuren spat er van af! Elke keer als ik er weer naar kijk geniet ik er opnieuw van!
    Intussen heb je al heel wat mee gemaakt op Curaçao. Het zat niet allemaal mee, maar ik bewonder je luchtige en optimistische stijl, waarmee je alles beschrijft! Natuurlijk hoop ik met jou en Nadine, dat er toch op korte termijn rust komt in jullie leventje. En dan vooral in die zin, dat je eindelijk een lekker eigen home hebt, waarin jullie je thuis kunnen voelen en waarin alles normaal functioneert. Maar ja, wij vinden het in ons landje gewoon dat er water uit de kraan komt als je hem open draait, warm of koud, en gas als je de gaskraan open draait. Zoals het bij jullie gaat hoort een beetje bij wat primitievere omstandigheden en die vind je kennelijk nog daar ter plekke, ook al hoort het eiland bij ons koninkrijk. Maar door deze ervaringen waardeer je straks in ons eigen landje alles weer extra, moet je maar denken.
    Mies, ik vind je stijl van schrijven nog steeds heel plezierig om te lezen, de typefoutjes doen daar niets van af! We weten hoe precies jij daar zelf in bent! Ik geniet van je verhalen en van de wijze waarin je alles beschrijft. Ga zo lekker door, dan blijven wij goed op de hoogte! Dat is het belangrijkste. Die typefoutjes haal je er later zelf maar uit, als je bezig gaat met het manuscript voor je officiële reisverslag. Dus lekker zo vlot bezig blijven hé!
    Geniet van al het moois dat er op je weg komt. En.......blijf ons in jouw gezellige stijl van schrijven op de hoogte houden. In gedachten zijn we heel veel bij je!
    Groetjes, ook voor Nadine. En speciaal voor jou een kusje van je opa!

  • 15 December 2013 - 16:08

    Sharon Mackaaij:

    Hoi mies! Super leuk om al je verhalen te lezen. Ik hou je helemaal in de gaten hihi.
    Hoe vet is het om een stage te hebben met dolfijnen! Toch wel jaloers op hoor.
    Jammer dat het zo tegen zit met jullie woning, maar weer zeker dat het allemaal goed komt!
    Heel veel plezier nog, en maak er wat van! Ik zie al je verhalen verschijnen. Doe je de groetjes aan Nadine?
    Xx Sharon.
    P.s. Ik zou toch maar Spaans leren hihi (beetje bevooroordeeld natuurlijk:p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16870

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: