Week 1: Eerste dagen op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu Week 1: Eerste dagen op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van michellevdn - WaarBenJij.nu

Week 1: Eerste dagen op Curacao!

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Daar is ie dan: mijn eerste verslag. Het is een lange ben ik bang.. Heb tot nu toe gewoon elke dag opgeschreven wat ik gedaan heb en dat plak ik gewoon lekker allemaal aan elkaar. Ik heb geen idee of het in de loop van de tijd zo zal blijven, maar we zullen zien. Wie geen zin heeft alles te lezen kijkt maar gewoon lekker alleen foto's!

Maandag 25 november
's Ochtends om 4:00 opgestaan, laatste spulletjes ingepakt, afscheid genomen van de katjes en richting vliegveld. Eerst nog even Marit opgehaald. Om ongeveer 6:00 kwamen we aan op schiphol. Daar eerst even bagage ingecheckt, beide koffers waren gelukkig niet te zwaar. Toen met papa, mama en marit wat gedronken. Ongeveer een half uurtje later kwamen ook Sandra en Marco. We hebben daar gezeten tot ongeveer kwart voor 8 en toen richting de douane. Daar afscheid genomen van iedeeen en daar ging ik in m'n eentje de douane door. Eerst heb ik nog even tijdschriften en een boekje gekocht en toen richting de gate gelopen, wel even een bagagekarretje gepakt want ik had 2 tassen, een plastic tas en nog kleren. Bij de handbagagecontrole moeten natuurlijk alle elektrische apparatuur en flesjes uit de tassen (dat was een heel gedoe aangezien ik alles zorgvuldig had ingepakt zodat allebei m'n tassen precies dicht pasten) en kleren en schoenen uit dus daarna alles weer aan trekken en inladen dus de mensen achter me moesten even wachten.. Verder tijdens de vlucht alles prima gegaan, niks bijzonders. Beetje filmpjes gekeken en gelezen enzo. Om ongeveer 14:00 lokale tijd geland. Eerst door de douane, was allemaal geen probleem. Moest wel even mijn stagecontract laten zien aangezien ik 6 maanden blijf maar daarna was het geen probleem en kon ik door om m'n koffer op te halen. Dat duurde gelukkig ook niet te lang en toen naar buiten. Man, wat een hitte! Sonja stond me op te wachten, dus dat was heel fijn. Nadine zou eerst gelijk met mij aankomen, maar dat werd nu twee uur later, dus ben eerst met Sonja de meiden op gaan halen. Die waren erg verrast en heel enthousiast dus dat wat super leuk. Toen weer richting vliegveld, even wat gedronken en Nadine opgewacht. Daarna met z'n allen richting het huis van John en Sonja. Mooi appartementje voor ons tweeën dus dat is super. Verder nog even gerelaxt, gegeten en 's avonds de auto opgehaald. Enige wat ik ben vergeten te melden is dat we onderweg een paar gigantische stortbuien gehad en veel regen, ohja en het was de hele dag bewolkt...

Dinsdag 26 november.
Goed geslapen vannacht, was wel erg warm. Beetje geklooid met de airco, wel aan/niet aan, maar verder prima nachtje. Op tijd wakker vanmorgen, daarna even een ontbijtje en toen met Nadine en Sonja in onze coole Corsa op weg. Ik achter het stuur, Nadine naast me met de kaart en Sonja achterin. Eerst zijn we richting ons toekomstige appartement gereden. We konden door de poort heen en daar even geparkeerd. We zijn eerst (wederom in de regen) in de rondte gelopen daar. Zag er allemaal prima uit, wel waarschijnlijk veel studenten maar mooi gebouw en zwembad erbij. Onderweg naar de auto gingen we ergens naar binnen daar, bleek de receptie te zijn waar twee jongens zaten van de Hometrust, waar we dus het appartement huren. Even met ze gesproken en gevraagd of we inderdaad pas zondag het appartement in konden, maar helaas konden we niet eerder. Wel konden we even in een vergelijkbaar appartement kijken, zag er allemaal keurig uit en zo konden we even zien wat we allemaal nog nodig hebben. Dus dat was wel heel erg handig. Daarna langs het oude huis van john sonja gereden en boodschappen gedaan bij Albert Heijn, waar ze werkelijk alles hebben wat je in Nederland ook kunt vinden.

Daarna weer naar huis, even niks gedaan en toen de meiden uit school gehaald met z'n allen. Daarna wat gegeten en toen ging Sonja de meiden wegbrengen want die hadden een feestje. Wij zijn er achter aan gereden alleen doorgereden richting Cabana (waar Nadine gaat werken) en Sea Aquarium. Daar even rondgereden en toen weer terug. We zouden ook simkaart halen maar eenmaal bij de winkel aangekomen moesten we een nummer trekken maar het was heel onduidelijk bij welk nummer ze waren, stond nergens aangegeven. Ook stonden er mensen die geen nummer nodig hadden dus we snapten er niks van en hadden geen zin om de hele tijd te staan wachten want het was er best druk. Dat komt dus nog wel. Daarna weer terug en even de koffers uitgepakt en opgeruimd. Toen de rest van de middag lekker gechilld.

's Avonds John en Sonja even cadeautjes gegeven als dank voor alles wat ze voor ons doen en regelen. Drop uit Nederland en koffie en rum uit jamaica. Daarna weer onder de koude douche en lekker slapen in de airco.

Woensdag 27 november
Vandaag zijn we 's ochtends op tijd opgestaan en daarna met de auto richting ziekenhuis gereden. Niet omdat er wat ernstigs gebeurt was, maar voor Nadien om te solliciteren. Eerste ziekenhuis haden ze niemand nodig, tweede ziekenhuis was positiever. Ze kreeg een sollicitatieformulier mee en moest die invullen en dan ook cv inleveren. Alleen dat formulier was in het papiaments dus dat was niet zo makkelijk.. Daarna naar het Zuikertuintje, dat is een overdekt winkelcentrumpje. Hier hadden ze vorige week nog een vacature bij de Jamin, dus daar heeft Nadine ook even nagevraagd maar ze wisten niet of ze nog iemand nodig hadden dus daar ook even cv inleveren, wat we morgen gaan doen. Nu denken jullie trouwens vast: 'Nadine had toch werk'? Dat klopt. Maar ze had bedacht dat het toch leuker was in het ziekenhuis en dat werken in de winkel, in de airco toch een stuk relaxter is dan 10 uur op een dag in de brandende zon door 't zand te ploegen met eten en drinken.. Dus vandaar. Maar mocht dit niks worden, dan gewoon op het strand. Hierna zijn we nog naar La Curacao geweest, een winkel met ongeveer alles en daar hebben we alvast dekbedovertrekken gehaald en wat andere spullen voor het appartement straks.

Vanmiddag even wat dingetjes geregeld, foto's in de computer gezet en geskypt. Ongeveer 10 minuten in de zon gezeten, voordat het weer bewolkt werd. De hele ochtend was het trouwens wel zonnig. 's Middags nadat de meiden thuis kwamen hun de cadeautjes gegeven die we mee hadden, afgelopen 2 dagen waren nogal druk dus maar niet gegeven toen. We hadden make-up tasjes en een sinterklaas doeboek uit Nederland en nog bananenchips uit Jamaica. Natuurlijk zaten we daarna lekker in de make-up: Nadine met paarse oogschaduw en ik met paarse lippenstift.. 's Avonds gezellig met z'n allen gegeten en daarna weer even dit verhaal schrijven. Zit ondertussen trouwens onder de muggenbulten..

Donderdag 28 november
Vanmorgen gingen we naar de marinebasis waar Sonja werkt, we zijn achter John aan er heen gereden. Nadine had namelijk een sollicitatieformulier gekregen van de Advent kliniek, maar die was dus in het papiaments, dus dat was een beetje lastig. Gister met behulp van vertaalmachine al een hoop vertaald maar de lange zinnen waren een beetje lastig. Sonja haar collega op de basis, Tineke, is een local dus vandaar dat we even langs gingen want zij ging helpen met vertalen van het formulier. Daarna kregen we even een rondleiding op de basis wat heel leuk was om te zien allemaal. Super mooi en alles was aanwezig daar. Bijna niemand gezien op de basis, maar we hoorde later van Sonja dat dus daar iedereen ons wél had gezien..

Daarna gingen we even door om cv in te leveren van nadine bij de Jamin en eigenlijk ook bij het ziekenhuis alleen ze miste een kopie van haar diploma, dus dan maar morgen even langs om alles in te leveren. We gingen ook nog even op zoek naar een ander ziekenhuis, de pain kliniek, alleen niet te vinden. Volgens Tineke moest die daar zitten maar niet gevonden. Hoor nu net van Nadien dat ze ondertussen weet waar die zit, alleen heeft ie een andere naam, dus dan morgen maar ff heen.

Daarna lekker door naar het Jan Thiel strand waar Nadien en ik lekker even (eindelijk) gezond en gezwommen hebben en wat hebben gedronken en gegeten. Heerlijk was het! Ben wel lekker verbrand ondanks insmeren.. Daarna nog lekker even een ijsje gegeten bij Bella Italia, was echt super lekker maar natuurlijk veel te veel voor mij. Daarna weer terug richting huis en lekker even in het zwembad in de tuin gelegen, heerlijk. Toen lekker gedoucht en lekker in de schaduw boekje gelezen en gechilld. Douche is hier trouwens koud, in ons appartement straks ook. John en Sonja hebben wel een warme douche, maar het is eigenlijk wel lekker aangezien het hier gewoon altijd warm is.

Zometeen lekker eten en morgen weer zonnen, zwemmen, zonnen en zwemmen..

  • 29 November 2013 - 00:24

    Papa Wim:

    Ha die Mies,
    jullie vermaken je prima merk ik al. Leuk verslag, zo weten we precies wat jullie doen.
    Erg leuk, ik verheug me al op de volgende. Het is hier nu bijna half 1, dus ik zeg welterusten. Daar zijn jullie nog niet aan toe. Tot de volgende keer. Xxx p.

  • 29 November 2013 - 06:29

    Mam:

    Hee Mies!

    Wat een héérlijk verhaal om te lezen! Ik had natuurlijk al heel veel gehoord via skype, maar heb toch ook veel nieuws gelezen, erg leuk!
    Hopelijk kan Nadine een baantje bij 1 van de ziekenhuizen vinden, zou wel lekker zijn voor d'r.
    En eindelijk hebben jullie lekker op het strand kunnen liggen en kunnen zwemmen, je zou bijna vergeten dat je dat vooral ook moet blijven doen he? :) (En natuurlijk goed blijven smeren...)
    Leuke foto's heb je bijgevoegd! Wel interessant dat jullie zo maar op de basis mochten kijken van Sonja's werk hoor!
    Nou ik ga gauw naar mijn werk...ben bijna te laat door je heerlijke verhaal, maar dat is dan jammer :P
    Tot gauw!!!
    Dikke knuffel ook voor de anderen!
    xxxx mam

  • 29 November 2013 - 17:30

    Ria Bouman:

    Hoi Michelle. Wat een leuk verhaal. Fijn, dat je het zo positief sllemaal ervaard. Het is best heel warm he als je asnkomt. Ik moet ook altijd even wennen. Maar heerlijk iedere dag zon!! Tot de volgende keer groetjes Aad& RI. XXX

  • 29 November 2013 - 19:20

    Mies:

    Hee Mies! Leuk om te lezen wat je nu al gedaan hebt!
    Nu snap jij ook vast waarom er muggenspul in het reispakketje zat ;)
    Ik ben daar altijd net een wandelende krentenbol!
    Blij dat alles verder goed verlopen is.
    Heb je toevallig dat krantje k-pasa al gevonden bij jan thiel?
    Daar staan alle leuke feestjes enzo in.
    Veel plezier en ik spreek je!
    Xxx

  • 29 November 2013 - 20:12

    Koos Schoonhoven:

    Lieve Michelle ofwel Mies (daar houd ik het in het vervolg ook maar op!),

    Fijn om je verhaal te lezen en de foto's te zien. We (oma en ik) hebben je gevolgd op je reis en waren blij toen je weer veilig geland was. Intussen ben je al weer een aantal dagen bij de familie Huisman op Curaçao. Je hebt wat rond gekeken en genoten van het mooie weer. Ik moest wel even lachen toen ik las van die kletterbuien, die je daar meteen op je kop kreeg. Daarvoor ga je toch niet naar Curaçao hé. Maar gelukkig duren die buien maar even en is de zon daarna al gauw weer terug. Woensdag was ik bij de kapper en de kapster die mijn haren weer mooi maakte vertelde, dat zij ook al eens op Curaçao was geweest. Zij vertelde ook, dat het in oktober/november regentijd is in Curaçao. Nou, als daarna de zomer weer helemaal terugkomt heb je weinig te mopperen!
    Gezellig om daar met je vriendin Nadine te zijn. Die foto, waarop jullie elkaar in de armen vliegen, spreekt boekdelen! Jullie zullen daar vast een fijne tijd hebben samen! Ik hoop dat ook Nadine gauw het baantje vindt dat ze zoekt. Jij werd door de douane op Curaçao even bevraagd over die 6 maanden, die je daar wilt blijven. Toen ze hoorden dat je er bent voor stage en dus al een werkplek hebt was het goed. Maar hoe zit dat met Nadine? Ondervond die daarmee geen problemen? Of had die voor op het strand ook al een vergunning voor langere tijd?
    Je ervaring in de telefoonwinkel was bepaald niet leuk. Ik hoop dat dat toch niet de standaardbehandeling zal blijken te zijn, die je daar als Hollander mag genieten. Maar misschien heb je de simkaart intussen al veroverd?
    En ben je intussen al gewend aan de koude douche? Ze moeten daar zo'n tank op het dak zetten, die opwarmt in de zonnewarmte! Die zie je in Zuid-Europa ook overal. Maar gelukkig hoef je in de lekkere temperatuur niet lang koud te blijven als je weer onder de douche vandaan komt.
    Jammer van die muggen. Je boft niet dat je mijn kleindochter bent, want die aantrekkelijkheid voor muggen heb je vast via je moeder van mij geërfd. Maar goed insmeren, zowel tegen de muggen als tegen het verbranden!
    Mies, volgende keer weer verder. Ik zal jouw volgende verhalen weer net zo gespannen lezen als deze eerste keer. Je schrijft lekker vlot. Fijn om ze te lezen! En leuk, die foto's erbij! Veel foto's maken, dan kunnen we hier nog beter met je mee genieten.
    Mies, geniet van al het mooie en goede daar! Groeten aan Nadine en de familie Huisman.
    Voor jou speciaal een kusje van je opa (van deze afstand heb je tenminste geen last van m'n prikbaard!).


  • 29 November 2013 - 22:35

    San:

    Hee moes,

    Wat leuk om het allemaal te lezen :)
    Ik dacht ik lees het even voordat ik naar mijn werk ga, maar dat werd hem niet. Je lijkt mij wel met je lange verhalen ;)
    Goede smaak qua auto trouwens, haha.

    Denk ook nog eens even aan ons tijdens zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen... :p

    Liefs, mij

  • 30 November 2013 - 21:30

    Sonja:

    Helaas nog maar 1 nachtje hebben we deze gezellige dames over de vloer. Supersnel gegaan vanaf maandag. Morgen brengen we ze naar hun appartement op Toni
    Kunchi wat er superleuk ook uit ziet. Al wil Nadine liever hier blijven haha. Snap ik, het is zo gezellig bij de familie Huisman :) en toch wel heel makkelijk dat aanschuiven met avondeten. Maar eerst vanavond schoen zetten want de pieten komen langs!

  • 01 December 2013 - 17:07

    Michelle:

    Hoi allemaal,

    Leuk al die reacties!

    Haha Mies ik snap inderdaad wel waarom er muggenspul in zat! Ik zit nu elke dag ongeveer de hele dag ingesmeerd met dat spul en ik moet zeggen dat ik de laatste paar dagen nog geen nieuwe bulten ontdekt heb ;)

    Zo oop, wat een lang verhaal. Nadine heeft helemaal geen moeite gehad bij de douane, ze hebben er verder helemaal niet eens naar gevraagd, dus dat scheelde weer. Simkaart is binnen dus dat is mooi, Sonja heeft ze gehaald voor ons. Koude douche is juist wel lekker, het is de hele dag warm, dus dan heb je even een momentje om af te koelen en echt koud is het nou ook weer niet, dus dat is goed te doen. De muggen vinden mij inderdaad altijd erg lekker, maar met muggenspul gaat het dus al een stuk beter. En natuurlijk een kusje terug vanuit Curacao ;)

    Zal er binnenkort weer een nieuw verhaaltje opzetten, we krijgen namelijk zometeen de sleutel van ons appartement dus dat horen jullie nog wel allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 16871

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: